سناریوی تلخ قرمزها در لیگ برتر!

منچستریونایتد این هفته با تساوی تاتنهام مقابل ساوتهمپتون به رده سوم جدول صعود کرد. لیورپول در حال حاضر در رده ششم جدول قرار دارد اما فاصله با یونایتد 8 امتیازی است و با توجه به تعداد بازی های باقی مانده نمی توان با قطعیت در مورد تعیین سهمیه سوم و چهارم لیگ قهرمانان صحبت کرد.

یونایتد در حال حاضر شانس قهرمانی در لیگ اروپا را دارد و روی کاغذ، اگر دو تیم لیگ قهرمانان اروپا (چلسی) و لیگ اروپا (منچستریونایتد) قهرمان چمپیونشیپ شوند که از لیگ برتر تا پایان فصل رتبه اول تا چهارم را ندارند. ، ممکن است لیورپول، تاتنهام و نیوکاسل حتی در صورت کسب رتبه چهارم نتوانند فصل آینده به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند.

آرسنال و منچسترسیتی به عنوان دو تیم اصلی در مسیر قهرمانی لیگ برتر، حضور خود در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را تایید کردند. اما دو مکان بعدی مشخص نیست و چندین تیم از جمله منچستریونایتد، لیورپول، تاتنهام و نیوکاسل برای این مکان ها می جنگند.

سناریوی تلخ قرمزها در لیگ برتر!



سرویس اخبار فوتبال خارجی

خیلی ها فکر می کنند که در انگلیس تنها راه رسیدن به لیگ قهرمانان کسب یکی از چهار مکان برتر جدول لیگ برتر است، اما در واقع راه های دیگری برای رسیدن به آن وجود دارد: کسب سهمیه. قهرمانی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا یک سهمیه خودکار به تیم قهرمان می دهد و قهرمانی لیگ اروپا نیز سهمیه مشابهی خواهد داشت.

سناریوی تلخ قرمزها در لیگ برتر!

اما جالب اینجاست که حتی اگر لیورپول، تاتنهام و نیوکاسل موفق شوند این فصل را در رده چهارم جدول به پایان برسانند، ممکن است فصل بعد نتوانند به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند. دلیلش هم این است که طبق قوانین یوفا حداکثر 5 تیم از هر کشور در هر فصل می توانند در لیگ قهرمانان شرکت کنند.