صعود ایران به رده بیستم رنکینگ فیفا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کمتر کسی انتظار داشت که تیم ملی ایران مقابل حریفی قدرتمند و ماهری به نام اروگوئه به پیروزی برسد. اما شاگردان کارلوس کی روش نمایش امیدوارکننده ای ارائه کردند که با تنها گل دیدنی مهدی طارمی از سد این حریف سرشناس گذشتند.

ایران پس از پیروزی مقابل تیم ملی اروگوئه توانست به رده بیستم رنکینگ جهانی صعود کند.

صعود ایران به رده بیستم رنکینگ فیفا

چندین سال است که فیفا از محاسبات و فرمول های مشخص و ثابتی برای سازماندهی رده بندی خود استفاده می کند. به عنوان مثال، میزان برد در بازی های دوستانه بسیار کمتر از تورنمنت های مهمی مانند جام جهانی، لیگ ملت های اروپا، مقدماتی جام جهانی، جام ملت های آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و غیره است.

ژاپن اگر بتواند اکوادور را شکست دهد 4.08 امتیازی می شود و در این صورت تساوی ایران مقابل سنگال نیز کمتر از یک امتیاز به مجموع این تیم اضافه می کند اما مقام اول آسیا همیشه در اختیار ایران خواهد بود. سامورایی در دیدار بعدی و شکست ایران منجر به از دست دادن رتبه اول قاره کهن خواهد شد.

ولزی ها در مرحله پایانی لیگ ملت های یوفا به مصاف لهستان خواهند رفت. شکست در این بازی باعث کاهش 8.04 امتیازی آنها می شود و اگر ایران بتواند سنگال را نیز شکست دهد، شاگردان کی روش می توانند امیدوار باشند که فاصله خود را با این رقیب مستقیم در جام جهانی و حتی در روز آینده فیفا کاهش دهند. آنها در رتبه 19 قرار دارند. در جهان.

در مورد رقبای ایران در جام جهانی باید به این نکته اشاره کرد که با وجود شکست انگلیس مقابل ایتالیا، آنها رتبه پنجم را از دست ندادند، اما باخت به آمریکا آنها را از یک رده به رده پانزدهم جهان بازگرداند. ولز همچنان نوزدهمین تیم جهان است، اما برای تایید این رده بندی باید تا پایان روز فیفا فعلی صبر کرد، زیرا اگر تیمی مانند پرو امروز صبح مقابل مکزیک پیروز شود، 5 خواهد شد. 8 مثبت و رتبه بالاتر از ایران. آنها به رتبه بیستم جهان خواهند رسید.



مجله اخبار فوتبال داخلی

با این وجود پیروزی دیروز تیم ملی مقابل اروگوئه به ایران کمک کرد تا جایگاه خود را در رده بندی فیفا ارتقا دهد و با کسب 5.78 امتیاز مثبت به رده بیستم جهان برسد.

علاوه بر این، پیروزی دیروز ژاپن مقابل آمریکا نیز امتیاز مثبت 5.76 را برای آنها به همراه داشت و اکنون اختلاف شاگردان سامورایی و کی روش تنها 3.97 امتیاز است. آنها تا چند روز دیگر در دیداری دوستانه به مصاف اکوادور خواهند رفت و برای اینکه ایران در پایان این روز فیفا، صدرنشین رده بندی آسیا را از دست ندهد، نباید مقابل سنگال شکست بخورد.

اروگوئه که در جام جهانی 2022 با کره جنوبی، پرتغال و غنا همگروه است، به دنبال شبیه سازی یک بازی دوستانه با تیمی از قاره آسیا بود تا آماده رویارویی با تیم پائولو شود.بنتو اما لا سلسته در این دیدار. به همراه روش شاگردانش غافلگیر شدند و با شکست زمین را ترک کردند.

با این محاسبه ایران به امتیاز 1564.42 می رسد و ولز را برتر از خود می بیند که پس از شکست مقابل بلژیک با 4.27 امتیاز منفی روبرو شد تا مجموع امتیازات دوستان گرت بیل به 1577.86 برسد.


سرویس خبر شماره: 1845117
02 مهر 1401 ساعت 14:22 |
188.4K امتیاز خبر|

53نقطه نظر

اروگوئه را شکست دهید، سکوی پرتاب تیم کی روش

قبل از شروع روز جاری فیفا، تیم ملی ایران در رده بیست و دوم جهان قرار داشت و اروگوئه با قرار گرفتن در رده سیزدهم، یکی از بهترین تیم های فیفا محسوب می شد و طبیعتا از آنجایی که لا سلسته در جایگاه بالاتری قرار دارد. شاگردان کی. در واقع پیروزی در این دیدار امتیاز بیشتری به تیم ملی ایران می داد.