سقوط آزاد استقلال با سرمربی پرتغالی/ ساپینتو چند پله پایین تر از مجیدی است

استقلال در پایان هفته شانزدهم فصل گذشته 38 امتیازی شده بود و آمار بسیار خوبی داشت و این تیم به عنوان صدر جدول محسوب می شد و هیچ شکستی در کارنامه خود ندید. فصل و استقلال بدون حتی یک ناکامی قهرمان شد، اما حالا شرایط کاملا متفاوت است.

در همین چند هفته ای که می گذرد، آبی ها سه بار شکست خورده اند و دیگر تیمی شکست ناپذیر نیستند، از جدول رده بندی روی تخته مشخص است که شرایط آنها تغییر کرده و به رده چهارم تنزل پیدا کرده اند. پرسپولیس فصل گذشته در پایان هفته شانزدهم با 35 امتیاز به دنبال استقلال بود اما حالا آبی ها 8 امتیاز از حریف سنتی خود عقب هستند.

نکته حائز اهمیت اینجاست که آبی‌پوشان پایتخت اکنون در پایان هفته شانزدهم در رده چهارم قرار گرفته‌اند و در پایان هفته گذشته در صدر جدول با 8 امتیاز فاصله دارند. فصل به سرپرستی فرهاد مجیدی.

از طرفی ساختار دفاعی یقه آبی ها ناپایدارتر از قبل تلقی می شود. فصل گذشته تا پایان هفته اول کامبک لیگ برتر تنها 6 بار دروازه خود را باز کردند اما حالا این بار دو گل به ثمر رساندند که نسبت به فصل قبل لیگ برتر آماری کاملا نامناسب است.

البته به دلیل 42 امتیاز باقیمانده همه آنها به حساب آبی پوشان واریز نمی شود و تصور چنین اتفاقی غیرممکن است اما با توجه به هفته های زیادی که باقی مانده است، اگر استقلالی ها دستخوش تغییرات تاکتیکی شوند یا بازیکنان جدیدی جذب کنند. کارآمد هستند، شاید شرایط برای آنها تغییر کند. .

    سقوط آزاد استقلال با سرمربی پرتغالی/ ساپینتو 3 پله کمتر از مجیدی است

    سقوط آزاد استقلال با سرمربی پرتغالی/ ساپینتو 3 پله کمتر از مجیدی است

ناگفته نماند که تفاضل گل استقلال مجیدی بهتر از این تیم بود، اختلاف گل بلوز و بلوز در فصل قبل +20 بود اما الان +4 است. این یعنی سقوط آزاد در زمین گل های زده شده.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

استقلالی ها 16 هفته از رقابت های لیگ برتر را سپری کردند و حالا 14 بازی دیگر مقابل مدافع عنوان قهرمانی دارند تا بتوانند با استفاده از این بازی ها شرایط بهتری را برای خود رقم بزنند و اختلاف 8 امتیازی را با بالای جدول ببندند.

نکته دیگری که نشان دهنده تفاوت استقلال مجیدی با تیم ساپینتو است، تعداد گل های زده و خورده این تیم در فصل قبل و فصل جاری است که بیشترین استفاده را داشته است. به همین دلیل در پایان هفته شانزدهم با 26 گل پیشتاز بود اما حالا این تیم آمار بسیار کمتری دارد و تنها 16 بار موفق شده دروازه حریف را باز کند.