طبق معمول سپاهان بیرون از آب برد/غیبت 2 بازیکن شرط بازگشت مورائیس بود اما سپاهان از آنها ستاره کرد!



به گزارش خبروزی، سپاهان و پس از آن فولاد به معنای واقعی تنها تیم های باشگاهی حرفه ای ما هستند. باشگاهی با ساختاری مستحکم که اجازه نمی دهد با آمدن و رفتن افراد در هر موقعیتی ضعیف شود. باشگاهی که هم امکانات و هم زیرساخت ها را فراهم می کند و در تمام جوانب باشگاه بر اساس اصول کار می کند. وقتی صحبت از الگوی مناسب تیمداری می شود، سپاهان نمونه های زیادی برای ما دارد که مهم ترین آنها این روزها در فصل نقل و انتقالات پیش چشم همه است.

سپاهان مدت هاست که اصول حرفه ای را در جذب بازیکن رعایت کرده است. گاهی بازیکنی نه برای خودش که برای تضعیف رقبا به خدمت گرفته شد، ماجرای عیسی آل کثیر را در فصل گذشته به خاطر دارید؟ سپاهان هر فصل بسیار هوشمندانه همانطور که بازیکنان مستعد و با انگیزه ای را به استقلال و پرسپولیس نمی کشد، بازیکنان مازاد خود را نیز با تاکتیک حساب شده به این دو تیم می دهد!

فوتبال ما در فصل نقل و انتقالات امسال تنها 3 بازیکن نسبتا جوان به عنوان ستاره داشت که محمدحسین اسلامی، جواد آقایی پور و مهدی لیموچی مورد نظر دو تیم بزرگ پایتخت بودند که در نهایت دو نفر از آنها با لباس زرد عکس گرفتند. لباس سپاهان. . شک نکنید اگر فقط بحث پول های کلان بود این کار را می کردند و آبی و قرمز می دادند! اما ببینید سپاهانی که اینقدر هوشمندانه بازیکنان جوان را به خدمت می گیرد چگونه بازیکنان مازاد خود را به درآمدزایی استقلال و پرسپولیس می دهد. از قدیم در سپاهان این قانون وجود داشت که تا زمانی که بازیکن در اوج بود، سپاهان او را به هیچ قیمتی رها نمی کرد!

به سرنوشت همه بازیکنانی که از سپاهان به استقلال و پرسپولیس یا حتی کشورهای دیگر رفتند نگاه کنید. از علی کریمی که هنوز هم در استقلال و هم در ترکیه مصدوم است گرفته تا محسن بنگرو سیدجلال حسینی که در سن بسیار بالا آزاد شد و پیراهن سپاهان را تا اوج برتن کرد. اما در این فصل سپاهان میلاد زکی پور و رامین رضاییان دو مدافع کناری قدیمی خود را کنار گذاشتند تا نیروهای جدیدی را جایگزین آنها کنند. او از روز اول نمی خواست فرشاد احمدزاده وینگر باشد و مهدی لیموچی را به همین دلیل آوردند اما ببینید سپاهان هم با واگذاری این بازیکنان به استقلال و پرسپولیس پول درآورده است!

دو بازیکنی که غیبتشان یکی از شروط بازگشت موریس بود اما سپاهان از ستاره های تیمش به عنوان آنها گذشت و راضی به فروش آنها نیست! دقیقاً همان کاری که فصل گذشته با یاسین سلمانی کرد و دیدیم که این بازیکن جوان برای پرسپولیس انگشتان دست هم نمی زد! البته او با واگذاری آنها به قرمزها و آبی ها هم پول درآورد، هم به هم تیمی خود کمک کرد – همه می دانیم که بازیکنان سپاهان با رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده چه مشکلاتی داشتند – و همچنین دو نقطه ضعف احتمالی را به رقبای اصلی خود داد. پایتخت! حداقل به این معنا که تمام خصوصیات این دو بازیکن را به خوبی می شناسد.

سپاهان به عنوان یک ضرب المثل عامیانه کره از آب می گرفت. او زیرکانه طوری قرارداد بست که اگر روزی این بازیکن را نمی خواست می توانست از او پول دربیاورد که شد و این دقیقاً همان کاری است که بزرگان هر روز و باشگاه های کوچک فوتبال حرفه ای انجام می دهند و اینجا فقط سپاهان!



سرویس داخلی اخبار فوتبال