سوپرکاپ، سومین قهرمانی ساپینتو در کنار زمین

با این وجود ، استقلال مدل ساپینتو در هفته دوم موتور خود آغاز شد و پیروزی ها به دست آمد. سبک بازی سرمربی پرتغالی با سبک بازی تیمی مجیدی کاملا متفاوت بود. نکته جالب برتری مطلق استقلال بر حریفان خود در هفته های اخیر است. تمرکز تیم هایی مانند فولاد، آلومینیوم، پیکان و… فقط روی دفاع بود که باعث عصبانیت هواداران و سرمربی استقلال شد.


سرویس خبر شماره: 1851661
12 نوامبر 1401 در 1:58 ب.ظ
253 امتیاز خبر

0نقطه نظر

اولین جام غیر اروپایی برای سرمربی استقلال

سرانجام روز گذشته و با پیروزی استقلال مقابل نساجی، ساپینتو توانست سومین جام خود را نیز به عنوان سرمربی کسب کند. او قول داد که اگر بتواند در تهران بماند، چهار جام برای لس بلوز به ارمغان خواهد آورد. او حالا به یکی از وعده هایش عمل کرده و باید دید در پایان قراردادش با استقلال چه دستاوردی خواهد داشت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به این ترتیب استقلال اولین قهرمانی خود در سوپرجام را به دست آورد و ساپینتو توانست چهارمین جام خود را در دوران سرمربیگری خود کسب کند. برای اولین بار با اسپورتینگ در سال 2012 توانست قهرمانی ملی جوانان پرتغال را از آن خود کند. او در روزهایی که در تیم زیر 19 سال اسپورتینگ حضور داشت، این عنوان را به دست آورد و همین موفقیت برای ساپینتو کافی بود تا سرمربی تیم بزرگسالان لیسبون سیتی شود.

استقلال در بازی دیروز سوپرجام کاملا از حریف برتری داشت. شاگردان ساپینتو موقعیت های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردند و اگر درخشش علیرضا حقیقی نبود نتیجه می توانست گل های بیشتری باشد. در نهایت تنها گل ارسلان برای کسب جام کافی بود.

ساپینتو کار خود را با شکست در هفته اول لیگ برتر در جدال با یکی از مدعیان قهرمانی (سپاهان) آغاز کرد و رکورد فصل شکست ناپذیری آبی ها از همان ابتدا شکسته شد. این اتفاقات انتقادات سرمربی جدید آبی ها را زود آغاز کرد، به خصوص که او تحت فشار و حملاتی بود که سوابق درخشان فرهاد مجیدی در فصل قبل پشت سر گذاشت.

سرمربی استقلال روز گذشته توانست برای سومین بار عنوانی را به لیست خود اضافه کند.

سوپرکاپ، سومین قهرمانی ساپینتو در کنار زمین

تصمیم ساپینتو برای ترک براگا در روزهای پایانی سال 2019 یک جام را از سرمربی پرتغالی ربود. زمانی که تیمش در موقعیت خوبی قرار داشت و پاسوس فریرا را 4-1 در جام آلیانز شکست داده بود، تصمیم به جدایی گرفت. سپس، 25 روز بعد، براگا به فینال رسید و پورتو را با تمام ستاره هایش شکست داد تا یک جام را از ساپینتو بدزدد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، او در روز معارفه ریکاردو ساپینتو قول داد که به عنوان سرمربی استقلال بتواند چهار جام به ارمغان بیاورد. قول سرمربی پرتغالی در شرایطی جای سوال دارد که حداقل در سال های اخیر تیم های تحت مدیریت او عملکرد خوبی نداشته اند و سقوط به رده های پایینی فوتبال پرتغال آخرین تجربه مربیگری او قبل از آمدن به تهران بوده است.

اما سبک هجومی استقلال و بازی خوب بازیکنان این تیم باعث دلگرمی هواداران شد. بازیکنان آبی پوش در زمین با ایجاد موقعیت های گلزنی فراوان، حریفان را تهدید می کردند که به عنوان عامل مثبتی برای امید تیم در آینده تلقی می شد.

اما دومین قهرمانی رسمی او در رشته تمرینی به سال 2018 باز می گردد که در استاندارد لیژ حضور داشت. جایی که تیم ساپینتو توانست با گل دقیقه 92 رینود اموند در آخرین بازی جام حذفی بلژیک قهرمان جام حذفی شود. البته او به لژیا ورشو رفت و سپس به کشورش بازگشت تا براگا را در اختیار بگیرد.

نگاهی به مالکیت توپ استقلال در این بازی ها بیندازید. در بازی با پیکان 67 درصد، بازی با فولاد 64 درصد و نبرد با آلومینیوم 63 درصد، مالکیت توپ متعلق به تیم ساپینتو بود که سبک دفاعی رقبا در برابر مدافع عنوان قهرمانی را توضیح می دهد. حتی در بازی با سپاهان هم تقریبا 58 درصد توپ و میدان در اختیار استقلال بود.