فسخ قرارداد و جدایی از گل محمدی؟ گوش کنید اما باور نکنید!/هدف منحرف کردن همه از اشتباه داوری بازی گل گهر است.



عصر چهارشنبه هفته گذشته در یک روزنامه، فوتبال ایران در کانون توجه قرار گرفت: یحیی گل محمدی به صورت یک طرفه قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد!

اگرچه سازمان لیگ رسما این خبر را تکذیب کرد و باشگاه پرسپولیس نیز این خبر را تکذیب کرد اما در این بین شاهد دیدگاه ها و اخبار مختلفی بوده ایم.

شاید جالب ترین واکنش مربوط به ستاره سابق هافبک استقلال بود. شاهرخ بیانی در این خصوص به خبرروزشی گفت: فسخ قرارداد و جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس؟ گوش کن اما باور نکن! به نظر من پرسپولیسی ها زیرکانه این ماجرا را شروع کردند تا توجه را از اشتباه عجیب داوری در بازی پرسپولیس و گل سیرجان منحرف کنند.

وی ادامه داد: کمک داور و داور دیدار پرسپولیس و گل گهر در حالی به یک گل 100 درصد توجه نکردند که همه تماشاگران، کارشناسان داوری و حتی پیشکسوتان پرسپولیس تصور می کردند ضربه سر مهاجم تیم گل گهر وارد دروازه بیرانوند شده است. . البته این اولین بار نبود و پرسپولیس در دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان در حالی که با یک گل عقب بود از گئورگی گلسیانی گل آفساید زد. علی نعمتی به آلومینیوم اراک گلی زد که از نظر کارشناسان داوری آفساید بود. باید در نظر داشت که این اهداف به نفع پرسپولیس نبوده و مردود اعلام می شد. پس جایگاه این تیم در رده بندی کجا بود؟

کاپیتان سابق استقلال اضافه کرد: اشتباهات داوری و سودجویی پرسپولیس از این منطقه در دیدار مقابل گل گهر سیرجان به اوج خود رسید و شاید تنها راه برون رفت از فشار این تیم همین جنجال اخیر بود. معتقدم این اخبار و جنجال ها نباید توجه فدراسیون، جامعه فوتبال و دیگران را از اشتباه عجیب داوری بازی با گل گهر منحرف کند. امیدوارم اشتباه کرده باشم اما گویا نکته این ماجرا همین بوده و یحیی گل محمدی هم از پرسپولیس جدا نمی شود.

شاهرخ بیانی با اشاره به اشتباهات داوری مقابل استقلال یادآور شد: برای من و هواداران استقلال این سوال پیش می آید که چرا اشتباهات داوری در فصل جاری به ضرر استقلال بوده است؟ همین بازی را با مس رفسنجان دیدیم، فرشید باقری در نیمه اول باید اخراج می شد. البته مس در شهر خودش خوب بازی کرد اما تکل مس رفسنجان روی سعید مهری در نیمه اول باید مستقیماً کارت قرمز می گرفت. در دیدار مقابل سپاهان اصفهان قبل از اعلام پنالتی توسط کوپال ناظمی بازیکن سپاهان، ارسلان مطهری را هل داد و تمامی کارشناسان داوری اشتباه داور را در این صحنه تایید کردند. حتی در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان که با نتیجه 3 بر صفر پیروز شدیم، پنالتی آشکار مهاجم استقلال نادیده گرفته شد و اشتباهات پی در پی داوری مقابل استقلال و به نفع یک تیم خاص مشکوک است. انتظار می رود کمیته داوران و به خصوص فدراسیون فوتبال به این موضوع رسیدگی کنند.

وی در پایان در خصوص نتایج استقلال گفت: جواد نکونام رکورددار فوتبال ملی و کاپیتان تیم کشورمان بود. من چند هفته است که با او سر و کار دارم و متوجه تعصب و علاقه او به استقلال و انگیزه اش شده ام. او با وجود تمام مشکلات موجود توانست به نتایج خوبی دست یابد و ثابت کند که شایستگی های زیادی دارد. تعدادی از مسائل و اختلافات وجود داشت که با میانجیگری کهنه کار و حمایت کارکنان و مدیریت باشگاه حل شد. امیدوارم استقلال بتواند در ادامه فصل بجنگد و از میادین دور نشود. ما پیشکسوتان از صمیم قلب از تیم محبوبمان حمایت می کنیم و اجازه نمی دهیم حق استقلال تضییع شود. در این مورد حرف های زیادی برای گفتن دارم اما در فرصت مناسب به بحث تبعیض بین استقلال و چند تیم رقیب می پردازیم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال