سهم لیگ برتر از پخش تلویزیونی; هنوز صفر!

وی با درخواست از باشگاه ها برای راه اندازی تلویزیون اینترنتی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت پایین پخش اکثر مسابقات از صداوسیما افزود: مسابقات از طریق صداوسیما پخش می شود. سطح کیفیت هر دفعه بالا میره و Full HD و انجام میشه! اما ما نیاز داریم که خود باشگاه ها تلویزیون اینترنتی داشته باشند و مسابقات خود را مستقیم پخش کنند و درآمد کسب کنند. این منافاتی با پخش تلویزیونی باشگاه ندارد و جزو حقوق باشگاه است. در این زمینه با آقای جبلی و دیگر مسئولان صداوسیما نیز جلساتی خواهیم داشت. ما مخالف هم نیستیم و باید همگرایی داشته باشیم.


سرویس خبر شماره: 1833263
21 تیر 1401 ساعت 18:13 |
551 امتیاز خبر

0نقطه نظر

درودگر با اشاره به اینکه تیم های لیگ برتری فصل گذشته هیچ گونه حق پخشی از صدا و سیما دریافت نکردند، پیش بینی کرد با توجه به شرایط فعلی این امر ادامه پیدا کند و گفت: هیچ درآمدی از صدا و سیما دریافت نکرده ایم. مصوبه ای وجود دارد که این پول از صدا و سیما به وزارت ورزش و سپس به فدراسیون و بعد به باشگاه ها برسد. هیچ آیین نامه ای در این زمینه وجود ندارد و اجرای آن مستلزم داشتن آیین نامه است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حق پخش تلویزیونی بخشی از درآمد معمول سالانه تیم های باشگاهی در فوتبال امروز جهان است که تیم های ایرانی همچنان از آن محروم هستند. صادق درودگر یکی از اعضای معاونت اقتصادی اتحادیه فوتبال پس از جلسه رایزنی امروز با مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری با اشاره به اینکه درآمد فوتبال ایران از حق پخش تلویزیونی همیشه صفر است، گفت:

وی با اعلام اینکه کارگروهی برای افزایش درآمد باشگاه تعیین شده و مدیرعامل استقلال موضوع حق پخش را پیگیری خواهد کرد، گفت: آقایان سیف الله پور، ساکت، گرشاسبی، عطابخش، آجورلو، درویش و اسفندیارپور هفت نفر هستند که او با سازمان لیگ جلساتی برگزار خواهد کرد.ما مشتاق درآمدزایی هستیم. در حوزه حق پخش تلویزیونی، این هفت نفر برنامه های زیادی دارند. آقای آجورلو گفت من هر کاری در این زمینه انجام می دهم. سایر سران نیز توافق کرده اند برای احقاق حقوق باشگاه ها در این زمینه اقدام کنند.

بر اساس شرایط فعلی، تیم های باشگاهی لیگ برتر نباید انتظار درآمدزایی از حق پخش داشته باشند.