علی انصاریان در تیم ملی: شروعی سخت و پایانی خوش

بازی اول بازی دوستانه با کویت. 21 اردیبهشت 1377

روزهای اول تمرین بلاژویچ. او که به دنبال تست و یافتن بازیکنان مورد نظر خود بود، در بازی رده بندی این جام به طور مداوم و 90 دقیقه از علی انصاریان استفاده کرد. اما این آخرین بازی او برای بلاژویچ بود. ایران نیز مانند اولین بازی مقابل کره جنوبی با نتیجه یک بر صفر مغلوب کانادا شد و انصاریان تنها شش سال بعد رنگ پیراهن تیم ملی را دید.

بازی پنجم. جام ال جی در قاهره مصر مقابل کانادا. 16 اردیبهشت 1380

اولین بازی رسمی داخلی انصاریان با حضور پنج دقیقه ای خود در سه بازی، فرصت بازی پیدا نکرد. او در این دیدار از دقیقه 85 جایگزین علی کریمی شد و روزی که ایران مقابل بحرین شکست خورد، برای اولین بار با سه گل جبران کرد تا با پیراهن تیم ملی در ورزشگاه آزادی به میدان برود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، علی انصاریان تنها 6 بار موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شد. شش بازی ملی که اولین آن در سال 1356 و آخرین آن در سال 86 برگزار شد.
یادآوری بی نظیر از بخش مهمی از زندگی حرفه ای این مدافع همیشه جنجالی فوتبال ایران است که شاید آنقدر در پرسپولیس محبوب بود که مدت زیادی از بازی در تیم ملی نگذشته بود.

انصاریان که حالا پرسپولیسی بود و در دوره پورحیدری به تیم ملی دعوت نشد، با آمدن جلال طالبی دوباره دعوت شد و از ابتدای نیمه دوم برای ایران بازی کرد. نتیجه بازی 0-0 شد و انصاریان در نهایت در بین تمامی مدافعان نامدار در لیست نهایی جلال طالبی برای دیدارهای مقدماتی جام ملت های آسیا قرار گرفت.

پس از جام جهانی 1998 منصور پورحیدری هدایت تیم ملی را برعهده داشت و در اولین گام برای آماده سازی تیمش برای حضور در بازی های آسیایی بانکوک، تیمی متفاوت را به مصاف کویت در ورزشگاه القادسیه فرستاد. علی انصاریان که چندی پیش در دیدار فجرسپاسی و پرسپولیس در هفته سوم لیگ آزادگان با بازی درخشان خود توانست مهدی مهدوی کیا را متوقف کند و سال قبل هم شاگرد او در فجرسپاسی بود و به مسابقات ملی دعوت شد. تیم و در ترکیب اصلی ایران بازی کرد. . ایران با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کویت شد و انصاریان و دو مدافع دیگر آن بازی یعنی رضا طرابیان و رضا حسن زاده راهی بازی های آسیایی نشدند.

انصاریان که در استقلال بازی می کرد از سوی امیر قلانوی برای بازی دوستانه مقابل قطر دعوت شد و در دقیقه 80 به جای هاشمیان وارد زمین شد. ایران تنها با یک گل نیکبخت واحدی قطر را شکست داد تا آخرین بازی انصاریان در تیم ملی یک پیروزی باشد. او در رقابت با مدافعانی چون جلال حسینی، رحمان رضایی و امیرحسین صادقی نتوانست نظر قلعهنویی را برای حضور در جام ملت های 2007 جلب کند. انتقال عجیب او در همان سال به تیم استیل آذین که در لیگ یک بود شاید مهمترین عامل دعوت نشدن دوباره انصاریان به تیم ملی بود.

بازی چهارم. مقدماتی جام ملت های آسیا. مقابل مالدیو 25 آوریل 1979

دو سال از درگذشت ناگهانی علی انصاریان می گذرد. بهانه ای است برای ارتباط مجدد با این مدافع سرسخت پرسپولیس.

پرنده آسمانی کشف نشده (عکس)

بازی ششم. بازی دوستانه مقابل قطر 6 آوریل 2016


سرویس خبر شماره: 1766050
16 فوریه 1401 در 00:51
22.4K |

4نقطه نظر

دوران ملی علی انصاریان در یک نگاه:

اولین و آخرین حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در یک مسابقه رسمی. صعود ایران به فینال جام ملت ها با پیروزی در آخرین دیدار مقابل مالدیو قطعی شد و انصاریان با پیروانی و ستار همدانی خط دفاعی سه جانبه تیم ملی را تشکیل دادند. اولین حضور 90 دقیقه ای انصاریان برای تیم ملی با پیروزی 3 بر صفر ایران رقم خورد، اما انصاریان برای حضور در جام ملت های 2000 چشم جلال طالبی را جلب نکرد.

1619691
تنها حضور 90 دقیقه ای علی انصاریان در بازی رسمی تیم ملی مقابل مالدیو در مقدماتی جام ملت های آسیا 2000

حجت شفیعی



مجله اخبار فوتبال داخلی

بازی دوم. بازی دوستانه مقابل قبرس 2 فروردین 1379

بازی سوم. بازی مقدماتی جام ملت های آسیا مقابل بحرین. 21 آوریل 1979