شکل گیری احتمالی استقلال برای دیدار با پرسپولیس

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بار دیگر زمان برگزاری مهم ترین دیدار نیم فصل فوتبال ایران فرا رسیده است. استقلال و پرسپولیس در شرایطی بسیار نزدیک به مصاف یکدیگر می روند و هر دو تیم برای رسیدن به بالای جدول تلاش می کنند.

در سمت راست سرمربی پرتغالی می خواهد مانند بازی های گذشته از کوین یاماگا استفاده کند و در سمت چپ نیز گزینه اصلی کادرفنی جعفر سلمانی است که در این فصل همیشه به ابوالفضل جلالی ترجیح داده شده است.

عارف غلامی به دلیل مصدومیت شهرورد تهران را از دست داده است و حالا ساپینتو باید یکی از حسین مرادمند یا سیاوش یزدانی را برای بازی در کنار رافائل سیلوا انتخاب کند. مرادمند در بازی مقابل فولاد برای تیمش به میدان رفت اما یزدانی در فصل جدید برای لس بلوز بازی نکرد.

* خط حمله؛ وینگرهای بوشهری به دنبال اثبات مهارت خود هستند

در حمله، ارسلان مطهری گزینه اصلی ساپینتو است. بازیکنی که نزدیک بود استقلال را ترک کند اما در دیدارهای قبلی تیمش آنقدر خوب بود که حالا رقبایی چون سجاد شهبازادا و پیمان بابایی دارد.

محمد محبی و مهدی قیدی با انگیزه احتمال حضور در جام جهانی به ایران بازگشتند و برای استقلال بازی کردند. با وجود نبوغ این دو بازیکن به خصوص محیبی، هیچ کدام به قطر نرسیدند. حالا در اولین بازی پس از اتمام بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان، این دو بازیکن با درخشش در شهر بزرگ پایتخت مهارت های خود را به رخ کارلوس کی روش خواهند برد.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس:

* خط میانه؛ برای همیشه و بدون تغییر همینطور

* خط درب؛ انگیزه های بالای سید حسین با تجربه جام جهانی

سید حسین حسینی – رافائل سیلوا – محمدحسین مرادمند – کوین یاماگا – جعفر سلمانی – روزبه چشمی – مهدی مهدی پور – آرش رضاوند – محمد محبی – مهدی قیدی – ارسلان مطهری



مجله اخبار فوتبال داخلی

استقلال روی نیمکت بازیکنان هجومی خوبی خواهد داشت. در سمت راست، صالح حردانی می تواند عصا ساپینتو باشد. در خط حمله و وینگر چپ یا راست، شهباززاده و بابایی آماده حضور در زمین هستند. به طور کلی، سرمربی پرتغالی اگر مجبور به ایجاد تغییراتی در خط حمله باشد، نباید نگران مهره های موجود باشد.

حالا روزبه چشمی هر روز می تواند با انگیزه و روحیه ای متفاوت برای استقلال به میدان برود. بازیکنی که کمتر کسی فکر می کرد مسافر قطر است اما نه تنها این اتفاق افتاد، بلکه با یک ضربه دیدنی دروازه ولز را هم باز کرد. او به همراه همسر همیشگی خود، مهدی مهدی پور، وظیفه دارد در نبردی تمام عیار به مصاف هافبک قدرتمند پرسپولیس برود. در مقابل این بازیکنان آرش رضاوند نقش هافبک هجومی را بازی خواهد کرد.


سرویس خبر شماره: 1860233
29 دسامبر 1401 ساعت 08:05
23.9 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

بدون شگفتی و بدون تغییر عمده، به دنبال پیروزی در دربی

به احتمال زیاد استقلال با لیست آشنای خود به مصاف پرسپولیس خواهد رفت و تنها تغییر اجباری در خط دفاعی خواهد بود.

شکل گیری احتمالی استقلال برای دیدار با پرسپولیس

برخی از کارشناسان داوری معتقدند اگر سیدحسین حسینی در سومین بازی جام جهانی مقابل آمریکا در دروازه تیم ملی قرار می گرفت، می توانست در صحنه منتهی به گل پولیشیچ عملکرد بهتری داشته باشد. این دروازه بان که مقابل ولز دروازه خود را بسته نگه داشت، به جدیدترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد که در یک بازی جام جهانی گلی دریافت نکرده است.

حسینی حالا باید در جام جهانی به مصاف رقیب مستقیم خود برود و این بار کاپیتان آبی ها می خواهد مدافع شماره یک تیم ملی در جام ملت های آسیا باشد.

* خط دفاعی تغییر اجباری، آیا موفقیت اجباری است؟

با پیروزی دیروز گل گهر، ماغول های پایتخت اکنون به سختی مقام اول را خواهند داشت. مطمئنا پرسپولیس با تساوی می تواند تاج را از سیرجانی ها پس بگیرد اما شاگردان ساپینتو برای رسیدن به بالای جدول باید دربی را ببرند.

* نیمکت رزرو؛ به عناصر تهاجمی نگاه کنید

ساپینتو تقریباً همه بازیکنان مهم خود را در اختیار دارد و تنها تغییر اجباری، انتخاب یک مدافع به جای عارف غلامی است. دست سرمربی پرتغالی هم برای انتخاب بازیکنان اصلی و هم نیمکت ذخیره کاملا باز است و با توپ پر به مصاف پرسپولیس می رود و نگران بازیکنان غایب نیست. در زیر به ترکیب احتمالی استقلال برای مناظره حساس امروز می پردازیم: