شانس آلیسون در اولین پیروزی تاریخ مقابل لستر در حالی که صلاح در جدول بالا می رود – لیورپول اف سی

به طور کلی، قرمزها تنها چهار بازی از 34 بازی خود در لیگ را که در سال 2022 انجام داده اند، باخته اند و 23 بازی را برده اند.

او با کنی دالگلیش 172 امتیاز دارد.

قرمزها در هر یک از چهار دیدار قبلی خود در لیگ با روباه ها در آنفیلد یک بار گل خورده بودند قبل از اینکه آلیسون در پیروزی 3-0 در سال 2020 و یک برد 2-0 در اوایل سال جاری به پایان برسد.

برندان راجرز در 9 بازی مقابل تیم سابقش سه بار پیروز شده است – دو بار با لستر و یک بار با سوانسی.

آنها در این فصل بیش از هر تیم دیگری در خارج از خانه در لیگ برتر (16 گل) گل زده اند.

گلزنان این فصل

بیرمنگام، انگلیس - دوشنبه، 26 دسامبر 2022: محمد صلاح بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل افتتاحیه در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین استون ویلا اف سی و لیورپول اف سی در ویلا پارک جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

برنلی، انگلستان - چهارشنبه، 3 مارس 2021: یوری تیلمانز لستر سیتی در جریان بازی لیگ برتر FA بین برنلی اف سی و لستر سیتی اف سی در تورف مور.  این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

شانس آلیسون برای اولین شاهکار

راجرز کمتر از یک ماه دیگر تولد 50 سالگی خود را جشن می گیرد. او اکنون بیش از هر باشگاه دیگری (188 بازی) لستر را هدایت کرده است.

لیورپول امیدوار است که برای اولین بار از ماه آوریل که عصر امروز در آنفیلد به مصاف لستر می‌رود، به چهار پیروزی متوالی در لیگ برتر دست یابد.

دوشنبه گذشته در خانه نیوکاسل، پس از مارتین اونیل، دومین بازیکن ایرلندی شمالی بود که توانسته 300 بار در لیگ برتر بازی کند.

هیچ بازیکنی از لیورپول به اندازه روبرتو فیرمینو که در 14 بازی 6 بار دروازه لستر را به ثمر رسانده است، برای این باشگاه در لیگ برتر گلزنی نکرده است.

لیورپول، انگلیس - شنبه، 10 سپتامبر 2016: روبرتو فیرمینو بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر انگلیس در آنفیلد گل چهارم را مقابل لسترسیتی به ثمر رساند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با یک گل از صلاح، او به هفتمین گلزن برتر تاریخ لیورپول تبدیل خواهد شد.

اگر بخواهند این کار را انجام دهند، تلاش آلیسون و محمد صلاح در هر دو انتهای زمین می تواند کلیدی باشد.

صلاح فصل گذشته یک پنالتی مقابل لستر در دقیقه 16 شکست 1-0 در کینگ پاور مهار کرد و کاسپر اشمایکل از آن زمان به نیس رفت.

بازتاب های سال نو

آخرین باری که آنها این کار را انجام دادند در طول 18 بازی بدون شکست در پایان فصل گذشته بود، با پیروزی 2-0 مقابل واتفورد در واقع 10 برد متوالی قبل از تساوی 2-2 در منچسترسیتی بود.

لستر در این فصل در لیگ هنوز خارج از خانه با سه برد و پنج شکست به تساوی نرسیده است.

* آمار توسط Ged Rea آمارگیر LFC (@ged0407).



https://www.thisisanfield.com/2022/12/alissons-chance-at-first-ever-feat-vs-leicester-as-salah-moves-up-the-charts/ منبع:

لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 22 دسامبر 2021: برندان راجرز، مدیر تیم لسترسیتی در جریان بازی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال بین باشگاه های لیورپول و لستر سیتی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

رکورد فیرمینو

این بازیکن مصری تا به امروز 24 پنالتی از 27 پنالتی لیورپول را به گل تبدیل کرده است.

با یک کلین شیت، لیورپول برای اولین بار در تاریخ لیگ خود، سومین بار متوالی را در خانه مقابل لستر حفظ خواهد کرد.

صلاح در حال صعود به جدول

روباه ها همچنین در این فصل بیش از بازی های خارج از خانه لیگ (سه بازی) نسبت به آنها در خانه (دو بازی) پیروز شده اند.

در آنفیلد در لیگ در سال تقویمی 2022، لیورپول در 14 بازی از 18 بازی پیروز شده است که تنها شکست در پایان اکتبر از لیدز به دست آمده است.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 28 آگوست 2021: یورگن کلوپ، مدیر لیورپول، با کریگ پاوسون، داور چهارم، در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه لیورپول و چلسی در آنفیلد صحبت می کند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

پپه رینا (134) بیش از هر دروازه بان دیگری قرمزها را از زمان تشکیل لیگ فعلی انگلیس در سال 1992 نگه داشته است.

نه ماه از زمانی که شاگردان یورگن کلوپ موفق به کسب چهار پیروزی در لیگ برتر شدند، می گذرد، اما پیروزی امشب برابر لستر این پیروزی را رقم خواهد زد.

فیرمینو قرار است روز جمعه به دلیل مصدومیت همسترینگ به تیم بازگردد.

بیرمنگام، انگلیس - دوشنبه، 26 دسامبر 2022: استفان باجستیک (R) از لیورپول پس از به ثمر رساندن گل سوم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین استون ویلا اف سی و لیورپول در ویلا پارک، با هم تیمی خود داروین نونیز جشن گرفت.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

راجرز مقابل لیورپول

لیورپول، انگلیس - شنبه، 12 نوامبر 2022: داروین نونیز (# 27 L) از لیورپول پس از به ثمر رساندن گل سوم تیمش، دومین گل خود در بازی، در جریان بازی لیگ برتر انگلستان بین باشگاه لیورپول و ساوتهمپتون در آنفیلد جشن گرفت.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

برای لستر یا برد یا باخت

لیورپول: صلاح 16، فیرمینو 9، نونز 9، دیاز 4، الکساندر آرنولد 3، کاروالیو 3، الیوت 3، فان دایک 2، گل به خودی 2، باجستیک 1، ماتیپ 1

داور امشب

آلیسون که 68 ساله است، به رکورد 72 کلین شیت دیوید جیمز برای لیورپول در لیگ برتر نزدیک می شود.

کریگ پاوسون هدایت این بازی را در سپتامبر 2016 بر عهده گرفت، زمانی که لیورپول در اولین بازی که در آنفیلد در مقابل جایگاه اصلی جدید انجام شد، 4-1 پیروز شد.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 27 آگوست 2022: آلیسون بکر دروازه بان لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و AFC بورنموث در آنفیلد.  لیورپول 9-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لستر: مدیسون 7، بارنز 6، تیلمانز 4، واردی 4، داکا 3، گل به خودی 2، کاستان 1، دیوزبری هال 1، ایهاناچو 1، جاستین 1، پرز 1


لستر آخرین تیمی بود که در سال 2021 قرمزها را شکست داد.