سقوط استقلال به ته چاه با جریمه 27.000.000.000 تومانی/ اعتراف تلخ سامی; هشدارها نادیده گرفته شد!



مجله پرتغالی رکورد شامگاه چهارشنبه نوشت: باشگاه پرتغالی سانتا کلارا 500 هزار یورو از استقلال دریافت می کند. پس از شکایت باشگاه پرتغالی به دادگاه حکمیت ورزشی، مقرر شد باشگاه ایرانی چنین مبلغی را به باشگاه پرتغالی سانتا کلارا بپردازد.

طبق آنچه باشگاه استقلال در قرارداد قرضی محمد محبی اعلام کرد، بند خرید دائمی به مبلغ 600 هزار یورو وجود داشت که استقلال می توانست تا 31 می 2023 (10 ژوئن سال جاری) با باشگاه سانتا کلارا مکاتبه کند. برای فعال کردن این بند قرارداد بازیکن را دائمی کنید.

حجت کریمی مدیر وقت باشگاه استقلال با ارسال نامه های متعددی به باشگاه سانتا کلارا خواستار جذب این بازیکن شد اما این باشگاه پرتغالی اعلام کرد که به دلیل ارسال فیش پرداختی جعلی (که در زمان مدیران قبلی تولید شده است) و دیگر پرداخت نمی کند. مبلغ کامل انتقال قرضی (دوباره (همچنین در دوره مدیران قبلی) دیگر حاضر به مذاکره با باشگاه استقلال نیست و برای انتقال محمد محبی با دو باشگاه دیگر مذاکره کرده است.

فرشید سمیعی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در تشریح آخرین وضعیت این موضوع گفت: مبلغ کل قرارداد انتقال این بازیکن به استقلال 250 هزار دلار بوده که در آن زمان باشگاه اقدام به پرداخت این مبلغ کرده است. اما تنها 90 هزار دلار به حساب باشگاه پرتغالی واریز شد و 140 هزار دلار از آن پول برگشت داده شد. سپس این پول باید به حساب سانتا کلارا واریز می شد، اما نشد.

وی افزود: باشگاه سانتا کلارای پرتغال طبق قرارداد خود اعلام کرده است که اگر باشگاه استقلال این مبلغ را به موقع پرداخت نکند، باید جریمه سنگینی بپردازد. در واقع در زمان توافق شده تذکرات لازم را داده بودند که متاسفانه پرداخت نشد و این باشگاه از طریق مجاری قانونی اقدامات لازم را انجام داد.

سامی در پایان تاکید کرد: اطلاع دقیقی از حکم و حکم ندارم اما می دانم که تمام اقدامات این باشگاه پرتغالی قانونی است و در آینده باید دید معاون حقوقی رئیس جمهور چه می گویند. باشگاه در این زمینه اقدام خواهد کرد.

ادامه مطلب: محکومیت سنگین استقلال توسط دادگاه حکمیت ورزش



سرویس داخلی اخبار فوتبال