ضرر خالص؛ سهام منچستریونایتد را نخرید!


نرخ سود پول های قرض شده در ابتدای سال به 16.25 درصد رسید، البته این نرخ سود کاهش یافت زیرا باشگاه درآمد خوبی داشت و مشکلی برای پرداخت مبلغ نداشت. مجموع سود پرداختی تحت رهبری گلیزرها به 855 میلیون پوند رسیده است که برای جذب 10 هری مگوایر دیگر کافی است.
منچستریونایتد تحت رهبری گلیزرها درآمد خود را از 159 میلیون پوند در سال 2005 به 627 میلیون پوند در سال 2019 افزایش داد و دستمزدها تحت کنترل بود. با این حال، تنها رقبای واقعی این تیم در زمین در سال 2005، چلسی و آرسنال بودند، اما از آن زمان منچسترسیتی، لیورپول و تاتنهام به طرز چشمگیری ارتقا یافته اند و دیگر حضور در لیگ قهرمانان اروپا تضمین نشده است.
با هدایت دیوید گیل و سر الکس فرگوسن، یونایتد دستان مطمئنی در هیئت مدیره و یک مربی الهام بخش روی نیمکت داشت. یک شرکت خوب همیشه باید یک برنامه مناسب برای از دست دادن یک عضو کلیدی داشته باشد، یونایتد دو عضو اصلی خود را از دست داد و هیچ برنامه جایگزینی نداشت.

به نظر می رسد منچستریونایتد به یک سرمایه گذاری بازنده تبدیل شده است.


سرویس خبر شماره: 1837556
آگوست 19, 1401 @ 2:29 ب.ظ
6.9 هزار امتیاز خبر|

2نقطه نظر

گلیزرها از زمان بازنشستگی فرگوسن سعی کرده اند از مربیان خود حمایت کنند، بنابراین انتقاد از آنها در این زمینه سخت است. ناتوانی در جذب بازیکنان باکیفیت توسط این باشگاه، سرمایه گذاری زیادی را از دست داده است. آنها در این مدت بیشترین هزینه را در لیگ برتر داشته اند.
به غیر از بانک ها، حسابرسان و مدیران نیز از مدیریت گلیزر سود برده اند. حقوق دریافتی مدیران و اعضای هیات مدیره به بالاترین میزان رسید.
سود سهام دریافتی از سهامداران (که بیشتر آنها گلیزر هستند) از سال 2016 خشم طرفداران را برانگیخته است، آنها معتقدند که این پول می توانست خیلی بهتر در جای دیگری خرج شود.
قیمت سهام یونایتد در بیشتر این 10 سال بسیار بالا بوده است و حتی در سپتامبر سال گذشته پس از امضای قرارداد با کریستیانو رونالدو به 19.37 دلار رسید، اما بازار در حال رشد است و هزینه به‌روزرسانی اولدترافورد و مشکلات موجود در زمین باعث سقوط شدید آن‌ها شد. سهام .
در ساختار تقسیم گلیزر، آنها دارای سهام 10 رای و سایر سهامداران دارای سهام یک رای هستند. این امر در صنعت فناوری رایج است، جایی که مارک زاکربرگ و ایلان ماسک به عنوان رهبران جاه طلب دیده می شوند، اما به نظر می رسد گلیزرها خود را همتایان خود می دانند و بازار ممکن است با چنین ایده ای موافق نباشد.

.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، منچستریونایتد در سال های اخیر در داخل و خارج از زمین با بحران های متعددی مواجه بوده است.
در 10 آگوست 2012، گلیزر تصمیم گرفت سهام یونایتد را با قیمت پایه 14 دلار برای هر سهم در بازار بورس نیویورک عرضه کند. اگر در آن زمان 1000 پوند در سهام باشگاه سرمایه گذاری کرده بودید، اکنون در مدت 10 سال تقریباً 814 پوند خواهید داشت.
این در حالی است که همین میزان سرمایه گذاری در همین بازی یک بار در یوونتوس با سود دو هزار پوند، در فرمول 1 با سود 2564 پوند و بر روی آتلانتا بریوز با سود 1585 پوند بوده است.
چرا منچستریونایتد در این بازار ضعیف عمل کرده است (که داوجونز در طی 10 سال تقریباً 89 درصد رشد کرده است) و زمانی که آنها بیش از 1.1 میلیارد دنبال کننده رسانه های اجتماعی دارند؟


بازارها معمولا نگاهی آینده نگر دارند و دلیل چنین اتفاقی شاید تلاش برای بهبود شرایط این باشگاه با هزینه های گزاف و عدم اعتماد به تصمیمات اتخاذ شده باشد.
گلیزرها یونایتد را به صورت قرضی در اختیار گرفتند. مثل این است که خانه خود را رها کنید و پول زیادی به عنوان وثیقه دریافت کنید. حسابرسی باشگاه در سال 2005 نشان داد که هیچ بدهی ندارد و 6 میلیون پوند سود می برد. یک سال بعد رگبار به همان شکل بود اما آنها 604 میلیون پوند بدهی داشتند.
مقدار این بدهی از سال 2005 به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و یکی از دلایلی که گلیزرها از وام های PIK ​​استفاده می کنند این است که آنها بهره را به مبلغ اصلی اضافه می کنند. باشگاه تلاش کرد تا مبلغی را برای پرداخت این بدهی در اختیار بگذارد، اما این مبلغ دوباره افزایش یافت.
یوفا از معیاری به نام بدهی خالص فوتبال استفاده می کند که مبلغ قرض گرفته شده را منهای مبلغ موجود به اضافه درآمد نقل و انتقالات منهای هزینه خرید باشگاه محاسبه می کند. این میزان بالاترین سطح ممکن برای یونایتد از سال 2008 است، زیرا آنها 184 میلیون پوند هزینه انتقال دارند.