شش ضلعی رئال مادرید با کارلوتو/آنچلوتی به پایان رسید. پادشاه همه لیوان ها

رئال مادرید هم از فینال ها خاطره تلخی دارد. اگر بخواهید به فینال کوپا دل ری رئال در قرن بیست و یکم نگاهی بیندازید، با سه شکست تاریخی مواجه می شوید که مهم ترین آنها به سال 2002 برمی گردد.

در تاریخ رئال مادرید سه مربی دو بار رئال مادرید را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرده بودند. پاکو برو در دهه 1930، مونوز در سال های 1962 و 1970 و لوئیس مولونی در سال های 1974 و 1982. به مدت 41 سال هیچ مربی نتوانسته بود رئال مادرید را دو بار قهرمان کوپا دل ری کند، اما اکنون کارلوتو به برو، مونوز و مولونی رسید. این دهمین جام آنچلوتی برای رئال بود و این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یک شوخ طبعی به مصاف سیتی خواهد رفت.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

در ورزشگاه المپیک سویا دو تیم رئال مادرید و اوساسونا برای قهرمانی جام حذفی اسپانیا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2-1 کهکشانی ها و قهرمانی این تیم به پایان رسید.

سرنوشت رئال در فینال به سال 2013 رسید. این بار رئال در برنابئو به مصاف اتلتیکو مادرید رفت و در نهایت 1-2 شکست خورد و باز هم جامی را از آن خود نکرد. در 23 سال گذشته، رئال فقط دو بار قهرمان کوپا دل ری شده است، و هر دو بار مقابل بارسلونا در سال های 2011 و 2014. طلسمی که شنبه شب شکسته شد و رئال در فینالی که n با بارسا روبرو نشد، شکست خورد.

سرانجام طلسم شکسته شد و رئال مادرید پس از 9 سال دوباره قهرمان کوپا دل ری شد. رئال مادرید آخرین بار در سال 2014 توانست بارسا را ​​شکست دهد و جام را بالای سر ببرد و در سال های اخیر از حضور در کوپا دل ری بازمانده است. آخرین باری که رئال با کارلو آنچلوتی قهرمان کوپا شد، این طلسم بار دیگر توسط سرمربی ایتالیایی شکست. رئال اکنون در دو سال گذشته هر 6 جام ممکن را با کارلتو به دست آورده است.

قبل از بازی شنبه، رئال 39 بار در تاریخ خود در فینال کوپا دل ری بازی کرده بود و عجیب اینکه 19 بار پیروز و در 20 فینال شکست خورده بود. در واقع تعداد شکست های رئال در فینال کوپا دل ری بیش از بردهای آنها بود. در حال حاضر تعداد برد و باخت برابر است.

گل دوم رئال تا پایان مسابقه ادامه داشت تا پس از 9 سال قهرمان کوپا دل ری شود. این بیستمین قهرمانی رئال مادرید در رقابت های کوپا دل ری بود.

Real Six کامل شد

اما اوساسونا در نهایت در نیمه دوم به گل رسید. در دقیقه 58 ضربه دیدنی لوکاس تورو از گوشه دروازه تیبو کورتوا به بیرون رفت. با این حال، خیلی زود رئال مادرید گل دوم را تقریباً مانند گل اول به ثمر رساند. وینیسیوس دفاع اوساسونا را خراب کرد و در نهایت ضربه رودریگو در دروازه اول در دقیقه 70 به ضربه دوم تبدیل شد.

رئال بازی را با صدای بلند آغاز کرد و در دقیقه 2 به گل رسید. همکاری دو ستاره برزیلی با پاس عالی وینیسیوس جونیور و ضربه پایانی رودریگو گوس به تک گل نیمه اول منجر شد. اگرچه رئال موقعیت های بسیار خوبی برای زدن گل دوم داشت، اما اوساسونا کوتاه نیامد و در این فینال سعی کرد گلزنی کند.

رئال مادرید تحت هدایت کارلو آنچلوتی، در دو سال گذشته تنها یک جام تا کسب هر جام فاصله داشت. شنبه شب دیگر هیچ کابوس گذشته در فینال وجود نداشت.

رئال مادرید با شکست 2-1 اوساسونا در فینال کوپا دل ری، این جام را برای بیستمین بار به افتخارات خود اضافه کرد.

رئال در سال 2004 با هدایت کارلوس کی روش به فینال کوپا دل ری رسید و به مصاف ساراگوسا رفت. ساراگوسا که ستاره ای مثل داوید ویا داشت. رئال هم دیوید بکام، زیدان، رائول و غیره را داشت اما این ساراگوسا بود که 3-2 پیروز شد و جام را بالای سر برد.

رئال مادرید در صدمین سالگرد تأسیس خود، فینال را مقابل دپورتیوو لاکرونیا در برنابئو برگزار کرد و 1-2 به شگفتی همگان شکست خورد تا آن شب تاریخی را ثبت کند. رئال با مربیگری دل بوسکه و ستارگانی از جمله زین الدین زیدان و لوئیز فیگو نتوانست دپور را شکست دهد و جالب اینکه چند ماه بعد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.