شرط موفقیت آمیز ژاوی: او از ریسک کردن نمی ترسد

پس از نتایج ضعیف بارسلونا در لیگ قهرمانان و شکست ال کلاسیکو، ژاوی تغییرات بزرگی در فهرست آبی اناری ها ایجاد کرد و دو بازی اخیر نشان داد که تغییرات او موفقیت آمیز بوده است.

شرط موفقیت آمیز ژاوی: او از ریسک کردن نمی ترسد

سرمربی بارسا روز پنجشنبه مقابل ویارئال چند بازیکن فیکس خود را نیمکت نشین کرد و روز یکشنبه در بازی با اتلتیک بیلبائو با ایجاد تغییراتی تاکتیکی در ترکیبش همه را شگفت زده کرد. این اقدامات ژاوی به قدری موفق بود که او قبل از دقیقه 30 در هر دو بازی بلوگرانا نتیجه را قطعی کرد و در نهایت با دو برد 3-0 و 4-0 به کار خود پایان داد.


سرویس خبر شماره: 1849913
02 نوامبر 1401 @ 20:59 |
41.6 هزار امتیاز خبر|

29نقطه نظر

ژاوی در بازی بعدی مقابل ویارئال انقلابی در بازیکنانش به وجود آورد. او بوسکتس را نیمکت نشین کرد و رافینیا و دمبله نیز به همین سرنوشت دچار شدند. بارسا به تغییرات ژاوی پاسخ مثبت داد و شاگردانش در دقیقه 38 با گل های لواندوفسکی و آنسو فاتی 2-0 از حریف پیش افتادند. نتیجه ای که در پنج بازی اخیر نتوانسته اند بدانند.

بارسلونا پس از پیروزی 1-0 مقابل مایورکا، مغلوب میلان شد، یک برد باریک 1-0 مقابل سلتاویگو، تساوی مقابل اینتر در نیوکمپ و در نهایت ال کلاسیکو. شکست را پذیرفت. مسئولان باشگاه بسیار نگران بودند و ژاوی احساس می کرد نیمکتش داغ شده است. او به درستی تشخیص داد که زمان تصمیم گیری و اقدام قاطع فرا رسیده است.

ژاوی در بازی یکشنبه مقابل بیلبائو به جای تغییر ترکیب بازیکنان به سراغ ساختار تاکتیکی تیمش رفت. او بلوگرانا را با چهار هافبک به زمین فرستاد و پادری به عنوان یک وینگر چپ کاذب به میدان رفت. دمبله در سمت راست آزاد بود و دی یونگ و بوسکتس در محورهای اصلی در خط میانی بازی کردند. این سیستم 4-4-2 خاص برای بارسا کارساز بود و شاگردان ژاوی تنها پس از 22 دقیقه 3-0 پیش افتادند و در نهایت 4-0 حریف را شکست دادند.



مجله اخبار فوتبال خارجی به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از چند هفته عدم موفقیت، ژاوی در مدت کوتاهی تیمش را متحول کرده تا علاوه بر کسب نتایج خوب در دو بازی اخیر بارسلونا، شاهد عملکرد عالی آبی اناری ها باشیم. هفته گذشته، ژاوی تغییرات بزرگی در ترکیب اصلی بارسا ایجاد کرد و کلید موفقیت را پیدا کرد.