سود 16 میلیاردی استقلال به لطف ماجرای جنجالی


کد اطلاعات: 2049476
29 ژوئن 1403 در 10:23 ب.ظ.
6.3K امتیاز خبر|

4نقطه نظر

خواسته های آمانوف از آبی ها کم شده است

باشگاه استقلال توانست تقاضای عزیزبک امانوف را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سود 16 میلیاردی استقلال به لطف ماجرای جنجالی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یکی از پرونده هایی که باشگاه استقلال در آن دخیل بود، مطالبه 580 هزار دلاری عزیزبک امانوف از ازبکستان است. او در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم به جمع فرهاد مجیدی اضافه شد اما شانس زیادی برای حضور در زمین نداشت.

آمانوف در دوران ریکاردو ساپینتو به یک شهرک نشین مطلق تبدیل شد تا اینکه به یکباره قراردادش را با استقلال پایان داد و ایران را ترک کرد. وی سپس با طرح شکایت از آبی ها خواستار دریافت درخواست خود شد که فیفا نیز استقلال را به پرداخت 580 هزار دلار محکوم کرد و حالا با تلاش تیم حقوقی این باشگاه این رقم کاهش یافته است.

محمدرضا بختیاری، معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال گفت: همانطور که می دانید این بازیکن فصل گذشته با استناد به قوانین بین المللی فوتبال و پس از ارسال اخطارهای مربوطه و انقضای مهلت قانونی، قرارداد خود را به دلیل عدم دریافت بیش از دو ماه حقوق خود به صورت یک طرفه فسخ کرد.

1800067

او اضافه کرد: زمانی که تیم حقوقی ما این پرونده را در دست گرفت، امانوف رای تقریبی 580 هزار دلاری از سوی اتاق حل اختلاف فیفا علیه استقلال دریافت کرده بود و مادر اولین اقدام با استناد به قوانین و استدلال های مختلف، نسبت به حکم مذکور تجدیدنظرخواهی کرد. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که انجام دادیم این بود که با استدلال‌های مختلف و ترغیب افسر تجدیدنظر CAS، برخلاف روال عادی این دادگاه، به‌جای صرف هزینه بالای یک داوری سه‌جانبه (150000 فرانک)، هزینه آن را پرداخت کردیم. یک داور (40 هزار فرانک). و این ماجرا برخلاف روال عادی ورق را به نفع ما برگرداند. در نظر بگیرید که وکلای انگلیسی آمانوف به سه داور اصرار داشتند که استدلال های ما رئیس دیوان داوری را متقاعد می کند که پرونده را با یک داور بررسی کند و به ما نوعی استثنا قائل شود.

بختیاری افزود: در اینجا جزییات دیگری هم وجود داشت، از جمله اینکه نامه تجدیدنظر ما علاوه بر ایمیل باید از طریق پست نیز ارسال می شد، زیرا به دلیل تحریم ها موانعی در این مسیر وجود داشت. وکلای انگلیسی آمانوف به این موضوع اشاره کردند و اعلام کردند که نامه را دریافت نکرده اند و می خواهند درخواست ما را رد کنند. اما با استدلال های قانونی و دفاع مناسب از حقوق باشگاه استقلال، موفق به رد این استدلال شدیم و اعلام کردیم که نامه را در زمان قانونی ارسال کرده ایم و اینکه آیا نامه در آن زمان رسیده یا نه دست ما نیست. به وکلای آمانوف . در نهایت با تلاش بر اساس اصل حسن نیت، وظیفه قربانی برای کاهش ضرر و غیره، موفق شدیم اعتبار را از 580000 دلار به 310000 دلار کاهش دهیم. به عبارت دیگر، کاری که ما انجام دادیم این بود که 450 هزار دلار غرامت و جریمه دریافت کردیم که برای دفاعمان به 180 هزار دلار کاهش یافت.

معاون حقوقی و بین المللی باشگاه استقلال در پایان افزود: باید به این نکته هم اشاره کنم که در مورد ساپینتو نیز اقدامات مشابهی با تلاش بیشتر انجام شد و انشالله پس از صدور حکم در این خصوص توضیحات لازم به هواداران استقلال ارائه خواهد شد.

مجله اخبار فوتبال داخلی