شش صفر به نفع پرسپولیس! (تصویر)

اما اتفاقی که در زمین رخ داد حتی بهتر از پیش بینی خوشبین ترین هوادار پرسپولیس بود. در ابتدای بازی و در دقیقه سوم اصغر ادیبی با یک ضربه استثنایی گل اول را به ثمر رساند. دقایقی بعد این همایون بهزادی بود که گل دوم را در گوشه دروازه سپاهان به ثمر رساند. دو گل در 11 دقیقه باعث شد تا کاپیتان طلایموپاسان بابت کیفیت بد زمین امجدیه به داور شکایت کند و بگوید برای ادامه بازی آماده نیست. اما با دخالت مسئولان برگزاری، سپاهان برای ادامه کار به میدان بازگشت.

1834226


سرویس خبر شماره: 1896795
Mar 29, 1401 @ 8:38 ب.ظ
3.4K |

6نقطه نظر

یادداشتی از 29 مارس:

این بزرگترین برد تاریخ پرسپولیس مقابل سپاهان بود و جالب اینجاست که در آخرین روز سال اتفاق افتاد. حالا سال به پایان رسیده است که سپاهان با غلبه بر پرسپولیس به جام حذفی نزدیک شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

آخرین روز سال یکی از بزرگترین پیروزی های تاریخ باشگاه پرسپولیس را به یاد می آورد.

شش صفر به نفع پرسپولیس!  (تصویر)

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اولین قهرمانی تاریخ باشگاه پرسپولیس در جام منطقه 1350 زمانی رقم خورد که این تیم با نسل اول باشگاهش هواداران زیادی را به خود جذب کرد و آنها را در تعطیلات یا در ورزشگاه امجدیه به ورزشگاه کشاند. وسط هفته یکی از این دیدارها برای آخرین روز سال در نظر گرفته شد تا در روزی که ایران شرایط عجیبی را تجربه می کرد و مسافران زیادی در پاس و جاده ها جا مانده بودند، تیم محبوب پایتخت به مصاف سپاهان اصفهان برود.

این بازی در حالی برگزار شد که پرسپولیس از 12 بازی 11 برد را کسب کرده بود و با 22 امتیاز (در آن زمان هر برد دو امتیازی بود) صدر جدول را تصاحب کرده بود. اما غیبت حسین کلانی و صفر ایرانپاک گلزنان پرسپولیس باعث نگرانی شدید هواداران این تیم شد. مخصوصاً اگر نمی توانستند سپاهان را شکست دهند، آخرین بازی فصل با استقلال یک بازی مرگ یا زندگی بود.

نکته جالب اینجاست که پرسپولیس در بازی بعدی توانست استقلال (تاج وقت) را شکست دهد و اولین جام خود را در فصل 1350 به دست آورد و میزبان دوران باشکوه تاریخ خود باشد. در سال 1351 علی عبده پرسپولیس را حرفه ای اعلام کرد و آنها در لیگ حاضر نشدند اما یک سال بعد با آلن راجرز به لیگ برگشتند و دوباره قهرمان شدند.

گل سوم در نیمه دوم به ثمر رسید و همایون بهزادی یک گل دیگر برای تیمش به ثمر رساند. رویین، خردبین و وطن خواه به ترتیب در دقایق 57، 64 و 83 سه بار دیگر گلزنی کردند تا یکی از عجیب ترین نتایج لیگ برتر در زمین باتلاقی امجدیه رقم بخورد. نکته جالب اینجاست که برتری 6 بر صفر مقابل سپاهان 24 امتیازی به پرسپولیس داد و با 46 گل بهترین خط حمله لیگ برتر را نیز در اختیار دارد.