غافلگیری یا واقعیت تلخ، جدایی 22 مربی تیم قهرمان


سرویس خبر شماره: 2049080
27 ژوئن 1403 در 6:36 ب.ظ.
12.9 هزار امتیاز خبر|

8نقطه نظر

اسمار پیشقراول بزرگترین منفی فوتبال ایران است

فوتبال ایران شاید به دلیل اتفاقات خاص که البته عمدتاً به امتیازات و اتفاقات منفی مربوط می شود، می تواند خاص ترین فوتبال دنیا باشد.

غافلگیری یا واقعیت تلخ، جدایی 22 مربی تیم قهرمان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرسپولیس در اتفاقی عجیب سرمربی خود را به عنوان قهرمان لیگ برتر از دست داد، بنابراین باید دوباره وارد روند گیج کننده ای شود که هم متناسب با سقف بودجه و هم به سلیقه هواداران باشد. البته در سالهای اخیر رزومه قابل قبولی دارد.

ما کاری به چگونگی و چرایی جدایی اسمار لوس ویرا از پرسپولیس نداریم، اما اینکه تیم قهرمان لیگ کمتر از دو هفته از قهرمانی خود سرمربی خود را از دست داد یکی از عجایب فوتبال جهان است و احتمالا باید در کتاب نوشته شود. . رکوردهای فوتبال
این رکورد را باید در نظر گرفت چرا که سرمربی تیم قهرمان اولین سرمربی است که بعد از پایان فصل جدا می شود، در شرایطی که معمولا این اتفاقات در تیم های انتهای جدولی رخ می دهد که در اواسط فصل سقوط کرده اند. -تیم های جدولی که احتمالا نتوانسته اند خواسته های باشگاه و هواداران خود را برآورده کنند و البته تیم های ثروتمند و رقیب که راه رسیدن به جام را از دست می دهند، اتفاق می افتد.

پرسپولیس اسمار لوس ویرا را به عنوان سرمربی قهرمانی از دست داد و هر چقدر هم که بگوییم این مربی کیفیت لازم را نداشت و نتوانست سرمربی این تیم در لیگ الیت آسیا شود، کار بزرگی انجام داد. کار و تیم یحیی گل محمدی را در مسیر درست نگه داشت. او از حریف خود پیشی گرفت و یک قهرمانی دراماتیک برای قرمزها به دست آورد.

به خاطر موفقیت های بزرگ در این فصل باید به اسمار ویرا و تیم پرسپولیس تبریک گفت، اما تنها دو سه روز پس از این قهرمانی شیرین، مشکل جدایی سرمربی برزیلی و انتخاب جایگزین، همه خوشحالی و خوشحالی را از بین برد. رسیدن به جام حذفی و حالا پرسپولیسی ها نگران این هستند که سرمربی بعدی تیمشان کی خواهد بود و آیا گزینه ای وجود دارد که راه پرافتخار برانکو، یحیی و البته اسمار را ادامه دهد؟

2042653

نکته عجیب اینجاست که در 22 دوره لیگ برتر ایران، 12 سرمربی تیم های قهرمان یا در ابتدای فصل پس از کسب عنوان قهرمانی و یا در نیم فصل اول به دلایل مختلف تیم خود را ترک کردند. دلایلی مانند مشکلات مدیریتی، نتایج ضعیف یا پیشنهادات بهتر از تیم با عملکرد بالا. آنها رفتند و عثمر یکی از آنهاست.

این آمار حیرت انگیز شاید در کل فوتبال ایران به دلیل نبود ساختار مناسب در مدیریت باشگاهی و عدم ثبات در بین مدیران عجیب نباشد، اما در دنیای فوتبال می توان آن را تاریخی و غیرقابل باور و منفی دانست. برای فوتبال ایران از دیدگاه بین المللی.

در عین حال، این سؤال سؤالات بزرگی را ایجاد خواهد کرد. مثلا چرا سران باشگاه پرسپولیس با ترفندهای مدیریتی نتوانستند اسمار را نگه دارند تا او به این راحتی آنها را گول نزند و این باشگاه پرطرفدار را دوباره در مسیر پرمخاطره قرار دهد؟ آیا واقعا نمی شد این مربی برزیلی را حفظ کرد تا ثبات نیمکت پرسپولیس ادامه پیدا کند یا مشکل از جای دیگری بود؟

مجله اخبار فوتبال داخلی