شوک بزرگ: لالیگا جو بارسلونا را گرفت


سرویس خبر شماره: 2003534
1 مارس 1402 در 4:53 ب.ظ.
5000 |

0نقطه نظر

باز هم سقف حقوق را کاهش دهید

لالیگا رسما سقف دستمزد تیم های اسپانیایی را پس از بازار زمستانی اعلام کرد.

شوک بزرگ: لالیگا جو بارسلونا را گرفت

به گزارش “ورش سه”، لالیگا سقف دستمزد را پس از بازار نقل و انتقالات زمستانی اعلام کرد. همانطور که انتظار می رفت رئال مادرید با سقف دستمزد 727 میلیون یورویی از بقیه باشگاه ها جلوتر است.

بارسا در زمستان گذشته تحت تاثیر اهرم های اقتصادی به 270 میلیون یورو در مقابل محدودیت بازار 648 میلیونی رسیده بود و حالا این رقم در لیست جدید به 204 میلیون می رسد.

اتلتیکو مادرید که در تابستان امسال به رقم 303 میلیون یورو رسید، زمستان امسال به رقم 296 میلیون یورو رسید. بارسا تابستان آینده برای بازگشت به قانون 1/1 کار سختی خواهد داشت، مگر اینکه یک بازیکن بزرگ را بفروشد و پول زیادی به دست بیاورد.

اگر آنها بار دیگر مشمول قانون 50 درصد شوند، اصلاً عجیب نیست، به این معنی که آنها فقط می توانند برای هر دو یورو پس انداز یک یورو خرج کنند. باشگاه تحت رهبری خوان لاپورتا کار دشواری در پیش خواهد داشت زیرا آنها فقط با ویتور روکه و اینیگو مارتینز تا پایان فصل جاری قرارداد دارند.

بنابراین، بارسلونا علاوه بر ایجاد فضا برای خرید باشگاه های جدید، باید برای خریدهایی مانند یک مهاجم برزیلی یا یک مدافع اسپانیایی نیز در سقف حقوق خود فضا ایجاد کند.

روی دیگر سکه رئال مادرید است. خاویر تباس، رئیس لالیگا اخیراً گفت: “من قیمت امباپه را نمی دانم، اما وضعیت اقتصادی مادرید استثنایی است. آنها تیم بسیار سالمی هستند، آنها از بحران کرونا به خوبی جان سالم به در بردند، آنها منابع مالی زیادی دارند. … می توانند امباپه و یک بازیکن دیگر را جذب کنند.

1992890

بسته به صحبت های تباس و سقف مبلغ آزاد شده، رئال مادرید قطعا می تواند امباپه را بدون هیچ مشکلی جذب کند.

درباره دستمزدهای پرداختی (LCPD)

سقف حق الزحمه باشگاه لالیگا، یا حقوق قابل پرداخت، شامل حقوق بازیکنان، مربی تیم اول، مربی تیم دوم و مربی تیم اول، و همچنین هزینه های باشگاه ها، آکادمی ها و سایر بخش های وابسته است.

مفاهیمی که در محدوده هزینه های تیم های ورزشی قابل ثبت و غیرقابل ثبت قرار می گیرند عبارتند از: «حقوق ثابت و متغیر، تأمین اجتماعی، پاداش جمعی، هزینه های خرید (شامل پورسانت نمایندگان) و استهلاک (مبلغ خرید بازیکن که سالانه بسته به تعداد سال های قرارداد) بازیکن درج شده است).

باید گفت باشگاه ها موظف به استفاده کامل از این محدودیت نیستند.

نحوه محاسبه حقوق قابل پرداخت

برای محاسبه سقف هزینه یک تیم ورزشی، درآمد بودجه هر باشگاه (درآمد اشتراک، قراردادهای تجاری، حق پخش تلویزیونی، نقل و انتقالات بازیکن، درآمد لیگ قهرمانان و غیره) را در نظر می گیریم. این مبلغ ناشی از هزینه های غیر ورزشی است. بودجه بندی شده (اجاره دفتر، حقوق کارکنان غیرورزشی، برق، اینترنت و …) پرداخت بدهی و زیان های وارده از فصل قبل کسر می شود.

نتیجه این عملیات محدودیت بودجه تیم ورزشی است که یک باشگاه می تواند برای پرداخت به تیم خود هزینه کند.

همچنین یک باشگاه می تواند با افزایش سرمایه، سقف حقوق خود را افزایش دهد. با توجه به وضعیت مالی هر باشگاه، تنها 80، 65 یا 50 درصد از این افزایش بودجه را می توان به نقل و انتقالات اختصاص داد و امکان افزایش گردش مالی بیش از 25 درصد وجود ندارد.

مجله اخبار فوتبال خارجی