علی بیرانوند تاج و تخت خود را پس می گیرد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بیرو بازگشته است. یکی از اعضای ارتش سرخ. جمله کوتاهی بود که همراه با عکس بیرانوند در دفتر باشگاه پرسپولیس قرار گرفت تا شروعی برای اوج گیری بیرانوند در لیگ ایران باشد.

بدون شک حضور بیرانوند برای پرسپولیس نعمت بزرگی است و آنها در این فصل دغدغه دروازه بان را نداشته اند. اعتماد به نفس و کنترل، پرتاب های ویژه، پا زدن مثال زدنی، پنالتی زدن تنها بخشی از نقاط قوت علیرضا بیرانوند است.

اگر بیرو را بهترین بازیکن نیم فصل اول لیگ بیست و دوم در کنار پرسپولیس بدانیم، شاید زیاد نباشد. بازیکنی که بارها سرنوشت مسابقات را به سود پرسپولیس رقم زده است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

شرایط خارج از مرزهای ایران برای بیرانوند مثل همیشه پیش نرفت و او دیگر دروازه بان اول نبود و باید برای بازی می جنگید. او پس از انجام ده بازی با تیم بلژیکی راهی پرتغال شد تا ماجراجویی لژیونر خود را در بوآ ویستا ادامه دهد. لیگ پرتغال کمترین بلژیک را برای بیرو نداشت و او پس از تنها 8 بازی با این تیم به کار خود در پرتغال پایان داد.

درخشش و سرزندگی بیرانوند در دقایق پایانی نیز مثال زدنی است. این دروازه بان که هفته گذشته در دقایق پایانی بازیکنان پیکان را تک به تک متوقف کرد، این هفته نیز در وقت اضافه، آرمین سهرابیان ضربه محکمی را برای کرنر ارسال کرد تا پرسپولیس بازی را باز هم بدون گل به پایان برساند.

بیرانوند در تابستان 1401 دروازه پرسپولیس را باز شد و یکی از اولین خریدهای سرخ پوشان در آن تابستان پرتلاطم لقب گرفت. او شماره یک پرسپولیس را برعهده گرفت و با تجربه بیشتری نسبت به قبل در تمرین پرسپولیس حاضر شد.

1787021

این دروازه بان لیگ را با 4 کلین شیت متوالی آغاز کرد و در هفته پنجم خارج از خانه دروازه خود را از روی نقطه پنالتی در دقایق پایانی دید. بیرانوند در 14 هفته گذشته برای پرسپولیس بازی کرده و تنها در بازی های هوادار، نفت مسجد سلیمان، تراکتورسازی و استقلال گلزنی کرده و با ده کلین شیت و تنها 5 گل بهترین دروازه بان لیگ است.
بیرانوند که در این فصل از مرز 100 بازی پرسپولیس گذشت، علاوه بر اینکه دروازه بان قابل اعتمادی به نظر می رسد، حالا در پشت زمین برای پرسپولیس نقش اول را ایفا می کند و با تجربه فوق العاده خود به نظم بخشیدن به خط دفاعی کمک می کند.

علیرضا بیرانوند او در هفته چهاردهم مقابل گل گهر سرنوشت و روند مسابقه را به کلی تغییر داد. در حالی که داور در دقیقه هشتم از یک صحنه مشکوک برای میزبان اعلام پنالتی کرد، بیرو با اعتماد به نفس بالایی در چارچوب ایستاد و با یک دست پنالتی امین پورعلی را مهار کرد. او سپس با فشردن توپ، یادگیری پنالتی کریستیانو رونالدو را زنده کرد.

1787010

بدون شک بازگشت علی بیرو به پرسپولیس یکی از جذاب ترین نقل و انتقالات تابستانی این فصل بوده است. بیرانوند که پس از درخشش در پرسپولیس و تیم ملی سودا قصد لژیونر شدن را داشت، به رویال آنتورپ بلژیک پیوست.

نیمکت نشینی بیرانوند در تیم باشگاهی اش باعث شده بود که او جایگاه ثابت خود را به عنوان دروازه بان اصلی تیم ملی از دست بدهد و در بسیاری از بازی های مقدماتی جام جهانی قطر، امیر عابدزاده این فرصت را داشت. بیرو می دانست که برای احیای جام جهانی باید خوب بازی کند و این دلیل خوبی برای بازگشت به خانه بود.

یکی از مدیران سرشناس لیگ برتری در مورد بیرانوند جمله جالبی دارد: این بیرانوند گل می زند؟!

علی بیرانوند تاج و تخت خود را پس می گیرد


سرویس خبر شماره: 1862307
11 ژانویه 1401 @ 2:04 ب.ظ
5K |

1نقطه نظر

شماره یک لیگ و تیم ملی ایران؛