صحبت های پرطرفدارترین خارجی استقلال درباره ساپینتو، کی روش و اسکوچیچ!

* نظرت درباره قهرمانی استقلال با مجیدی در لیگ برتر چیست؟
من معتقدم این یک هدیه بزرگ برای همه هواداران استقلال بود. فرهاد ارتباط بسیار قوی با باشگاه دارد، یک مسیر خوب با نماد آبی. او یک ستاره بزرگ و نماینده وفادار کل ملت آبی بود، عنوانی که با او همراه شد ابعاد بزرگتری داشت. من به عنوان طرفدار بزرگ هر دو، مجیدی، به عنوان مربی و دوست و همچنین استقلال، این موفقیت را اینجا در برزیل جشن گرفتم. من می خواهم آنها به پیروزی ادامه دهند.

* فکر می‌کنید برزیل با تیته در جام جهانی 2022 چگونه خواهد بود؟
تیم برزیل بسیار قوی است. وی علاوه بر پیروزی های بزرگ در مرحله تدارکاتی، تدارکات بسیار خوبی را برای جام حذفی نیز انجام داد. این نشان داد که تیم بسیار قوی است و گل های زیادی به ثمر می رساند. امید برزیلی ها در این جام، صعود برزیل به فینال است.

* نظرت در مورد انصراف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مشکلات پیش آمده چیست؟
این قسمت ضایعه بزرگی برای هواداران و تاریخ باشگاه است. من معتقدم ممکن است راه هایی برای حل این مسائل وجود داشته باشد تا از مجازات جلوگیری شود. باشگاهی به بزرگی استقلال نمی تواند چنین شرایطی را پشت سر بگذارد. اظهار نظر از راه دور و بدون اطلاع عمیق برایم سخت است اما برای وجهه باشگاه خوب نیست. مدیریت کارآمدتر و حرفه ای تری برای باشگاهی به بزرگی استقلال لازم است.

جانواریو اخیرا سفری به ایران داشته و از باشگاه های قدیمی خود دیدن کرده است. این روزها در زادگاهش مشغول کار اقتصادی است. فابیو در گفتگو با خبرنگار مجله اخبار فوتبال از شرایط فعلی خود و همچنین استقلال، فولاد و تیم ملی صحبت کرد.

* فکر می کنی ایران می تواند در جام جهانی قطر نتیجه خوبی بگیرد؟
من هم همینطور فکر می کنم. چند سالی است که ایران نتایج بین المللی بسیار خوبی نشان داده و با تیمی با کیفیت فنی خوب و نتایج خوب در مرحله حذفی و آماده سازی به این جام رسیده است که اعتماد به نفس خدمه را تا حد زیادی افزایش می دهد. معتقدم تیم ملی ایران به مرحله گروهی جام حذفی صعود خواهد کرد.

* عملکرد فولاد در فصل های اخیر در آسیا را چگونه ارزیابی می کنید؟ نظر شما در مورد جواد نکونام چیست؟
فولاد در سال های اخیر خود را به عنوان یک تیم بسیار قدرتمند معرفی کرده است. می توانم بگویم که فولاد قبلاً به عنوان تیمی سرسخت برای شکست دادن رقابت ها شهرت پیدا کرده است. من واقعا معتقدم که کار نکونام مستحق این تغییر سطح در تیم فولاد است. او در مدت اقامت خود در اهواز به دستاوردهای بزرگی دست یافت.
* به نظر شما اخراج دراگان اسکوچیچ و انتخاب مجدد کارلوس کی روش تصمیم درستی بود؟
در این مورد نظری ندارم. من درک روشنی از جدایی دراگان اسکوچیچ ندارم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که تیم ایران توسط کارلوس کی روش به خوبی مدیریت خواهد شد. او بازیکنان و فوتبال ایران را می شناسد و تجربه حضور در این رقابت ها را دارد.

* لطفاً از خودتان و وضعیت فعلی خود بگویید. این روزها چه کار می کنی
قبل از هر چیز می خواهم بگویم این مصاحبه باعث افتخار من است. من با خانواده ام در شهری در جنوب برزیل زندگی می کنم و در حال حاضر در بازار مالی کار می کنم. من یک تحلیلگر و مشاور سرمایه گذاری هستم.
به محض بازگشت به برزیل، به عنوان مهندس عمران در پروژه هایی با شرکا شروع به کار کردم، اما در اواسط سال 2018 در بازار مالی تجربه داشتم. من آن را خیلی دوست داشتم و در نهایت در این زمینه حرفه ای شدم. امروز یک دفتر مشاوره سرمایه گذاری دارم که در آن علاوه بر حمایت از بورس، دوره های آموزش مالی را تدریس می کنم.
اما از آنجایی که نمی توانم از فوتبال دور باشم، در مدیریت باشگاه فوتبال شهرم، اف سی کاسکاول نیز حضور دارم. باشگاه من را به اصطلاح سفیر اف سی کاسکاول خطاب کرد. بنابراین من نماینده باشگاه در بسیاری از موارد و روابط تجاری هستم.

* آقای فتح الله زاده نیز به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد. نظرت راجع به آن چیست؟
آقای فتح الله زاده مدیری با تجربه هستند. سابقه ای نزدیک به گذشته پیروزمندانه استقلال دارد. من علاقه خاصی به او دارم زیرا او نیز بخشی از تاریخ من با این باشگاه بود. من فقط می خواهم برای او و باشگاه بهترین ها را برای همیشه آرزو کنم.

* نظرت در مورد ساپینتو، سرمربی جدید استقلال چیست؟
زمانی که ساپینتو هنوز بازیکن بود آشنا شدم، در پرتغال بازی می کردم و با هم آشنا شدیم. او شخصیتی بسیار پرانرژی در زمین داشت، یک مبارز واقعی. من معتقدم او با این ویژگی ها مربی باقی می ماند. او با تجربه هدایت تیم های خوب دیگر به استقلال آمد. من اخبار را دنبال می کنم و برای او و تیم آرزوی موفقیت می کنم. با توجه به نتایج شروع فصل، فکر می کنم رقابت بسیار سختی در پیش خواهد بود. آرزو می کنم او بتواند خود را با فوتبال ایران وفق دهد و موفق شود یک تیم برنده را جمع کند.

* و در نهایت کدام تیم قهرمان جام جهانی می شود؟
قهرمان جام جهانی قطر تیم برزیل است. (با لبخند)

سخنرانی کیوان رشیدی نسب



مجله اخبار فوتبال داخلی

آن گفتگو را در ادامه می خوانیم:

جیانواریو می گوید که قبلاً مقابل ساپینتو بازی کرده بود و شخصیتی بسیار پرانرژی در زمین داشت، یک مبارز واقعی.

صحبت های پرطرفدارترین خارجی استقلال درباره ساپینتو، کی روش و اسکوچیچ!


سرویس خبر شماره: 1850143
04 نوامبر 1401 @ 11:28 ق.ظ |
26.6 هزار امتیاز خبر|

11نقطه نظر

جانواریو: قهرمانی قطر 2022 به برزیل خواهد رسید

به گزارش “ورزه سه”، هواداران استقلال خاطرات خوبی از فابیو جانواریو دارند. این بازیکن برزیلی که علاوه بر عملکرد خوبش در زمین، به دلیل گل لیگی که به پیام مشهد زد، بسیار مورد توجه هواداران قرار گرفته است. البته مصدومیت شدید باعث شد تا زودتر خداحافظی کند.