صحبت های سرمربی سرخ ها در لیگ برتر مثل بمب منفجر شد/ با تیمی که نفت میلیاردی دارد نمی توان رقابت کرد!

لیورپول در حالی به مصاف سیتی می رود که در 4 بازی اخیر خود مقابل این تیم شکست نخورده و در 2 بازی قبلی از جمله نیمه نهایی جام جهانی فصل گذشته پیروز شده است. کلوپ با وجود اعتراف به ثروتمند بودن سیتی، وضعیت مالی آنفیلد را می پذیرد و می گوید این وظیفه او نیست که تفاوت های درون فوتبال را برجسته کند. او ادامه داد: اصلا برای من مشکلی نیست، اخیرا شنیدم یکی از مدیران نیوکاسل گفته این باشگاه کلاهی ندارد، بله، کاملا درست می گوید. نیوکاسل کلاهی ندارد، اما سایر باشگاه ها دارند.”

یورگن کلوپ، سرمربی قرمزهای مرسی ساید مدعی شده است که باشگاهش نمی تواند از نظر مالی با منچسترسیتی رقابت کند، زیرا باشگاه که با میلیاردرهای خلیج فارس مرتبط است، با وجود قانون “بازی جوانمردانه” همچنان می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد. سرمربی لیورپول از کاری که تیمش در زمین مقابل سیتی انجام داد خوشحال بود، اما اصرار دارد که این موضوع کاملاً متفاوت است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که با اضافه شدن ارلینگ هالند به تیمی که در 4 فصل از 5 فصل اخیر قهرمان لیگ برتر شده است، آنها را قدرتمندتر کرده است. این مهاجم تابستان گذشته با 51.2 میلیون پوند به سیتی پیوست، در حالی که لیورپول 85 میلیون پوند برای داروین نونس پرداخت کرد. با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که هالند در منچسترسیتی 375000 پوند در هفته درآمد دارد که لیورپول توانایی پرداخت آن را ندارد. کلوپ معتقد است سیتی، پاری سن ژرمن و نیوکاسل مانند اکثر باشگاه ها محدودیت مالی ندارند و او در تأثیر قوانین بازی جوانمردانه تردید دارد.

دیدار حساس لیورپول و منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس روز یکشنبه در ورزشگاه آنفیلد برگزار می شود. در آستانه این بازی صحبت های یورگن کلوپ برای هواداران لیورپول کمی ناامید کننده بود و البته او هم حقیقت را گفت.

کلوپ در پاسخ به این سوال که لیورپول چگونه می تواند با منچسترسیتی که اکنون 13 امتیاز از آنها برتری دارد رقابت کند، پاسخ داد: “جواب من را دوست نخواهید داشت. شما از قبل پاسخ من را می دانید. هیچکس نمی تواند با سیتی رقابت کند. آنها بهترین تیم را دارند. در جهان و بهترین مهاجم جهان را امضا کرد. مهم نیست که چقدر هزینه داشته باشد، آنها فقط این کار را انجام می دهند. می دانم که سیتی این کار را دوست ندارد و هیچ کس هم. شما یک سوال پرسیدید که جواب آن را می دانید. آیا لیورپول انجام می دهد؟ ما نمی توانیم مانند آنها رفتار کنیم. این امکان پذیر نیست.”

دن اشورث، مدیر ورزشی باشگاه نیوکاسل گفته است که باشگاهش می تواند هر چیزی را که بخواهد به دست آورد. این باشگاه که تحت نظارت عربستان سعودی بوده است، در سال 2022 مبلغ 210 میلیون پوند برای جذب بازیکن جدید هزینه کرد و هشدار داد که باید طبق قوانین مالی منصفانه هزینه کند و کار کند. به این ترتیب هزینه های آنها پایدار نیست.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

کلوپ در ادامه درباره تفاوت این 3 باشگاه با سایر باشگاه ها گفت: 3 باشگاه در فوتبال دنیا هستند که از نظر مالی می توانند هر کاری که می خواهند انجام دهند، قانونی است و همه چیز خوب است. ما یک بازیکن جوان اینجا داریم و یک بازیکن با استعداد در جاهای دیگر. اینطوری باید با آنها رقابت کنیم.”