شادی پس از گل مارکوس راشفورد جهانی شد / این گل شادی چه معنایی دارد؟

بوکایو ساکا

جاشوا کیمیچ، فوق ستاره بایرن مونیخ، پس از گلزنی در بازی مقابل کلن، همین کار را کرد. آرماندو دوبرا از چسترفیلد نیز حرکت راشفورد را در بازی دور سوم جام حذفی مقابل وست بروم کپی کرد.

اما این حرکت به چه معناست؟

در هر صورت این حرکت فراگیر شده و می توان انتظار داشت که در سایر رشته های ورزشی شاهد این حرکت بیشتر باشیم.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

حرکت راشفورد در فوتبال بسیار محبوب شده و ستاره های زیادی او را دنبال می کنند. بوکایو ساکا برای آرسنال مقابل یونایتد گلزنی کرد و جشن را پس از گل راشفورد تقلید کرد. رشفورد هم در همین بازی گل زد و به شقیقه اش اشاره کرد.

مارکوس راشفورد

سلامت روان

ستاره 25 ساله انگلیس در حال لذت بردن از یک رنسانس واقعی است و 18 گل در تمام رقابت ها به ثمر رسانده است. آخرین گل فوق العاده او، یک تلاش انفرادی عالی در برابر ناتینگهام فارست در بازی اول نیمه نهایی جام حذفی EFL، به شیاطین سرخ کمک کرد تا به فینال مسابقات برسند. بعد از گل هم شادی معروفش را تکرار کرد و بقیه را مجبور به دنبال کردنش کرد.

مارکوس راشفورد

حرکت مسری

هیچ کس مطمئن نیست.

با این حال، افکار عمومی بر این باورند که راشفورد با مراجعه به ذهن خود موضوع سلامت روان را برجسته می کند. او در فصل 2022-2021 بعد از گلزنی مقابل وستهام به اسکای گفت: “گاهی اوقات با مسائل روحی زیادی دست و پنجه نرم می کنم. این فقط مسائل داخل زمین نیست، بلکه مشکلات بیرون از زمین است. زمین بسیار تاثیرگذار است. این بزرگترین تفاوت نسبت به فصل گذشته است. فصل گذشته من چندین بار از نظر روحی آماده بازی نبودم. بنابراین از اتفاقات بدی که افتاد تعجب نکردم.”

آن گل مقابل چکش ها صدمین گل او برای یونایتد بود و نحوه بازگشت او به این فرم خوب نشان می دهد که او مشکلات روحی را پشت سر گذاشته است.

اگرچه این حرکت اخیراً محبوب شده است، بسیاری معتقدند این راشفورد نبود که شادی پس از گل را اختراع کرد. در حالی که نمی توان تاثیر و الهام راشفورد را نادیده گرفت، این ستاره ها ادعا می کنند که قبل از راشفورد قدم به جلو گذاشته اند.

تئوری دیگر این است که راشفورد مرتباً از سر و صدا و فشار در اولدترافورد رنج می برد. بستن چشم ها و اشاره به سر می تواند حواس پرتی های بیرونی و انتقادهای ناخواسته را از بین ببرد. این به او این امکان را می دهد که بهترین کار را انجام دهد: گلزنی.

نواک جوکوویچ، فوق ستاره تنیس، دهمین قهرمانی اوپن استرالیا و بیست و دومین قهرمانی گرند اسلم خود را جشن گرفت. و جوفرا آرچر، بازیکن کریکت انگلستان و ساسکس، که طرفدار بزرگ منچستریونایتد است، در مسابقات SA20 آفریقای جنوبی همین کار را انجام داد.

جوکوویچ نواک

رشفورد رهبر بود؟

این نمایشی است که در این فصل به وفور شاهد آن هستیم. در حالی که مارکوس راشفورد، مهاجم منچستریونایتد برای باشگاهش گل می زند، به سمت جمعیت می دود و انگشت اشاره اش را به سمت شقیقه اش نشانه می رود.

نیکلاس بنتنر از آرسنال در جشن گلزنی که به سال 2011 بازمی‌گردد، همین کار را کرد. در حالی که روبن نوس از وولوز می‌تواند ادعا کند که این حرکت را در سال 2018 انجام داده است.

روبن ما

به طور باورنکردنی، این نوع خاص از شادی فراتر از فوتبال بود.

نیکلاس بنتنر

یاشوا کیمیچ