عباس چمنیان: من وسواس دارم!


کد اطلاعات: 2049374
29 ژوئن 1403 ساعت 12:41 |
498

1نقطه نظر

عباس چمنیان به تشریح برنامه و اهداف خود در تیم جوانان پرداخت.

عباس چمنیان: من وسواس دارم!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، عباس چمنیان به عنوان سرمربی منتخب تیم جوانان ایران این روزها در اهواز به سر می برد و عملکرد بازیکنان زیر 17 سال این استان را بررسی می کند. وی امروز در گفتگو با خبرنگار ما درباره انتخابش به عنوان سرمربی تیم جوانان گفت: افتخار خدمت به جوانان کشور را به عنوان مربی تیم ملی داشتم. ما همکاری کردیم و سعی کردیم مسیر توسعه بازیکن را بهبود ببخشیم. امروز آن فرصت دوباره به وجود آمده است و نسل جدیدی در راه است. نسلی که اگر مسیر درست را طی کند و رشد کند می تواند آینده فوتبال کشور را تضمین و تضمین کند.

او ادامه داد: کمی دیر شده و زمان زیادی نداریم. ما لحظات حساسی را از دست دادیم زیرا به زودی مقدماتی آغاز می شود. در مسابقات قهرمانی تکلیف کادرفنی مشخص نبود اما من بر اساس دو امتیاز این مسئولیت سنگین را پذیرفتم. اولاً با توجه به بضاعتی که در فوتبال خود داریم و بچه های مستعدی که در سطح ملی هستند و می توانند به تیم کمک کنند و نکته دوم حمایت همه جانبه و همه جانبه فدراسیون است که امیدوارم این حمایت ها وجود داشته باشد. می تواند بچه ها را آماده کند و آنها را به یک تیم تبدیل کند، از اعتبار فوتبال یک کشور دفاع کند و بتواند در مسابقات مقدماتی شرکت کند.

سرمربی نونهالان ایران به تشریح برنامه های خود پرداخت: قبل از این تیم، تیم ملی جوانان را داشتیم که بیش از یک سال بود که فعالیت نداشت و تیمی که هسته اصلی تیم ملی جوانان را تشکیل می داد، نداشتیم. بنابراین اولین برنامه ما این است که زمان زیادی را صرف کنیم و در مدت کوتاهی استعدادیابی کنیم. مقوله نوجوان مقوله ای نیست که بتواند به عنوان گلخانه عمل کند. شاید برخی از بچه هایی که در تیم ملی نوجوانان حضور داشتند توانایی های بیشتری داشته باشند و از سال گذشته تا الان رشد بیشتری داشته باشند. بنابراین چشم انداز ما این است که بتوانیم نقاط مختلف کشور به ویژه استان ها و شهرهایی که باید استعدادهای بیشتری داشته باشند را در دستور کار اول قرار دهیم.

2044969

او اضافه کرد: از آنجایی که به بهانه حضور در کلاس الف در اهواز تمرین می کنم، با هماهنگی هایی که با شورای استانداری خوزستان انجام شد، توانستیم برنامه ریزی کنیم. طی دو شب گذشته حدود 160 کودک مستعد منتخب کمیته جوانان شورای فوتبال خوزستان را بررسی کردیم. برخی از استعدادیاب ها و بچه هایی که در کلاس آموزشی هستند کمک زیادی به ما کردند تا بتوانیم انتخاب خوبی داشته باشیم. امروز با حدود 50-60 نفر تماس گرفتیم تا ارزیابی نهایی را انجام دهیم. این پایان کار ما در استان خوزستان است و امیدوارم هر چه زودتر شاهد استان های دیگر باشیم.

چمنیان افزود: از 10 جولای برنامه ما این است که اردوهای خود را به صورت متمرکز آغاز کنیم. ضمناً در این فرصت جا دارد هر استعدادی در هر کجا که باشد توسط مربیان امین و با دانش فنی خوب و سلامت فنی به نمایش گذاشته شود و این برای بچه های تیم ملی باز است. در نهایت آنچه مهم است این است که بهترین ها در تیم ملی حضور داشته باشند و بتوانند بهترین کیفیت را ارائه دهند.

او درباره دستیارانش در تیم جوانان گفت: ما در حال بررسی هستیم. شخصاً فکر می‌کنم کادر مربیگری باید ببندد و آنها را با وسواس انتخاب کند. به هر حال این یک سوال ملی است و فردی که قرار است در کادر فنی تیم ملی حضور داشته باشد، علاوه بر توانایی های فنی که برای ما بسیار مهم است، باید از نظر ویژگی های شخصیتی و سطح مربیگری نیز به سطح بالایی برسد. تا جایی که این امر به اعتبار تیم ملی ایران و ایجاد یک ترکیب خوب کمک می کند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در خصوص اهداف خود نیز توضیح داد: در مقوله های اصلی، از جمله نوزادان و نوجوانان، هدف روشن است. فراهم آوردن زمینه لازم برای رشد بازیکنان مستعد کشور و رساندن آنها به سطح برتر فوتبال داخلی در طول زمان. برای تداوم رشد و تکامل کودکان، لازم است کودکان در هر سنی مراحل رقابت را پشت سر بگذارند تا برنامه هایشان ادامه پیدا کند.

او در پایان می گوید: مرحله اول ما مرحله مقدماتی آسیا است که در ماه اکتبر به میزبانی اردن برگزار می شود. ما شاید سخت ترین گروه در مسابقات خردسالان باشیم که البته از آن استقبال می کنم، زیرا هر چه چالش قوی تر باشد، کار جدی تر است و می تواند باعث رشد ما شود. در مرحله اول از هر گروه یک تیم به صورت مستقیم و پنج تیم به عنوان تیم های بعدی صعود می کنند. در آوریل 1404، لهستان میزبان مسابقات انتخابی نهایی جام جهانی خواهد بود که در آن 16 تیم ظاهر می شوند تا 4 تیم جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند. بنابراین قدم به قدم پیش می رویم و امیدواریم این مرحله سخت را پشت سر بگذاریم و به فینال برسیم و در نهایت سهمیه بگیریم و راهی جام جهانی شویم.

مجله اخبار فوتبال داخلی