طالقانی: دولت ترامپ باید به ما غرامت بدهد

وی در پاسخ به اینکه این اقدام فراری انجام می شود تا فدراسیون فوتبال مقصر نباشد، گفت: اصلا بحث سرزنش نیست. دولت ترامپ باید خسارتی را که با تحریم ها به ما وارد کرده است، جبران کند و این موضوع کاملاً واضح است. اینها باعث شد باخت و جریمه شویم.

اعضای هیات مدیره مهدی تاج با طرح شکایت خود به دادگاه تهران از دولت ترامپ از فدراسیون فوتبال ایران غرامت می خواهند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، صبح امروز اخباری مبنی بر شکایت مهدی تاج و اعضای سابق هیئت مدیره فدراسیون فوتبال از ترامپ و دولت آمریکا به قوه قضائیه تهران به دلیل وارد کردن خسارت به فدراسیون در پرونده مارک ویلموتس منتشر شد.

طالقانی در پاسخ به اینکه همه می دانند چنین اتفاقی نمی افتد، گفت: کی گفته؟ شکایت ما منطقی است و قابل پیگیری است. شما باید از وکیل ما بپرسید که آیا این از نظر فنی اتفاق می افتد یا خیر. البته آنچه اعضای هیئت مدیره فکر می کنند این است که بتوانیم برای جبران خسارت مالی و معنوی وارد شده به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی غرامت بگیریم.

وی افزود: رای داوری اعلام شده مشخص کرد که فدراسیون فوتبال در این زمینه مقصر نبوده و تحریم های ظالمانه آمریکا باعث این وضعیت شده است. در همین راستا با استناد به سخنان دیوان بین‌المللی از آمریکا و ترامپ شکایت می‌کنیم تا غرامت معنوی و مالی به ما بدهند. به نظر من این اقدام منطقی است و در دادگاه تهران شکایت کرده ایم.

طالقانی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از دادگستری تهران دارند، گفت: این را از وکیل ما بپرسید. من و اعضای هیئت مدیره با وکیل صحبت کردیم و آنها فاکتور دادند تا پیگیری شود. نکات فنی را باید از آنها بپرسید.

در همین راستا خبرنگار ما طی گفتگویی با کاظم طالقانی، عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، از وی در خصوص این اقدام پرسید که طالقانی در پاسخ گفت: آسیبی که دولت آمریکا به جمهوری اسلامی وارد کرده است. ایران در رابطه با قرارداد ویلموتس به گونه ای است که ما باید هزینه های آنها را پرداخت کنیم. اگر می توانستیم از سرمایه هایی که در فیفا داریم استفاده کنیم و پول را پرداخت کنیم، دیگر شرایط به گونه ای نبود که او بتواند شکایت کند و طلب غرامت کند.

طالقانی در پایان این گفتگو از صحبت درباره وضعیت شورای فوتبال استان خوزستان خودداری کرد و این موضوع را به آینده موکول کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1837476
اوت 18, 1401 در 11:29 ب.ظ
5.1 هزار امتیاز خبر|

21نقطه نظر

شکایت ما منطقی است