ظهور بهترین زن کاشت در انگلستان و شاید جهان


سرویس خبر شماره: 1867130
8 فوریه 1401 ساعت 06:00
6.9 هزار |

0نقطه نظر

روح بکهام را به انگلیسی دیگر حل کنید!

سباستین لارسن 11 گل
لورن رابرت 11 گل
مورتن گیمست پدرسن 10 گل
یان هارت 10 گل
فرانک لمپارد 9 گل
نولبرتو سولانو 9 گل
جیمی ردنپ 9 گل

جیمز وارد پروس به دلیل مهارت و دقت خود در ضربات آزاد مشهور است.

ظهور بهترین زن کاشت در انگلستان و شاید جهان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یک ضربه ایستگاهی از پشت 18 قدم، در بسیاری از موارد می تواند گره کور یک بازی را باز کند و تیمی را از لبه پرتگاه نجات دهد یا به لبه خوشبختی برساند. در سال های اخیر بازیکنان خلاق زیادی در فوتبال بوده اند که از این توانایی نهایت استفاده را کرده اند. پیش از این دیوید بکهام و رونالدینیو و حالا مسی و رونالدو تا حدی در این ضربات متخصص بودند. جالب ترین نکته این است که جورنینیو برزیلی 77 گل از ضربات ایستگاهی به ثمر رساند و از این نظر بهترین بازیکن تاریخ شد. جونینیو قطعا سلطان ضربات آزاد است. پس از او بازیکنان مشهوری مانند پله، رونالدینیو، بکام، مارادونا، زیکو، کومان، مسی و رونالدوی پرتغالی قرار دارند.
یکی از مهیج ترین صحنه های فوتبال شوت فوق العاده بکهام مقابل تیم فوتبال یونان بود که سه شیرها را به جام جهانی رساند. در سال 2001 و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002، در دقایق پایانی بازی، یک ضربه ایستگاهی از فاصله تقریبا 30 متری به سه شیرها اعلام شد و کاپیتان بکهام که در این هنر استاد بود. زدن چنین ضرباتی ، توپ را در تور کاشت. شادی گل بکام نیز بسیار جذاب بود تا یکی از ماندگارترین صحنه های تاریخ فوتبال انگلیس شکل بگیرد. او پیش از این موفق شده بود در یک بازی دراماتیک در سال 1999 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، زمانی که او یک ضربه ایستگاهی لیگ قهرمانان اروپا را از فرگوسن برای منچستریونایتد به ثمر رساند.
این روزها در لیگ برتر بازیکنی وجود دارد که به مهارت و دقت در ضربات ایستگاهی معروف است. او نیز مانند بکهام در ارسال ضربات آزاد مهارت خاصی دارد. این کسی نیست جز جیمز وارد پروس، هافبک 28 ساله انگلیسی تیم فوتبال ساوتهمپتون، که از پای راست خود به خوبی استفاده می کند. عملکرد او به گونه ای است که گویی روح بکام در درون او حل شده است. این بازیکن هم اکنون با شماره 8 تیم فوتبال ساوتهمپتون بازی می کند.

1795646
جیمز وارد پروس در نوامبر 1994 در پورتسموث انگلستان به دنیا آمد. او با وجود سن کمش از سال 2003 در آکادمی ساوتهمپتون حضور دارد و توانسته 116 بازی برای این تیم انجام دهد. هافبک خلاق ساوتهمپتون در طول 10 سال حضور خود در تیم بزرگسالان، پیشنهادات زیادی از تیم های معروفی مانند منچسترسیتی، منچستریونایتد، وستهام و غیره دریافت کرد اما او هرگز حاضر به ترک قدیس ها نشد.
وارد پروس در گلزنی از ضربات ایستگاهی، ارسال پاس های موج دار مهارت بالایی دارد و در چند فصل گذشته پاس گل های زیادی به ثبت رسانده و نقش غیرقابل انکاری در تیم ساوتهمپتون دارد.
او توانست 16 ضربه مستقیم را به گل لیگ برتر تبدیل کند. تنها دیوید بکهام گل های بیشتری به ثمر رسانده است و ستاره قدیس ها اکنون از اسطوره هایی مانند تیری آنری، جانفرانکو زولا و رونالدو عبور کرده است. او می تواند با زدن تنها سه گل دیگر از ضربات ایستگاهی از اسطوره خود پیشی بگیرد.
این بازیکن می تواند همان چیزی باشد که برای بردن نیاز دارد. بازار نقل و انتقالات این بازیکن را 35.00 میلیون یورو قیمت گذاری کرده است و قرارداد او با قدیس تا سال 2026 اعتبار دارد.
وارد پروس که عمدتاً به عنوان هافبک میانی بازی می کند، می تواند به عنوان هافبک تهاجمی و دفاع راست نیز بازی کند و همچنین می تواند به عنوان دفاع راست نیز به کار رود. هرگز”. در زندگی ام دیده ام”. او همچنین با جشن گرفتن گل هایش با تقلید از ضربات گلف در ذهن هواداران خاطره انگیز شد.
او می گوید بکهام و استیون جرارد الگوهای او هستند. او زمان زیادی را صرف کامل کردن آنچه خوب می داند، ضربات آزاد نمی کند.
او در مصاحبه‌ای گفت: «در طول هفته فقط 6 شوت می‌زنم تا از ضربات ایستگاهی گل بزنم.
خیلی کم، خیلی کم (ضربه آزاد را تمرین می کنم). من واقعاً فکر می کنم که به گل زدن آن ضربه ها بستگی دارد. با این حال، من یک طرفدار فوتبال هستم و آن را دوست دارم، بنابراین مشکلی برای صحبت در مورد آن ندارم. به طور معمول، من این حرکات را هفته ای یک بار تمرین می کنم. آن هم در محدوده 6 بازدید. فکر می کنم کافی است چون در طول بازی موقعیت های مشابه زیادی وجود ندارد، پس چرا باید 20 بار تلاش کنم؟ “
در ادامه نگاهی می اندازیم به آمار بیشترین گلزنان ضربه ایستگاهی لیگ برتر:
دیوید بکهام 18 گل
جیمز وارد پراووس 16 گل
کریستیانو رونالدو 12 گل
تیری آنری 12 گل
جانفرانکو زولا 12 گل

بهرام حیدری رامشه



مجله اخبار فوتبال خارجی