شمارش معکوس برای خروج زودهنگام آمانوف/ بازیکنی که مورد علاقه دل ساپینتو نبود!

عزیزبک امانوف در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم 11 بازی برای استقلال انجام داد اما موفق به زدن گل یا پاس گل نشد و با وجود عملکرد چشمگیرش در تیم استقلال نتوانست از نظر آماری عملکرد خوبی برای استقلال داشته باشد. امیدوار بودند هافبک 25 ساله تیمشان در لیگ بیست و دوم به فرم ایده آل خود برسد و بتواند به عنوان یک هافبک بازیساز و خلاق در خط هافبک بدرخشد.

شمارش معکوس برای خروج زودهنگام آمانوف/ بازیکنی که مورد علاقه دل ساپینتو نبود!

عزیزبک امانوف هافبکی که فصل گذشته با تصمیم فرهاد مجیدی در بازار زمستانی به جمع استقلال اضافه شد و انگیزه مجیدی جذب این هافبک ازبکستانی بود که سر و صدای زیادی برای انتقالش به آبی پوشان پایتخت به پا کرده و سر استقلال. مربی مدعی شد در دوران حضورش در تیم امید او را شناسایی کرده و اکنون به دنبال جذب آمانوف است تا بتواند جای خالی یک هافبک بازیساز در تیمش را پر کند و با تکیه بر توانایی های آمانوف، سبک بازی را تغییر دهد. آبی پوشان پایتخت راهی لیگ بیست و یکم شدند. اما مجیدی نتوانست به آرزویش جامه عمل بپوشاند و سطح فنی آمانوف با آنچه او تصور می کرد بسیار متفاوت بود.

استقلالی ها پس از دوران موفق سرور جباروف در تیم خود امیدوار بودند که عزیزبک امانوف بتواند خاطرات شیرین دوران جباروف را تکرار کند و بار دیگر هافبک ازبکستانی بتواند جای خالی بازیساز آبی ها را پر کند، اما امانوف نتوانست زندگی کند. در حد انتظارات و پاسخی مناسب به انتظارات هواداران استقلال.

امانوف در فوتبال ایران می ماند؟

سا پینتو در دیداری که با سران باشگاه استقلال داشت لیست مازاد خود را به سران باشگاه تحویل داد و گفته می شود گزینه اول خروج آبی پوشان از لیست پایتخت جز عزیزبک امانوف نیست. هافبکی که می تواند جای خالی خود را با خروج از Create استقلال در فهرست بازیکنان بزرگسال پر کند.

حضور یک ساله آمانوف در استقلال؛ جذاب اما ناموفق!

عزیزبک امانوف در شرایطی به کار خود پایان می دهد که در مدت حضور یک ساله خود در استقلال 13 بازی لیگ برتری و حذفی انجام داد و همتای ازبکستانی در مدت حضورش در استقلال در 40 بازی موفق به زدن 6 گل و 5 پاس گل شد. امانوف خاطرات جباروف را تکرار نکرد. علاوه بر جای خالی لیست استقلال، یک سهمیه جذب بازیکن آسیایی نیز برای ریکاردو ساپینتو در نظر گرفته شده است و او می تواند پس از جدایی نهایی آمانوف، حالا یک بازیکن آسیایی و یک بازیکن خارجی را در بازار نقل و انتقالات تابستانی جذب کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال در لیگ بیست و دوم بر خلاف فرهاد مجیدی حتی به سبک بازی عزیزبک آمانوف اعتقادی نداشت و مدعی بود که آمانوف بازیکن تاکتیکی نیست و به همین دلیل نام این هافبک ازبکستانی به میان نیامده است. در اکثر بازی‌ها در لیست استقلال در لیگ بیست و دوم قرار گرفت و در این فصل فرصت بازی نداشت و قرار بود در پنجره نقل و انتقالات زمستانی استقلال را ترک کند.

مدیران استقلال در حال رایزنی و تعامل با عزیزبک امانوف هستند تا جدایی این هافبک ازبکستانی به صورت توافقی انجام شود. امانوف پس از جدایی از استقلال قصد ترک فوتبال ایران را ندارد و باشگاه گل گهر سیرجان جدی ترین مشتری او در بازار زمستانی است و بعید نیست امیر قلعه نویی در ادامه خریدهای زنجیره ای استقلال به سراغ هافبک ناموفق آبی ها برود. برای تقویت خط شانس بازی بیشتر سیرجان.