سورپرایز دوگانه خلیل زاده و کی روش تمام شد


سرویس خبر شماره: 1845031
01 مهر 1401 ساعت 22:46
71.6 هزار امتیاز خبر|

29نقطه نظر

نمایش شجاع در VN Arena.

مدافع میانی تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه نمایشی شجاعانه، تحسین برانگیز و ستودنی داشت.

سورپرایز دوگانه خلیل زاده و کی روش تمام شد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با افزایش شایعه جدایی دراگان اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی روش به عنوان سرپرست کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران، یکی از احتمالاتی که در لیست اولیه این مربی شنیده می شد، جدایی شجاع خلیل زاده بود. مدافعی که در طول هشت سال حضورش هرگز نتوانست اعتماد کی روش را جلب کند، اما پس از این مربی بود که توانست با زوج کنعانی قلب خط دفاعی تیم ملی را در راه رسیدن به یک مهم و مهم تشکیل دهد. انجام ماموریت تاریخی و در واقع اسکوچیچ و اضافه شدن این دو بازیکن خط دفاعی منسجمی را تشکیل دادند که هم در مراحل پایانی مقدماتی جام جهانی موفق بود و هم در مرحله قبلی که تیم ملی در بحران ایجاد شده توسط تیم ملی گرفتار شده بود. ویلموتس و در نهایت موفق شدند چهار برنده شوند و عملکرد بسیار قدرتمندی از خود به نمایش بگذارند تا در حمله و دفاع به مرحله نهایی راه پیدا کنند.
با تمام این اوصاف بسیاری از کارشناسان فوتبال حدس می زنند که سبک بازی شجاع خلیل زاده مورد پسند کارلوس کی روش نیست و این مدافع پس از بازگشت این مربی پرتغالی نه تنها در ترکیب اصلی تیم ملی قرار نخواهد گرفت، بلکه همینطور است. غیر قابل تصور. دیدن نام او در لیست تیم ملی نخواهد بود. سوالی که بدون شک طی چند ماه گذشته ذهن خلیل زاده را به خود معطوف کرده بود و احتمالا این بازیکن به صورت خصوصی یکی از مخالفان بازگشت کی روش بود اما اتفاقات دیگری در جریان بود و کی روش نقشه عبور از نام مدافعی را به نمایش گذاشته است. به راحتی نامش را ذکر نکرد.
کی روش در شهریور ماه قبل از فیفادی رسما جایگزین اسکوچیچ شد اما در اقدامی قابل توجه در اردو تغییر چندانی در لیست مهمانان سرمربی سابق تیم ملی ایجاد نکرد و کار خود را با اضافه شدن بازیکنانی مانند رامین رضاییان آغاز کرد.
شجاع خلیل زاده پس از اتمام مینی کمپ در تهران و سپس تمرین چند روزه در اتریش با اضافه شدن لژیونرها یکی از این بازیکنان بود که سرانجام امروز اولین ترکیب سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از اعلام خبر برگشت. در دیدار مقابل اروگوئه و یکی از نکاتی که اشاره شد دو مدافع میانی این تیم تغییر نکردند.
حالا وقت آن بود که شجاع خلیل زاده که از رفتار کی روش غافلگیر شده بود و دوباره در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، جواب اعتماد پرتغالی ها را بدهد. ماموریتی که مدافع میانی الاهلی می تواند به خوبی از عهده آن برآید.
البته همانطور که می بینید آمار مدافع میانی در تیم ملی شاید آمار شجاع خلیل زاده در بازی مقابل اروگوئه که با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان کی روش به پایان رسید چندان قابل توجه و تعجب آور نباشد. اما نکات بسیار مهمی وجود دارد که می تواند به کنعانی و خلیل زاده کمک کند تا دو انتخاب اصلی کی روش را در قلب دفاع انجام دهند. اولین نکته کلین شیت تیم ملی مقابل یکی از تیم های ستاره فوتبال جهان با تمام فراز و نشیب های مسابقه در 90 دقیقه بود و موضوع دیگر بازی شجاع خلیل زاده بود.
خلیل زاده بدون ترس و شجاعت مقابل اروگوئه بازی کرد. او دو بار شجاعانه در برابر ضربات شدید مهاجمان اروگوئه مقاومت کرد و خود را مجروح کرد تا به کی روش نشان دهد که او می تواند مهره ای باشد که احتمالاً برای ساختن خط دفاعی تیمش به آن نیاز دارد.
کارلوس کی روش در بخشی از آخرین مصاحبه خود درباره کمبود بازیکن در خط هافبک و دفاع تیمش شوخی کرده بود اما حالا احتمالاً عملکرد خلیل زاده که سرش را جلوی توپ گذاشته بود حداقل خیال این مربی را راحت کرد. به نوعی در قلب دفاع بود و این منظره او را متعجب کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی