شب پر تنش و اختلاف در بارسلونا/ درگیری اعضای هیئت مدیره به خاطر ژاوی

ژاوی هرناندز که پیشتر اعلام کرده بود در پایان این فصل از سرمربیگری بارسلونا کناره گیری می کند، پس از جلسه ای که شب گذشته (چهارشنبه) در خانه خوان لاپورتا (رئیس باشگاه بارسلونا) و رافا یوسته (نایب رئیس) برگزار شد. . از باشگاه)، دکو (مدیر ورزشی این تیم) و الخاندرو اچوریا (عضو هیئت مدیره باشگاه) نیز حضور داشتند، او تصمیم گرفت نظر خود را تغییر دهد و در بارسلونا بماند.

از آنجایی که ژاوی در اوایل فوریه و پس از شکست خانگی 5-3 بارسلونا مقابل ویارئال در بازی 22 لالیگا اسپانیا اعلام کرد که در پایان این فصل از سرمربیگری بارسلونا کناره گیری خواهد کرد، لاپورتا، یوسته، دکو و اچوریا تلاش کردند. تمام تلاش خود را کردند تا نظر سرمربی اسپانیایی را تغییر دهند و در نهایت موفق شدند.

بر اساس گزارش روزنامه «موندو دپورتیوو» چاپ کاتالونیا؛ خوان لاپورتا به ژاوی گفت که باشگاه در تابستان امسال به دلیل مشکلات مالی که با آن مواجه است نمی تواند یک مربی برتر استخدام کند، بنابراین از او خواست در بارسا بماند.

بر اساس این گزارش؛ ژاوی باید بهترین بازیکنان خود را حفظ کند و تیم را برای فصل آینده تقویت کند. به همین منظور، سرمربی بارسا از مدیران باشگاه خواسته تا در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، هافبک دفاعی و پرتغالی برتر منچسترسیتی، برناردو سیلوا را به خدمت بگیرند.

در ادامه این گزارش؛ رونالد آراوخو مدافع اروگوئه ای بایرن مونیخ پیشنهاد بسیار خوبی از بایرن مونیخ دریافت کرد اما ژاوی از او خواست در بارسلونا بماند و برای فصل آینده روی این بازیکن حساب باز کرده است. البته اولویت آرائوخو ماندن در بارسلونا است.

اکنون رادیو کاتالونیا گزارش داده است که تصمیم ژاوی برای ماندن در بارسلونا باعث ایجاد تنش در میان اعضای هیئت مدیره آن باشگاه شده است. لاپورتا تصمیم گرفت به همکاری با ژاوی ادامه دهد در حالی که برخی از اعضای هیئت مدیره مخالف این تصمیم هستند و حتی تهدید به استعفا کردند.

بر اساس این گزارش؛ آنها معتقدند که بارسلونا باید ژاوی را اخراج کند و اگر این اتفاق بیفتد، این مربی 44 ساله از سال آینده حقوق کامل خود را می خواهد زیرا او برای فصل آینده نیز با این باشگاه قرارداد دارد.

رافا یوسته، نایب رئیس بارسلونا پس از دیدار شب گذشته به خبرنگاران گفت: ژاوی در بارسلونا خواهد ماند. او خیلی خوشحال است. در این مدت هیچ وقت با مربی دیگری صحبت و مذاکره نکردیم. دکو هم به ژاوی اعتماد دارد. ژاوی نیز به پروژه ما اعتماد دارد و با هم می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. ما باید عناوین کسب کنیم و همه این را می دانیم. ما به ژاوی اعتماد داریم، او یک بارسا است. ژاوی بخشی از بارسلونا در استادیوم بازسازی شده ما خواهد بود.

قرار است بعدازظهر امروز (به وقت محلی بارسلونا) نشست خبری مشترک با حضور ژاوی و خوان لاپورتا برگزار شود و انتظار می رود که خبر ماندن سرمربی اسپانیایی در این تیم به صورت رسمی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: ژاوی در بارسلونا می ماند

سرویس اخبار فوتبال خارجی