سهراب: فرهاد، استقلال را اینطوری کن

* استقلال سازمان دفاع قوی است
سوال بعدی در این گفتگو از سهراب بختیاری زاده در خصوص آینده خط دفاعی استقلال با روزبه چشمی، عارف غلامی محمد دانشگر بود که حالا رافائل داسیلوا برزیلی به آن اضافه شده است. بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال گفت: من نمی توانم کار زیادی انجام دهم. این سرمربی است که با بازیکنان زندگی می کند و نقاط قوت و ضعف آنها را می شناسد و بازیکنان را برای هر مسابقه انتخاب می کند. رفتار خوب تیمی که در حمله و دفاع خیلی خوب کار می کند دفاع تیم استقلال عالی است مطمئنا نفرات مهم هستند و بازیکنان باکیفیت باید در ساختار تیم باشند اما اگر تیمی سازمان دفاعی مستحکمی داشته باشد فقط به عملکرد دروازه بان و دفاع بستگی ندارد، آنها شروع می کنند. او در روز جهانی فوتبال اولین مدافع هجومی و در حمله مهاجم اول دروازه ایبان است. زمان بیشتر، اما چیزی که نباید فراموش شود این است که این استقلال باید قابل ستایش نیست.»

مدافع میانی سابق تیم ملی و باشگاهی استقلال در خصوص جدایی مرادمند و یزدانی و آینده این تیم در راه قهرمانی توضیحات مهمی ارائه کرده است.

* یزدانی و مرادمند نباید خیلی درشت باشند
البته یزدانی و مرادمند در بهترین حالت بودند و شاید باشگاه و مدیریت می توانست این مشکل را پیش بینی کرده و به آن رسیدگی کند. الان اینطور نیست. منطقی نیست آنچه را که در حال رخ دادن است به گونه ای تقویت کنیم که استقلال را تضعیف کند. چیزی که من از آن استقلال می بینم و به او کمک می کنم بدون باخت در اوج باشد و فوتبال خوب بازی کند روحیه تیمی است. شاید در برخی زمینه‌ها قوی‌تر باشد، اما فکر می‌کنم روحیه تیمی و کار گروهی استقلال بود که به استقلال در بخش فنی و عمومی کمک کرد تا این روند را طی کند.

* روی بازی های از دست رفته آینده تمرکز نکنید
استقلال روزهای سختی را پشت سر گذاشت و اکنون ثبات دارد. او باید یک رقیب جدی داشته باشد. بحث رفتن و سربازی بازیکن تا حدودی می تواند دست مربی را ببندد اما در این روز چشمی، دانشبه و عارف برده هستند و یک بازیکن برزیلی هم اضافه شده است. تمرکز و انرژی نباید روی از دست دادن دو بازیکن باشد. اگر تمرکز نکنیم، تیم بازی های هفته های آینده را از دست می دهد. باید به این مسائل رسیدگی می شد که این اتفاق نیفتاد، اما حالا اتفاق دیگری افتاده است. این راه درستی برای محکوم کردن کسی نیست. استقلال تیم خوبی است و هنوز شکست نخورده است. به خوبی گل می دهد و به سختی گل می دهد. اینها نشانه های خوبی هستند. البته همانطور که گفتم هیچ تیمی کامل نیست.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جدایی حسین مرادمند و سیاوش یزدانی در ماه ها و هفته های اخیر اخبار جنجالی و پرحاشیه استقلالی ها بود و در نهایت این دو برای خدمت سربازی به انزلی رفتند. مشکلی که گریبان خط دفاعی استقلال را گرفته و حالا باید دید فرهاد مجیدی جدایی این دو بازیکن از تیمش را چگونه مدیریت خواهد کرد.

* چرخش توپ استقلال باید سریعتر و قویتر باشد
به عنوان آخرین سوال از سهراب بختیاری زاده درباره ضعف استقلال پرسیدیم که او در طول مصاحبه چندین بار به طور تلویحی به آن اشاره کرد و گفت هیچ تیمی بی نقص نیست. مدافع سابق تیم ملی و وسط استقلال به این سوال واکنش نشان داد و در این گفت و گو با بیان موفقیت استقلال و کادر فنی اش به کار خود پایان داد: استقلال باید در چرخش توپ با قدرت بیشتری عمل کند به خصوص زمانی که حریف فشرده بازی می کند. آنها باید سریعتر بازی کنند، می توانند این را به تیم اضافه کنند و باز هم می گویم که استقلال توانایی برد دارد.» برای استقلال و فرهاد مجیدی آرزوی موفقیت دارم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* استقلالی ها نباید روی تیم های دیگر تمرکز کنند
تنها ایرادی که می توانم داشته باشم این است که هر تیمی مشکل دارد، سعی نکنید روی مشکلات تیم های دیگر مثل پرسپولیس، سپاهان و… تمرکز کنید. دلیلی برای رفتن به تیم های دیگری که برای آنها سرباز دارند وجود ندارد. استقلال باشگاهی با سابقه است و باید آنقدر عزت نفس داشته باشد که حتی اگر احساس می کند بین آنها و رقیبش تبعیض وجود دارد یا شاید خدمات بیشتری به حریف داشته باشد، نشان دهد که قدرت تمرکز روی مشکلات فوتبال را دارد. . امیدوارم فرهاد این بازتاب را به استقلال بسپارد. این درخواست را از فرهاد دارم. اینکه در سال های اخیر این تصور وجود داشت که نیروی خارجی اجازه نمی دهد ما قهرمان شویم، به استقلال ضربه زد. تمام تلاش ها باید معطوف به هدف باشد و باید از این استقلال استقبال کرد.

