غم و گلایه مهاجم 11 گل به آبی ها

محمد اوسانی سپس در پاسخ به این سوال که آیا بیرون ماندن از فوتبال را حق خود می داند یا خیر، گفت: دور ماندن فکر خوبی نیست، چه بگویم… این حق هیچکسی نیست که در لیگ برتر بازی کرده است. لیگ و مطمئناً توانایی حذف شدن از فوتبال و فوتبال را داشت. البته این به خیلی چیزها مربوط می شود. بدبختی هایی وجود داشته است و البته من خودم تصمیمات بدی گرفته ام اما برای افراد زیادی که بیرون می مانند. و هیچ کس سراغ آنها نمی رود، این یک فرد را عذاب می دهد و فوتبال را دلسرد می کند.”

از اوسانی در مورد 11 گل زدن به استقلال پرسیدیم که او اینگونه واکنش نشان داد: “به خدا نمی دانم چرا، ببینید یک چیزی هست، می گویند اگر انرژی مثبت بدهید همان را دریافت می کنید. امروز بچه ها می گفتند وقتی با اسنپ به ورزشگاه آمدیم راننده ماشین از ما پرسید کجا می رویم و ما گفتیم بازیکنان تیم ملی دانش آموزی هستیم و قرار است با استقلال بازی کنیم بعد راننده. پرسید که آیا محمد اوسانی آنجا بود و وقتی بچه ها جواب مثبت دادند به آنها گفت که قرار است دو گل بزنم، این چیزی است که به نظر می رسد، البته دوستان خوب هستند، اما در ذهن آنها حک شده است که اگر اوسانی بازی می کند گل می زند به نظر من این انرژی است که من به آن اعتقاد دارم و آقای فرشاد هم در ابتدای هر بازی با استقلال به من می گوید تو گل می خوری.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار به بازگشت است، گفت: امسال یکی دو پیشنهاد از لیگ برتر داشتم. از مالزی، اندونزی، تایلند، هند و… پیشنهاد داشتم اما نرفتم. باید ببینم چه بلایی سرم خواهد آمد. از آنجایی که گلزنی برای استقلال روز من است، باید ببینم چه روزی دارم. هر اتاقی.

محمد اوسانی اگرچه مقابل استقلال شانس زیادی داشت و همچنان با انرژی مثبت موفق به گلزنی شد اما حالا دومین فصل بدون تیم را در فوتبال حرفه ای خود سپری می کند. از او پرسیدیم که حضورش در پارس جنوبی جم با محمد نصرتی آخرین حضورش در فوتبال حرفه ای ایران در لیگ یک است و چرا چنین مهاجمی باید بدون تیم باشد. وقتی این سوال برای همه آنها پیش می آید; یعنی وقتی به خواسته خود نمی رسند دنبال مقصر می گردند اما من خودم را مقصر می دانم. تصمیمات بدی گرفتم چند حرکت و انتخاب داشتم که اشتباه کردم. مشاوران خوبی نداشتم. من یکی دو بار صدمه دیده ام و این چیزی است که الان می بینند. تیم هایی که من در آنها بازی کردم از نظر شرایط خوب بودند، اما از نظر بازی برای من خوب نبودند.
وی درباره آخرین تجربه خود که حضور در پارس جنوبی جم بود، افزود: 29 سال سن دارم، سالی که آقا محمد لطف کردند و مرا به پارس بردند، دو سال قبل از آن رباط صلیبی آسیب دیدم، این مصدومیت مرا گرفت. با این حال آقای نصرتی لطف کردند و مرا به عقب بردند اما من بد اخلاقی و رفتاری را دیدم که ترجیح دادم نمانم حتی اگر در پارس جنوبی عملکرد خوبی داشتم و آمار مشخص است نه به خاطر این که نیستم بلکه فکر می کنم. فوتبال ایران به سمتی می رود که من از بازی در فوتبال ایران محروم شده بودم فقط وقتی آقای فرشاد زنگ می زند می آیم بازی می کنم می گویند مصدوم است و این چیزها هرکسی می تواند بازیکن خودش را داشته باشد و به هر حال اینطور است .

