سوء استفاده از قضات برای عشق!


کد اطلاعات: 2055487
27 جولای 1403 ساعت 10:20 ب.ظ.
1.1 هزار امتیاز خبر|

6نقطه نظر

آیا زمان تغییر دیدگاه فرا نرسیده است؟

یکی از داوران فعال فصل گذشته لیگ برتر متنی فوق العاده در مورد شرایط جامعه داوری در اختیار ورزشگاه قرار داد.

سوء استفاده از قضات برای عشق!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بحث دستمزد داوران در فوتبال جهان همچنان یکی از موضوعات داغ و سخت فوتبال ایران محسوب می شود. با توجه به دستمزدی که برای هر مسابقه به داوران داده می شود، این چالش به یک بحران و معضل تبدیل شده است. عواقبی دارد خیلی هم آورد.

اخیراً مقایسه ای بین دستمزد داوران در سراسر جهان انجام شده است. داوران لالیگا برای هر مسابقه 4200 یورو بالاترین دستمزد را دریافت می کنند در حالی که داوران شاغل در لیگ برتر ایران برای هر مسابقه 5 یورو دریافت می کنند!

همین مشکل یاسر همرنگ را بر آن داشت تا متنی فوق العاده در این مورد با این عنوان منتشر کند: سوء استفاده از داوران برای عشق»، برای اعتراض به آنچه او ناعادلانه می داند.

داوری در ایران همیشه با کلمه عشق و علاقه همراه بوده است و همیشه در طبقات مختلف گفته می شود که در داوری پول نیست و فقط عشق و علاقه است شاید تا سال های اخیر می شد با این کلمه کسی را در داوری نگه داشت. اما الان با این شرایط اقتصادی و با حجم پولی که به فوتبال منتقل می شود، به تنهایی برای داوری توجه و هزینه لازم نیست، داوری که سالی 100 میلیون دریافت نمی کند شرایط یک بازیکن با قرارداد میلیاردی را قضاوت می کند، آیا در هر لحظه از زندگی اش فشار مضاعفی وارد نمی شود؟! در زمستان به آنها لباس گرم و آستین بلند نمی دادند تا کی می توانی با انگیزه های درونی و عشق ادامه دهی؟! به بدترین اتهامات گوش کن و اجازه نده از خودت دفاع کنی! آیا به آسیب های روحی این حرفه در آینده برای داوران فکر کرده اید؟ آیا زمان تغییر دیدگاه فرا نرسیده است؟ آیا داوران آنقدر جزئی از فوتبال نیستند که با آنها چنین بی احترامی شود؟

به نظر من باید برای افزایش انگیزه درونی و بیرونی داوران گام های سریع، چشمگیر و موثر برداریم. اگر این کار را نکنیم، نمی توانیم جایگزین منابع انسانی قوی و کارآمد علاقه مند به هیچ فناوری شویم.

نیروی انسانی یک گروه مهمترین رکن یک گروه است.

مجله اخبار فوتبال داخلی