شاید ایران فردا به جام جهانی صعود کند!


سرویس خبر شماره: 2051243
6 تیر 1403 ساعت 21:39 |
3.4K امتیاز خبر|

6نقطه نظر

قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی فردا در کوالالامپور انجام می شود.

شاید ایران فردا به جام جهانی صعود کند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در اولین روز نقل و انتقالات ایران، اتفاقی مهم کیلومترها دورتر و در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا رخ خواهد داد؛ جایی که 18 تیم صعود کننده به مرحله نهایی حریفان خود را می شناسند و از مسیر خود به جام جهانی 2026 آمریکا مطلع می شوند.

این در حالی است که برای اولین بار در تاریخ فوتبال آسیا هشت سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف برای این قاره در نظر گرفته شده است تا تقریبا نیمی از تیم های راه یافته به مسابقات نهایی در نهایت راهی جام جهانی شوند. این یک فرصت استثنایی برای تیم های دسته دومی قاره است که سال ها پشت سد مدعیان قدرت ماندند و نتوانستند وارد عرصه فوتبال جهان شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نیز مکانیسم اولیه گروه بندی در آسیا را به شیوه جالبی انتخاب کردند: ابتدا شش تیم در سه گروه که دو تیم اول به جام جهانی می روند / سپس تیم های سوم و چهارم راهی پلی آف می شوند و دو گروه سه تیمی را تشکیل می دهند. . تیم ها که تیم های برتر به جام جهانی می روند/تیم های دوم نیز بازی پلی آف را برگزار می کنند و برنده به بازی قاره ای می رود.

رده بندی مقدماتی جام جهانی آسیا به شرح زیر است:

گلدان 1: ژاپن (17)، ایران (20)، کره (22)

گلدان 2: استرالیا (23)، قطر (35)، عراق (55)

گلدان 3: عربستان سعودی (56)، ازبکستان (62)، اردن (68)

شیشه 4: امارات متحده عربی (69)، عمان (76)، بحرین (81)

گلدان 5: چین (88)، فلسطین (95)، جمهوری قرقیزستان (101)

گلدان 6: کره شمالی (110)، اندونزی (134)، کویت (137)

2048040

بر این اساس سخت ترین گروه تیم ملی فوتبال ایران، تیم استرالیا، عربستان، امارات، چین و کره شمالی خواهد بود و حتی در این گروه هم هیچ تضمینی برای کسب مقام چهارم نخواهد بود. به یاد داشته باشید که ایران در مقدماتی جام جهانی 2010 از عربستان، امارات و کره شمالی پایین تر بود و حتی نتوانست به پلی آف راه پیدا کند.

گروه میانی برای ایران به مصاف تیم های قطر، ازبکستان، امارات، چین و کویت می رود و این گروه نیز سختی های خاص خود را خواهد داشت و صعود در مرحله اول چالشی جدی برای شاگردان امیر قلانوی خواهد بود.

اما شاید در کوالالامپور شانس ایران از گلدان بیرون بیاید و تیم ملی با عراق، اردن، بحرین، قرقیزستان و اندونزی هم گروه شود که در این صورت می تواند آسان ترین صعود برای تیم ایران باشد.

مجله اخبار فوتبال داخلی