شهر نابینایان استقلالی شده که یک چشمی در آن پادشاه است، به استقلال آسیبی نرسانده اید، به آن خیانت کرده اید.

بازیکن آذری سابق استقلال گفت: زمانی که برای اولین بار به استقلال آمدم مدتی در اتاقی در ساختمان باشگاه زندگی کردم. حمید بابایی، جواد شکری و یکی دو نفر دیگر بودند که همه در یک اتاق زندگی می کردند. بعد از مدتی باشگاه به ما گفت که برویم خانه اجاره کنیم. من تعجب می کنم که 3 میلیارد حق مسکن برای بازیکنی که مسیر قرارداد را طی می کند در نظر گرفته شده است.

سهراب بختیاری زاده - علی دایی - رسول خطیبی

وی خاطرنشان کرد: اگر بازیکنی از لیگ دو یا یک به تیم لیگ برتری ملحق شود و قراردادش با سایر بازیکنان تفاوت فاحشی داشته باشد، می توانند او را تشویق کنند که اگر خوب هستی یا می توانی خودت را به تیم تحمیل کنی. ، در پایان فصل مبلغی در قرارداد اصلی دریافت خواهید کرد. اضافه می کنیم، اما وقتی بازیکنی در سطح لیگ برتر به لیست اضافه می شود یا قراردادش تمدید می شود، دیگر گزینه رضایت باشگاه معنا ندارد.

پیشکسوت استقلال درباره گزینه رضایت مدیرعامل از بازیکن نیز توضیح داد: معمولا این گزینه در قرارداد وجود دارد که اگر باشگاه از بازیکن ناراضی باشد از مبلغ قرارداد کسر شود. این برای مواردی مانند دریافت بیش از حد کارت زرد، خطاهای انضباطی، صحبت علیه باشگاه و مواردی از این دست است تا بازیکن تحت کنترل باشگاه باشد. مدیرعامل یک بازیکن دیگر چقدر راضی است!

اکبرپور خاطرنشان کرد: معتقدم این نوع قراردادها نوعی تقلب شرعی است. برای اینکه بازیکن بیشتر از حد تعیین شده پول بگیرد، می تواند هر گزینه ای را انتخاب کند. چرا باید برای بازیکنی که به سقف قرارداد رسیده چنین شرایطی در نظر گرفته شود؟

وی افزود: اگر باشگاه بازیکنی را به خدمت بگیرد، قطعا تلاش می کند تا در لیست 18 نفره قرار بگیرد و برای تیم بازی کند. چنین گزینه هایی نه تنها عجیب و غریب بلکه سرگرم کننده نیز هستند.

اکبرپور اضافه کرد: فکر می کنم اگر این کار را انجام دهیم امکان خواب به موقع، غذا خوردن به موقع و حضور در تمرینات به نوعی اضافه می شود تا قرارداد بازیکنان افزایش پیدا کند. البته زمانی که نظارتی صورت نگیرد و احتمالا مسئولان به این موضوع علاقه مند باشند، قطعا چنین وضعیتی پیش خواهد آمد.

وی افزود: مدتی است که با یک بازیکن خارجی قرارداد داریم که مبلغ آن به قدری کم است که باشگاه با او دوست می شود و می گوید می خواهیم برایش خانه بخریم. اما وقتی قراردادی سقف قرارداد بازیکن را پر کرده است، حق مسکن چه گزینه ای دارد؟

علیرضا اکبرپور بازیکن اسبق استقلال و مربی فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبروشی درباره برخی از گزینه های قرارداد سیاوش یزدانی مدافع جدا شده استقلال صحبت کرد که این موضوع در فوتبال بوده و همه می دانیم. اما اگر بازیکنی در فهرست 18 بازیکن باشد، 2 میلیارد اضافی دریافت خواهد کرد.

اکبرپور با اشاره به مدافعان بزرگ گذشته استقلال تصریح کرد: جایی شنیدم سیاوش یزدانی می گفت من در زمان محمود فخری عمدا بازی نکردم و اگر درست باشد باید بگویم که او فکر می کند به محمود فخری آسیب رسانده یا خیانت کرده است در حالی که او. با این اقدام به تمام استقلال لطمه زد. فقط این را بگویم، اگر این بازیکنان در دوران بازیکنانی مثل سهراب بختیاری زاده، پیروز قربانی، رضا حسن زاده، جواد زرینچه و… بازی می کردند، حتی یک کیلومتر دورتر از باشگاه هم نمی توانستند به این تیم نزدیک شوند. اما یک ضرب المثل قدیمی می گوید که مرد یک چشم در شهر نابینایان است، او پادشاه است



سرویس داخلی اخبار فوتبال

سیاوش یزدانی - بیژن طاهری