عملیات گسترده احیای یادمان فوتبال تبریز

یکی از بزرگترین مشکلات ورزشگاه یادگار قسمت میکسدزون بود که خبرنگاران از آن گلایه داشتند. دلیل این امر وجود دو خروجی از ساختمانی بود که رختکن ها در آن قرار داشتند (در چنین شرایطی معمولاً تیم های بازنده ترجیح می دادند از در پشتی خارج شوند و در دید رسانه ها نباشند.) در یادگار امام نسخه جدید یکی از این خروجی ها حذف شده و منطقه مختلط در مقابل تک خروجی قرار دارد که بازیکنان و اعضای تیم قطعا از آن خارج خواهند شد.

ورزشگاه یادگار امام با بودجه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان قرار است به روز شود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ورزشگاه یادگار امام پس از پایان محدودیت های ویروس کرونا بار دیگر میزبان بازی های خانگی تیم تراکتورسازی بود. این ورزشگاه در دل کوه های اطراف بزرگراه کسایی از سمت تبریز ساخته شده و 70 هزار نفر ظرفیت دارد. یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال ایران کاستی‌های زیادی دارد که به نظر می‌رسد پس از سال‌ها اصلاح شده است.
پس از پایان رقابت های لیگ برتر 1400-01 بازسازی ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شد. این عملیات در چند مرحله انجام می شود و به نظر می رسد باید منتظر ورزشگاهی به روزتر و زیباتر از نسخه قبلی باشیم.

زمین چمن ورزشگاه یادگار امام ظاهرا شرایط خوبی دارد. در گرم ترین فصل سال، این چمن سبز و حتی آماده بازی است. آبیاری در دو نوبت صبح و عصر برای حفظ کیفیت چمن انجام می شود و همچنین شاهد کاشت چمن انباری در اطراف پیست تارتان هستیم.

حبیب ستودی نژاد در خصوص پروژه مذکور به خبرنگار ما گفت: با اعتبار 12 میلیاردی استانی که در اختیار داشتیم عملیات خود را آغاز کردیم. پس از سفر استانی رئیس جمهور به تبریز، مبلغ کلان دیگری برای این کار تعیین شد که 40 میلیارد تومان آن جمع آوری می شود و بر این اساس حجم پروژه را افزایش دادیم تا پس از چند دهه تغییرات اساسی و ضروری ایجاد شود. به یادگار ساخته شود. بیایید امام بسازیم.

برای درک بهتر شرایط به ورزشگاه یادگار امام رفتیم تا از نزدیک شاهد روند کار باشیم. اولین چیزی که در هنگام ورود توجه ما را به خود جلب کرد، دگرگونی کامل ساختمانی بود که رختکن تیم ها، داوران و مدیریت ورزشگاه در آن قرار دارد.
با توجه به این تغییرات، فضای داخلی ساختمان به طور کامل تخریب شده و موتورخانه مشرف نیز به این قسمت اضافه شده است، بنابراین علاوه بر تغییرات کیفی، می توان تغییرات زیادی را از نظر متراژ و فضا مشاهده کرد. همچنین قسمت هایی از منطقه مختلط و تونل ورودی در زمین نیز تخریب شده و قرار است در مکان دیگری به صورت بهینه نصب شود.

در خارج از ساختمان مذکور و داخل زمین چمن و اطراف ورزشگاه شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود. قرار است اعتبار مصوب 40 میلیارد تومانی که 12 میلیارد از محل منابع استانی تکمیل شده، تامین مالی این پروژه نوسازی شود. افزایش سرویس های بهداشتی برای تماشاگران و تجهیز این قسمت از دیگر نیازهای مهمی بود که در دستور کار قرار گرفت.


در داخل ساختمانی که به تغییرات آن پرداختیم، حوضچه های آب سرد مخصوصی نیز برای ریکاوری بازیکنان در نظر گرفته شده است تا شاهد شرایط مدرن تری در این مکان باشیم. علاوه بر این، موتورخانه به خارج از رختکن و ساختمان مدیریت ورزشگاه منتقل شد. در مورد پیشرفت کار باید گفت زمانی که برای تهیه گزارش در داخل ورزشگاه بودیم کارگران بسیار مشغله داشتند و بلافاصله پس از پایان کار، کاشی کاری و نمای بیرونی آغاز می شود.


افزایش امنیت ورزشگاه از دیگر نکاتی است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است. ایمن سازی پایه های پروژکتورها، تعمیر سکوهای تخریب شده و تعویض پیست تارتان در این راستا انجام می شود. البته تغییر پیست به تارتان مطمئناً می تواند به زیبایی فضای کلی استادیوم کمک کند، زیرا این پیست که تنها پیست استاندارد شمال غرب کشور است، مدت زیادی فرسوده شده و رنگی برای آن باقی نمانده است.

یادگار امام می تواند میزبان بازی های فصل جدید تراکتور باشد؟ حبیب ستودی نژاد در این باره گفت: نیازهایی که در صدد رفع آن هستیم بیش از سی سال پیش ایجاد شد و ورزشگاه یادگار امام را به مکانی تبدیل کرده که نیاز مبرمی به اصلاح و به روز رسانی دارد. برای داشتن ورزشگاهی برای سربلندی تبریز و تیم های بزرگی مثل تراکتور باید این اصلاحات در سال های اخیر انجام می شد که متاسفانه نشد. به همین دلیل است که پروژه ای که در مورد آن صحبت می کنیم بسیار بزرگ و زمان بر است. تلاش ما این است که ورزشگاه را زیباتر کنیم و سطح ایمنی و کیفیت آن را با در نظر گرفتن رفاه تماشاگران بالا ببریم. به گفته پیمانکار دو ماه زمان نیاز داریم، اما با توجه به حجم بالای کار و کارهای اداری برای دریافت بودجه تعیین شده از سوی رئیس جمهور، فکر می کنم بتوانیم دو سه هفته اول لیگ را از دست بدهیم، البته با بازدهی مناسب. ، کار را تمام می کنیم

گفت عبدی



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1831936
13 تیر 1401 ساعت 10:59 |
1.6 هزار |

0نقطه نظر

یک ساختمان بزرگ در مکانی که بوی علف می داد.