شهادت تاریخ بر نایب قهرمانی پرسپولیس!

در این میان علاوه بر تصمیم کمیته انضباطی، تاریخ نیز به دوم نشدن پرسپولیس در این فصل رای می دهد! استقلال 3 بار در تاریخ لیگ برتر قهرمان شده است. پرسپولیس در هیچ یک از این سه فصل دوم نشده است. در لیگ پنجم که استقلال برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شد، پرسپولیس با 21 امتیاز کمتر از قهرمان در پله نهم ایستاد. پس از پایان فصل، حکم انضباطی دیگری برای قرمزها صادر شد و 6 امتیاز دیگر از آنها کسر شد.

در هفته 27 تکلیف قهرمان لیگ بیست و یکم مشخص شد و 3 هفته زودتر استقلال توانست پس از 9 فصل به هوادارانش برای جام اطمینان دهد. این در حالی است که رقیب دیرینه این تیم و قهرمان 5 فصل اخیر لیگ برتر که پس از یک گل نرم خود را برای دوم شدن آماده می کرد، با باخت مقابل سپاهان مقام دوم خود را در خطر می بیند و این تیم احتمالاً برای اولین بار است. زمان بعد از لیگ چهاردهم برای دیدار با رده های پایین دوم.

رای کمیته انضباطی علیه نایب قهرمان پرسپولیس

تاریخچه مقابل پرسپولیس فینالیست

در هفته ای که استقلال فولاد را شکست داد تا مقام اول خود را کیلومترها دورتر از همیشه نزدیکتر ببیند، پرسپولیس استقلال را شکست داد و جام را به استقلال داد و پس از باخت شش امتیازی، مقام دوم را به محرم نویدکیا و شاگردانش تقدیم کرد. . در پایان این دیدار فاصله سپاهان و پرسپولیس 2 امتیاز است. با توجه به وضعیت روحی بازیکنان پرسپولیس و مصدومان و وضعیت فنی تیم، رسیدن به تیم برای سپاهان اصلا کار سختی نیست. پرسپولیس در این فصل در محاصره قرار دارد و دو تیم در صدر جدول رقابت تنگاتنگی دارند و امتیازات 2 و 3 را از پرونده انضباطی گل گهر گرفته اند. آنها قهرمانی را به استقلال واگذار کردند و حالا برای کسب مقام دوم رقابت تنگاتنگی با سپاهان دارند.

منبع: Football 360



سرویس داخلی اخبار فوتبال

در لیگ هشتم که استقلال قهرمان شد، پرسپولیس با 11 امتیاز در رده پنجم قرار گرفت. پرسپولیس در لیگ دوازدهم در فصل بدی که داشت با 17 امتیاز اختلاف در رده هفتم قرار گرفت. در چهارمین تجربه لیگ برتر استقلال در تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس همچنان به دنبال این رکورد است و شاید نتواند به رقبای خود نزدیک شود. گل گهر با توجه به امتیازات زیادی که از آنها کسر شده شانسی برای گرفتن پرسپولیس ندارد. البته اگر در این فصل رای کمیته انضباطی نبود شاید سرنوشت جدول بالای جدول فرق می کرد.