سپاهان فقط با این امکانات صعود می کند!

سپاهان اگر بتواند در هر سه دیدار پیش رو پیروز شود به احتمال زیاد به دور بعد صعود خواهد کرد. زیرا این تیم با پیروزی در بازی های رودررو مقابل الدحیل و التعاون امتیازات خود را مساوی می کند و قطعا از هر یک از این دو تیم پیشی می گیرد و اگر در بازی مستقیم بهتر پیروز شود یا با اختلاف مساوی پیروز شود. در مجموع بهتر است این تیم در صدر جدول رده بندی قرار گیرد و بتواند به عنوان تیم اول از گروه خود خارج شود. اما اگر مثلاً التعاون را با اختلاف کمتر از سه گل شکست دهند و التعاون در دو بازی بعدی خود مقابل دحیل و پاختاکور پیروز شود، سپاهان در رده دوم خواهد بود. همینطور اگر الدحیل با اختلاف به سپاهان ببازد اما التعاون و پاختاکور را برد، سپاهان بسته به تفاضل گلش می تواند در رده اول یا دوم قرار بگیرد البته به شرط برد مقابل التعاون و پاختاکور. آنچه بسیار قطعی به نظر می رسد این است که سپاهان با سه برد چه به عنوان تیم اول و چه به عنوان یکی از سه تیم برتر مسابقات به دور بعد صعود خواهد کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از شکست غیرمنتظره شب گذشته سپاهان مقابل التعاون عربستان، کار این تیم برای صعود بدون مشکل به دور بعد سخت تر شد.
در حالی که در پایان هفته دوم چهار تیم گروه D سه امتیازی شده بودند و شانس مساوی برای صعود به دور بعد داشتند، شب گذشته نتایج این گروه به گونه ای رقم خورد که حالا نمایندگان قطر و عربستان کار آسان تری دارند. وظیفه برای پیشبرد
بر اساس قوانین لیگ قهرمانان اروپا، 5 تیم برتر از گروه های پنج گانه هر منطقه و همچنین 3 تیم برتر رتبه دوم از گروه ها، به مرحله بعدی مسابقات راه خواهند یافت.
با توجه به اختلاف سه امتیازی تیم های التعاون و الدحیل با سپاهان، صعود این تیم بسیار سخت اما ممکن خواهد بود. آنچه مسلم است سپاهان برای صعود به دور بعد باید التعاون را شکست دهد تا از نظر امتیازی به این تیم برسد تا با نتیجه شایسته مقابل الدحیل و پاختاکور به فکر صعود باشد. در ادامه به بررسی اتفاقات احتمالی سپاهان می پردازیم.


6 امتیاز یا کمتر کسب کنید
اگر سپاهان بتواند الدحیل و التعاون را شکست دهد و به پاختاکور ببازد، در صورت تساوی التعاون و الدحیل و تساوی هر دو تیم با پاختاکور، سپاهان به طور معجزه آسایی با 9 امتیاز به عنوان تیم اول باند پیروز خواهد شد. بالا رفتن ! اما اگر مقابل هر یک از دو تیم التعاون یا الدحیل شکست بخورند، حتی در صورت پیروزی در دو بازی دیگر، قطعا به عنوان تیم برتر نمی توانند به دور بعد صعود کنند و تنها به عنوان یک تیم از بین سه تیم برتر، مشروط بر اینکه در سایر گروه ها در صورت عدم حضور 3 تیم با امتیاز 9 و تفاضل بهتر نسبت به سپاهان یا امتیاز ده به بالا، می توانند به دور بعد صعود کنند.
همچنین اگر سپاهان 5 امتیازی مثل یک برد و دو تساوی کسب کند، تنها در صورتی می تواند به دور بعد صعود کند که آن برد مقابل الدحیل یا التعاون باشد و تیمی که مقابل سپاهان ببازد، دو بازی دیگر خود را ببازد و ببازد. از سوی دیگر، سه تیم با امتیاز هشت بر یک و تفاضل گل بهتر از سپاهان یا با امتیاز بیش از هشت در رده دوم سایر گروه های منطقه غرب قرار نخواهند داشت که احتمال کمی وجود دارد. نزدیک به صفر از سوی دیگر، سپاهان اگر در فاصله پنج امتیازی دور برگشت به بازی برگشت، قطعا دور بعد را از دست خواهد داد.
بنابراین سپاهان می‌تواند با سه برد از بازی‌های باقی‌مانده، کارش را در اما و اگر نه، انجام دهد و قطعا راهی دور بعد شود. همچنین در صورت کسب 7 امتیاز به شرط دو برد مقابل التعاون و الدحیل، باز هم شانس بالایی برای صعود به دور بعد خواهد داشت و اگر تنها 6 امتیاز مقابل دحیل و الدحیل کسب کند. ، همچنان به طور معجزه آسایی امکان پذیر خواهد بود. آیا به عنوان سرگروه به دور بعد صعود می کند اما با کمتر از شش امتیاز باید با احتمال بسیار بالا از این رقابت ها خداحافظی کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی
کسب 9 امتیاز:


سرویس خبر شماره: 1819789 |
26 فروردين 1401 ساعت 17:56 |
19,357 |

دهنظرات

احتمالات معراج طلایی را بررسی کنید


7 امتیاز کسب کنید
سپاهان با وجود دو برد و یک تساوی بعد از دور دوم ده امتیازی خواهد شد و با توجه به گروه های سال گذشته که یک تیم با 13 امتیاز و دو تیم ده امتیازی به عنوان دومین تیم برتر به دور بعد راه یافتند، احتمالا بهتر خواهد بود. تفاضل گل می تواند به عنوان یکی از دو تیم برتر به دور بعد صعود کند. در عین حال، به عنوان مثال، اگر تفاضل گل بهتری نسبت به حریف داشته باشند، شانس این را دارند که با همان تعداد امتیاز در رده اول قرار گیرند و مانند استقلال تاجیکستان در فصل گذشته، با ده امتیاز به دور بعد صعود کنند. (مثلا سپاهان الدحیل و شکست پاختاکور و تساوی با التعاون و کسب ده امتیاز، الدحیل التعاون را شکست داد و با پاختاکور مساوی کرد و التعاون مانند نوبت اول پاختاکور را شکست نداد؛ در این مورد. ، سپاهان به شرط داشتن فاصله بهتر می تواند گروه را هدایت کند. یا احتمالش کم است اما ممکن است.).

با پایان مرحله گروهی در سپاهان، شرایط برای این تیم سنگنورد پیچیده تر شد.