* اعتقاد ندارم استقلال بد بازی می کند
من اصلا باور نمی کنم که بعضی ها بگویند او بد بازی می کند یا بد پاس می دهد. هیچ تیمی بدون ضعف نیست و هیچ تیمی کامل نیست. آفرین به استقلال و فرهاد به خاطر مقاومتشان که روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و تغییرات زیادی در مدیران دیده بودند. از روزهایی که عدم هماهنگی بین کادر فنی و مدیریت وجود داشت جان سالم به در برده است. او سعی کرد پرسنل را تغییر دهد. استخدام مربی خارجی او روزهای سختی را پشت سر گذاشت. امروز استقلال و فرهاد مجیدی مزد زحمات و مقاومتشان را می گیرند. به همین دلیل هم بازیکنان و هم کادر فنی استقلال را تحسین می کنم.

* باید به این استقلال احترام گذاشت
مردم مهم هستند، اما فوتبال یک ورزش تیمی است. استقلال در زمینه های مختلف مانند دفاع تیمی عالی است و بهترین مزیت را در ایجاد موقعیت با کمترین موقعیت دارد. آنها روی ضربات ایستگاهی و مصدومیت هایی که تیم قبلاً از ضربات ایستگاهی متحمل شده است بسیار خوب کار می کنند. استقلال تیم محکمی است و باید به این تیم احترام گذاشت.

* او از صدر هم استقلال را از دست داد، نباید سقوط کند
از سهراب بختیاری زاده درباره بازی با نساجی مازندران و اینکه آیا حواشی مربوط به جدایی یزدانی و مردادمند باعث از دست دادن دو امتیاز حساس شده است، پرسیدیم؟ او می‌تواند به از دست دادن امتیاز ادامه دهد، اما تیم نباید از هم بپاشد. این چیزی است که اتفاق می افتد. داور هم می توانست پنالتی بگیرد. احتمالاً داور دقیق نبود، اما مهاجمان استقلال هم بی دقت تر از داور بودند. البته نساجی تیم بسیار قابل احترامی است. استقلال اگر بازی است نباید شکسته شود. او نباید فکر کند فاجعه ای رخ داده است. فرم استقلال مقابل نساجی خوب بود. مقابل تیمی که چند هفته بود پیروز نشده بود و تشنه بود بازی خوبی دیدیم و دو بار به تیرک دروازه زدند. نساجی هم خوب بود و یکی دو تا مناسبت داشت. در کل بازی خوبی بود اما آنچه برای استقلال مهم است ذهنیت حرفه ای است. ممکن است استقلال در رقابت های کنونی حتی صدر را هم ببازد اما نباید اتحاد و روحیه تیم از بین برود. این تیم توانایی برد دارد. این مسابقه مانند یک ماراتن است. استقلال باید آنقدر آرامش و اعتماد به نفس داشته باشد که در هر شرایطی تیم به هم نخورد.

.
به این بهانه با سهراب بختیاری، مدافع سابق استقلال و همچنین مدافع میانی تیم ملی در جام جهانی 2006 آلمان به گفت وگو نشستیم. آن مصاحبه را در ادامه می خوانید که حاوی نکات مهمی برای استقلالی هاست.

* رفتن مرادمند و یزدانی شاید دست سرمربی را ببندد اما..
سربازی نیم فصل بازیکنان استقلال شاید از نظر فنی با سرمربی تیم دست بدهد اما جای خوشحالی است که استقلال بازیکنان باکیفیتی دارد. مثل محمد دانشگر، روزبه چشمی و عارف غلامی که بعد از مصدومیت شدید در استقلال بازی سختی داشتند و عملکرد بسیار خوبی داشتند. این سه بازیکن بسیار خوبی هستند و می توانند به استقلال کمک کنند.


سرویس خبر شماره: 1813653 |
13 اسفند 1400 ساعت 18:08 |
313 |

0نظرات

لیگ یک ماراتن است، نه یک سرعت.