عادلانه ترین رای برای پایان دادن به جنجال سپاهان و اتحاد


سرویس خبر شماره: 1971648
18 اکتبر 1402 در 12:25 ب.ظ |
15.6 هزار |

27نقطه نظر

محرومیت از نقش جهان انتقال به فولادشهر

رای احتمالی AFC چه خواهد بود؟ آنها هنوز تصمیمی نگرفته اند و با موکول کردن بحث به بعد، در وقت صرفه جویی می کنند.

عادلانه ترین رای برای پایان دادن به درگیری سپاهان و اتحاد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، همه کسانی که فوتبال آسیا را دنبال می کنند از جزییات اتفاقات عصر دوشنبه (19 مهر 1402) در ورزشگاه نقش جهان مطلع شده اند. سپاهان برای گرم کردن وارد زمین شد اما از اتحاد خبری نشد و پس از رفتن بازیکنان سپاهان به رختکن برای آماده‌سازی این دیدار، خبر خروج اعضای تیم فوتبال اتحاد از ورزشگاه نقش جهان منتشر شد.

در روزهای اخیر واکنش‌های متعددی در حاشیه بازی سپاهان-اتحاد که انجام نشد، وجود داشت. از رهبران سیاسی و ورزشی عربستان تا دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، گمانه زنی ها درباره نتیجه این ماجرای پیچیده و رای حاصل از آن بیش از هر زمان دیگری است.
درباره سرنوشت بازی سپاهان و اتحاد و تصمیم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا گمانه زنی های زیادی وجود دارد.

در آیین نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها دو مورد وجود دارد که نتیجه مسابقه به وضوح سه بر صفر پیش بینی شده است. یکی برای شروع یا ادامه بازی حاضر نمی شود و دومی از بازیکن غیرمجاز استفاده می کند که سپاهان هیچ کدام مشمول تخلف نمی شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس ماده 64 قانون انضباطی که مربوط به عدم انجام وظایف و تعهدات باشگاه در برگزاری و برگزاری مسابقه است، می تواند سپاهان را مجازات کند و جریمه آن حداقل پنج هزار دلار است. مجازاتی که تعیین خواهد شد بستگی به گزارش ناظر بازی و تشخیص برگزارکنندگان از نوع، شدت و اهمیت تخلف دارد.

نکته ای که در این موضوع باید به آن توجه ویژه داشت، عدم اطلاع مسئولان باشگاه سپاهان از درخواست سعودی ها و البته اصرار بیش از حد و سختگیرانه آنها در ساعتی مانده به بازی است. در این خصوص ناظر مسابقه هیچ مسئولیتی بر عهده نگرفت و با هماهنگی بالاترین مقامات در پاسخ به فعل و انفعالات صورت گرفته درخواست اتحادیه مبنی بر لغو مسابقه را پذیرفت.

تحریم‌های احتمالی سنگین‌تر: بازی در زمین بی‌طرف، محرومیت از بازی در یک استادیوم خاص، حذف از فصل جاری یا آینده از رقابت‌ها، نتایج بازی سه بر صفر، کسر امتیاز، سقوط، تکرار بازی در زمین بی‌طرف و لغو. مجوز حرفه ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا طبق اسناد و مدارک موجود بعید است چنین احکامی برای سپاهان صادر شود.

1938320

صفت پرسپولیسطبق اطلاعات موثق کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسئولان کمیته مسابقات نیز به این موضوع توجه دارند که در این بین حق تیم فوتبال سپاهان ضایع نشود. سایت گل عربی عصر روز دوشنبه آخرین اخبار مربوط به دیدار سپاهان و اتحاد را منتشر کرد. بر اساس این خبر دیدار سپاهان و اتحاد تکرار خواهد شد و البته این دیدار در ورزشگاهی غیر از ورزشگاه نقش جهان تکرار خواهد شد.
در این زمینه به نظر می رسد مسئولان باشگاه سپاهان در نظر دارند ورزشگاه فولادشهر میزبان اتحاد باشد. ورزشگاهی که سال ها در جریان بازسازی ورزشگاه نقش جهان خانه آنها بود و در سال 2007 توانستند با بازی در همین ورزشگاه به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.
موضوع بازی سپاهان – اتحاد هم اکنون در کمیسیون های تخصصی کنفدراسیون فوتبال آسیا مفتوح است و در حال جمع بندی هستند تا بهترین و عادلانه ترین تصمیم ممکن را در این مورد اتخاذ کنند. به یاد داشته باشید، داور به زمین نیامد و برای لغو بازی سوت زد. در این مورد مرجعی که تصمیم گرفت کمیته انضباطی کنفدراسیون بود اما حالا کمیته مسابقات هم می تواند در تصمیم گیری تاثیرگذار باشد.

نکته مهم این است که طبق شواهد و قرائن، تیم عربستان چندان حاضر به تنبیه سپاهان نیست و شاید بازی با فولادشهر عادلانه ترین رای باشد.

مجله اخبار فوتبال داخلی