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دنیای حرفه ای فوتبال برای محمد اوسانی چرخش عجیبی به خود گرفته است; او که اکنون 29 سال دارد فوتبال خود را از اندیمشک و در رده های پایه باشگاه فولاد آغاز کرد، سپس توانایی هایش در 21 سالگی مورد توجه عبدالله ویسی قرار گرفت و حضور سه ساله او در صبای قم باعث گسترش فوتبال شد. فولاد که تنها یک نام دارد، نساجی و پارس جنوبی، دیگر تیم هایش در بالاترین سطح فوتبال ایران بوده اند. حالا دو فصل بدون تیم، آمار فوق العاده او مقابل استقلال بار دیگر نام این مهاجم را در فوتبال ایران زنده کرده است.
استقلال در یک بازی تدارکاتی در روز شنبه 2 مهر 1401 با نتیجه 2-1 مغلوب تیم ملی دانشجویان شد. نتیجه ای که البته طی سه چهار سال گذشته چندین بار تکرار شد و سومین پیروزی شاگردان فرشاد کرمی مقابل استقلال بود. نکته ویژه این پیروزی گل جدید اوسانی بود که توانست دهمین گل خود را به استقلال با پیراهن تیم ملی دانش آموزی به ثمر برساند به طوری که از جمله گلی که در جام حذفی به استقلال با پیراهن نساجی مازندران زد. ، او اکنون تنهاست. 11 بار مقابل استقلال گلزنی کرد تا آبی پوشان پایتخت را به نام خودش نجات دهد. آماری که اگرچه بیشتر آن در بازی های تدارکاتی به ثبت رسید اما به هیچ وجه کار ساده ای نیست.
به همین دلیل با اوسانی که البته در فصل جاری فوتبال ایران ترکیبی ندارد تماس گرفتیم و با او در مورد عملکرد فوق العاده اش مقابل استقلال و شرایطش صحبت کردیم.
این مصاحبه را در ادامه بخوانید.
محمد اوسانی درباره شرایط تیم دانشجویی که اکنون به عنوان تنها امیدش در فوتبال به حساب می آید و دیدار مقابل استقلال صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: دست آقای فرشاد درد نکنه که هر از گاهی چند روز اردو دارد. ما چند وقت پیش با پرسپولیس بازی کردیم قرار بود با فولاد بازی کنیم ولی هر چند وقت یکبار بازی های خوبی انجام می دهیم آقای کرمی زحمت می کشند تا بچه ها را آماده کنند این بازی هم یک بازی بود مسابقه ای که بچه ها خودشان را محک بزنند.» بازی خوبی بود و خدا را شکر مثل بازی های قبل برنده شدیم.
وی سپس با کنایه و البته با لبخندی بر لب ادامه داد: نمی دانم چطور می شود اما آنها برای بردن ما بازی می کنند اما سرنوشت مسابقات قبلی برایشان تکرار می شود.

تقابل تیم ملی دانش آموزی و استقلال باز هم گلزن سرشناسی داشت و محمد اوسانی موفق شد در پنجمین بازی مقابل آبی پوشان پایتخت یازدهمین گل خود را مقابل این تیم به ثمر برساند.

غم و گلایه مهاجم 11 گل به آبی ها


سرویس خبر شماره: 1845191
03 مهر 1401 ساعت 11:01 |
6.6 هزار امتیاز خبر|

8نقطه نظر

اوسانی: فوتبال را کنار گذاشتم

پس از اینکه بار دیگر نام محمد اوسانی به عنوان گلزن دیدار مقابل استقلال در تیم ملی دانش آموزی مطرح شد، این سوال برای بسیاری از اهالی فوتبال به وجود آمد که چگونه این بازیکن در 4 سال گذشته به طور مستمر دانشجو بوده است؟ اوسانی در پاسخ به این سوال می گوید: مدتی دانشجوی حقوق بودم اما به خاطر بازی های لیگ برتر وقت امتحان نداشتم و یک رشته را رها کردم و الان دوباره ثبت نام کردم و هستم. ادامه تحصیل در رشته حقوق.

از اوسانی که این روزها وضعیت خوبی در فوتبال ندارد و چند سالی است که درآمد مالی خوبی از فوتبال لیگ برتری کسب نکرده است، صحبت پایانی خود را خواستیم و او در این گفت و گو صحبت های خود را اینگونه به پایان رساند: امیدوارم مربیان و کسانی که در این فوتبال صلاحیت دارند و این مقاله را می خوانند به کودکانی که به دلیل مصدومیت یا هر دلیل دیگری از فوتبال دور هستند توجه کنند، بالاخره این بازیکنان خانواده دارند، همه می دانند که ما فوتبالیست ها چیزی نمی دانیم. اما فوتبال بازی کردن.از کودکی تمام انرژی مان را صرف فوتبال بازی می کنیم تا آینده خودمان را بسازیم.به عبارت دیگر اگر فوتبال نباشد کار و زندگی ما فاجعه می شود.نه درآمد، نه حرفه، نه شغل.حتی الان با این سن درس رو ادامه میدم چون شاید بتونم از درس پول دربیارم نه از دوستان مسئول می خواهم به این کودکان کمک کنند. بچه هایی که می شناسند. البته این را برای خودم نمی گویم، این را برای همه بچه های آسیب دیده می گویم. چون دیدم بازیکن بسیار خوبی بود اما مصدومیت او را از دنیای فوتبال دور می کند. شاید افراد مسن‌تر بتوانند کمک کنند و اگر این بچه‌ها دستشان را بگیرند، قطعاً به هر کسی که دستشان را گرفته است، پاسخ خوبی خواهند داد.»



مجله اخبار فوتبال داخلی

علنی شدن جراحات و به خصوص جراحی ها یکی از ترس های بازیکنان فوتبال است و تا جایی که می توانند آن را از رسانه ها و مربیان پنهان می کنند. چون معتقدند مربیان روی این موضوع حساسیت خاصی دارند و دیگر به بازیکن عمل شده و مصدوم اعتماد ندارند. این موضوع را از محمد اوسانی جویا شدیم که وی این ذهنیت را تایید کرد و در این باره گفت: سال 1376 مصدوم شدم و اکنون کاملا سالم هستم. دو سال بعد من هم فوتبال بازی کردم. نمیدونم اوضاع چطوره؟ اگر فکر می کنید بازیکن مصدوم است، آزمایشات پزشکی انجام دهید. واقعا نمیدونم اوضاع چطوره؟ ! چه می توانم بگویم من چیزی برای گفتن در مورد آن ندارم. پیشنهادهایی بود که البته خوب نبود و من ترجیح دادم قبول نکنم.