فرهاد مشیری باشگاهش را محروم کرد ایران/ ریسک بزرگ مالک اورتون برای فروش گذاشته شد

فرهاد مشیری باشگاهش را محروم کرد  ایران/ ریسک بزرگ مالک اورتون برای فروش گذاشته شد

مشیری و اعضای هیئت مدیره‌اش در هفته‌های اخیر مورد انتقاد شدید هواداران اورتون قرار گرفته‌اند و تماس‌های متعددی برای فروش باشگاه پس از نزدیک به هفت سال و اخراج مدیران مطرح شده است. در دوران تصدی مشیری، حدود 700 میلیون پوند برای بیش از 50 بازیکن هزینه شد که کمی بیش از 400 میلیون پوند از طریق فروش تامین شد.

ثروت مشیری را اینجا بخوانید: مالک ایرانی باشگاه انگلیسی چقدر ثروتمند است؟



سرویس اخبار فوتبال خارجی

مطالب مرتبط: روزهای تلخ مالک لیگ برتر ایران/ ضرر مالی، عصبانیت هواداران و ادامه فروش سهام

مشیری در ماه‌های اخیر به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی بوده است اما در نهایت اورتون را به بازار آورده و در حال بررسی فروش سهام اقلیت یا اکثریت است. تعدادی از سرمایه گذاران نیز به خرید علاقه نشان داده اند. مشیری می خواهد پولی را که برای ساخت یک استادیوم جدید در براملی مرداک خرج کرده است، پس بگیرد. گفته می شود شرکت دیلویت مسئولیت فروش این باشگاه را بر عهده دارد اما این شرکت هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

تلاش برای فروش باشگاه در زمان ناپایداری برای اورتون انجام شد، زیرا ورزشگاه در حال ساخت برای آنها حداقل 550 میلیون پوند هزینه در بر داشت، با سه حساب اخیر باشگاه که مجموعاً زیان 372.6 میلیون پوندی و روابط تجاری سودآور با آلیشر را نشان می دهد. عثمانوف پس از حمله روسیه به اوکراین منزوی شد.

اورتون توسط فرهاد مشیری به فروش گذاشته شده است و او به دنبال پیشنهادی بیش از 500 میلیون پوند برای باشگاه لیگ برتری است.

مشیری تاکنون هزینه های ساخت ورزشگاه را تامین کرده است اما برای تکمیل این پروژه به دنبال سرمایه گذاری بیشتر بوده است. مشیری در ویدئویی که روز سه‌شنبه در وبسایت اورتون منتشر شد و گمان می‌رود هفته گذشته فیلم‌برداری شده باشد، تاکید کرد که قصد ندارد باشگاه را بفروشد. او گفت: “باشگاه فروشی نیست، اما من با بهترین سرمایه گذاران صحبت کرده ام تا جای خالی ورزشگاه را پر کنم.” سرمایه گذاران به اورتون می روند زیرا هواداران می خواهند پیشرفت کنند و استعدادهای بیشتری داشته باشند و ما به بستن قرارداد نزدیک هستیم.