فرانسه در دور اول درفت NBA 2024 تاریخ ساز شد

شب گذشته اولین دور درفت NBA 2024 در مرکز بارکلیز بروکلین برگزار شد. در طول 10-20 سال گذشته، ما شاهد حضور استعدادهای بین المللی در لیگ بوده ایم. شش برنده آخر جایزه MVP همگی بازیکنان بین المللی بوده اند. در اولین دور درفت NBA 2024، فرانسه تاریخ NBA را ثبت کرد.

این اولین باری بود که سه بازیکن غیر از ایالات متحده در بین 10 بازیکن برتر یک درافت قرار گرفتند. Zaccharie Risacher اولین انتخاب کلی هاکس بود. الکس سار دومین انتخاب کلی ویزاردز بود. تیدجان سالون سه بازیکن فرانسوی را در بین 10 بازیکن برتر درفت NBA 2024 جمع کرد. او در مجموع توسط هورنتز به عنوان ششمین انتخاب شد.

برای دومین سال متوالی، اولین بازیکنی که در درفت NBA انتخاب شد فرانسوی بود

در درفت NBA 2023، اسپرز اولین انتخاب کلی را داشت و ویکتور ویمبانیاما را از فرانسه انتخاب کرد. این بازیکن 20 ساله یک فصل تازه کار فوق العاده غالب با سن آنتونیو داشت. ومبی در هر بازی میانگین (21.4) امتیاز، (10.6) ریباند، (3.9) پاس منجر به گل، (1.2) توپ ربایی و یک بلاک پیشرو در لیگ (3.6) در هر بازی داشت. با آن کمپین مسلط، ومبانیاما به اتفاق آرا تازه کار سال شد. اولین بازیکن بعد از کارل-آنتونی تاونز در سال 2016 که این کار را انجام داد. علاوه بر این، او فصل گذشته به عنوان تیم اول تمام دفاعی انتخاب شد و با رای دادن به عنوان بهترین بازیکن دفاعی سال پس از رودی گوبرت دوم شد.

تیم‌هایی که در صدر درفت NBA بودند، پس از دیدن ویمبانیاما به عنوان یک بازیکن تازه کار، لیگ را به هم ریخته بودند، مایل بودند از شانس خود برای یک بازیکن فرانسوی استفاده کنند. برای دومین سال متوالی، اولین انتخاب در درفت NBA از فرانسه بود. هاکس زکاری ریساچر را انتخاب کرد. او یک SF با استعداد است که به خاطر تطبیق پذیری خود در دو طرف زمین شهرت دارد. ریساچر باید مهارت های خود در حمل توپ را بهبود بخشد. دومین انتخاب کلی در درفت NBA 2024 نیز فرانسوی بود. واشنگتن مرد بزرگ الکس سار را گرفت.

سار 19 ساله است زیرا این مکان مورد علاقه او برای فرود بود. به عنوان یک هفت پا، سار قرار است فوراً قدرت دفاعی و ریباند را برای جادوگران به ارمغان بیاورد. مرد بزرگ با استعداد یک حرکت تیراندازی سیال دارد و روی لمس خود از آن سوی قوس کار می کند. آخرین بازیکن فرانسوی که در بین 10 بازیکن برتر درفت NBA 2024 قرار گرفت، تیدجان سالون بود. او ششمین انتخاب کلی هورنتز بود. سالون یک وینگر با استعداد با وزن شش فوت و نه است. او کار کرده است تا عضله را به بدن خود اضافه کند تا بتواند با دیگر حرفه ای ها رقابت کند. استعدادهای فرانسوی در حال یافتن راه خود به NBA هستند.



https://sportslens.com/news/france-made-history-last-night-at-the-first-round-of-the-2024-nba-draft/ منبع: