شبیه ترین تیم جام حذفی به چهار سال پیش: تیم کی روش!

در رده های بعدی سوئیس با 14 بازیکن سپس انگلیس گروه قدرتمند کشورمان با 12 بازیکن. حضور 12 بازیکن مشترک در لیست انگلیسی می تواند زنگ خطری جدی برای تیم های گروه B این رقابت ها باشد، این 12 نفر به مدت 4 سال با مربیگری ساوت گیت در کنار هم بازی کردند در حالی که تیم ملی کشورمان در این 4 سال تنها شش ماه اول تحت مدیریت کی روش بود و در بقیه این مدت مسئولیت هدایت تیم ملی بر عهده ویلموتس و اسکوچیچی بود که هر کدام سلیقه خود را در انتخاب بازیکن داشتند.

در سمت چپ خط دفاعی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی و احسان حاج صفی می توانند برای ایران بازی کنند که از بین این سه بازیکن با قابلیت بازی در پست دفاع چپ، ابوالفضل جلالی بازیکن تازه واردی در فهرست جهان قطر است. جام.

سروش دهقان سلماسی



مجله اخبار فوتبال داخلی

در پایان این فهرست، تیم های عربستان و اسپانیا تنها 6 بازیکن مشترک دارند که در واقع با نسلی جدید و متفاوت نسبت به 4 سال پیش وارد جام جهانی می شوند.

تیم ملی ایران در کنار بلژیک تنها تیم هایی هستند که از 16 بازیکن جام جهانی قبلی استفاده می کنند.

شبیه ترین تیم جام حذفی به چهار سال پیش: تیم کی روش!

در مورد امید هم مشکل مصدومیت دیرهنگام بود و شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی از روزهای اسکوچیچ برای تیم ملی کشورمان بازی نکرده و به نوعی خداحافظی کرد.خاموش کننده تیم ملی.

هافبک: نه امیدی نه کاپیتان
در خط میانی تنها مسعود شجاعی و امید ابراهیمی در لیست نهایی هافبک های تیم ملی حضور ندارند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که روز دوشنبه تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام جهانی به مصاف انگلیس می رود، 16 بازیکن از لیست 25 نفره اعلام شده کارلوس کی روش برای جام جهانی در لیست نهایی ایران در جام جهانی 2018 قرار خواهند گرفت. جام نیز حضور داشتند.

در جام جهانی قبلی، پژمان منتظری در فهرست ایران حضور داشت که علاوه بر پست تخصصی (دفاع وسط) توانایی بازی در دفاع راست را نیز داشت، مانند شجاع خلیل زاده فعلی، علاوه بر توانایی بازی در پست دفاع مرکزی، او همچنین توانایی بازی در دفاع راست را دارد.

* مدافعان جدید و تکراری
دو تفاوت اصلی خط دفاعی هافبک ایران نسبت به جام جهانی روسیه حضور شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان است که البته بر خلاف دور مقدماتی احتمالا در جام جهانی فیکس نخواهند شد. پورعلیگنجی و حسینی هستند.

از بین تیم های حاضر در جام جهانی قطر، 24 تیم نیز در جام جهانی 2018 روسیه حضور داشتند و 8 تیم دیگر این جام یعنی ایران، ولز و آمریکا و کشورهای غنا، هلند، اکوادور، کانادا، کامرون و قطر میزبان این رقابت ها در جام جهانی روسیه حضور نداشتند.

همچنین علی کریمی و احمد نوراللهی در جامی قبلی حضور نداشتند و اشکان دژاگه از تیم ملی کنار گذاشته شد.

تفاوت دیگر لیست 2018 با لیست 2022 مربوط به محمدرضا خانزاده است که این روزها فوتبالش را در بنگلادش دنبال می کند و در این جام جهانی حضور ندارد.


سرویس خبر شماره: 1854082
27 نوامبر 1401 در 01:16 ب.ظ
1.3K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

تنها رکورد ایران و بلژیک در جام جهانی

در سمت راست خط دفاعی، این بار کی روش تنها با یک دفاع راست متخصص به جام جهانی نرفت و از صادق محرمی، مدافع راست دیناموزاگرب در کنار رامین رضاییان در فهرست خود استفاده می کند.

از تازه واردان این خط باید به علی قلی زاده که در جام قبلی در بین 23 بازیکن پایانی ایران قرار نداشت نام برد. قلی زاده البته به عنوان بیست و چهارمین بازیکن و میهمان تیم ملی روسیه در جام جهانی روسیه حضور داشت، درست مثل محمدرضا خانزاده و هاشم بی زاده که در جام جهانی 2014 برزیل میهمان تیم ملی ایران بودند.

خط دروازه: باز هم عابدزاده دروازه بان سوم است
با توجه به طرحی که کی روش معمولا در بازی های دوستانه قبل از هر تورنمنت از آن استفاده می کند، می توان حدس زد که سیدحسین حسینی دومین دروازه بان ایرانی است. ایران بر خلاف سایر تیم های حاضر در جام جهانی (به جز سوئیس) با 4 دروازه بان در این رقابت ها شرکت کرد و تفاوتی که با لیست 2018 داریم این است که سیدحسین حسینی و پیام النش در لیست دروازه بانان تیم ملی هستند. رشید مظاهری دروازه بان دوم ایران در جام جهانی روسیه جایی در لیست نهایی تیم ملی ندارد.

جالب اینجاست که دو تیم ایران و بلژیک که اتفاقا مسن ترین تیم های جام هستند (با توجه به میانه) کمترین تغییر را در فهرست خود نسبت به جام جهانی 2018 داشته اند، ایران و بلژیک هر کدام 16 بازیکن مشترک دارند. فهرست جام جهانی روسیه. بدون مصدومیت زودهنگام امید ابراهیمی، ایران با 17 بازیکن مشترک تنها در صدر این فهرست قرار می گرفت.

اولین جام جهانی کی روش بدون گوچان نژاد
در خط حمله، فهرست تیم ملی تقریباً با فهرست جام جهانی روسیه برابری می کند، با این تفاوت که گوچان نژاد پس از جام جهانی 2018 که فرصت بازی نداشت، به نشانه اعتراض از بازی های ملی خداحافظی کرد.