فوتبال اسپانیا در حال حاضر تنها جاذبه گاریدو است


سرویس خبر شماره: 2051018
6 جولای 1403 در 3:55 ق.ظ.
353 امتیاز خبر

1نقطه نظر

انتخاب مد و استایل حاکم بر فوتبال ایران

انتخاب سرمربی پرسپولیس برای هواداران این تیم جذابیتی نداشت و بیشتر آن ها به دنبال نام های جذاب و آشناتری بودند تا حالا همه او را تنها بر اساس رزومه این مربی قضاوت کنند.

فوتبال اسپانیا در حال حاضر تنها جاذبه گاریدو است

به گزارش اسپورت سا، پس از اعلام نام سرمربی جدید پرسپولیس، اولین سوال بزرگ این است که چگونه پرسپولیس از والتر ماتزاری به خوان کارلوس گاریدو رسید؟ البته ماتزاری انتخاب خوبی نبود و کلمه اخراج در سال های اخیر چندین بار در رزومه او یافت می شد، اما او حداقل یک سطح بالاتر از گاریدو در بازار مربیگری برتر جهانی و یا مربیان مطرح و سرشناس بود مربیان اروپایی

ماتزاری در دو فصل قبل ناپولی قهرمان سری آ را هدایت می کرد و حداقل او چهره ای در فوتبال ایتالیا بود که با همه فراز و نشیب های آن سال های گذشته در زمره برجسته ترین مدیران فوتبال این کشور به حساب می آمد. ?

البته بحث ترجیح مربیان اسپانیایی از سال گذشته در فوتبال ایران تبدیل به یک روند شده است و همه فکر می کنند حتی با مربیان سطح پایین اسپانیایی می توانند تیکی تاکا و فوتبال پویا و مد روز را به تیم خود بیاورند اما این سوال برای همه مربیان نمی توان اعمال کرد او همچنین تعمیم داد که فرمول موفقیت در باشگاه های بزرگ کاملاً متفاوت است.

2047576

البته رزومه گاریدو شامل حضور در تیم های پرطرفدار مثل الاهلی و دو تیم فوق العاده محبوب فوتبال مراکش است و قطعا چالش های کار در یک تیم پرطرفدار را می داند اما فوتبال ایران و تیم های محبوبش مختصات خاص خود را دارد و همه چیز همین است. عجیب. اینجا. و این عجیب تر است و انتظارات بیشتر است.

اینکه رزومه گزینه اسپانیایی منتخب پرسپولیس رزومه قابل دفاعی نیست، حتی اگر این باشگاه سعی کرده نکات برجسته دوران مربیگری او را برجسته کند و از عناوین جسورانه ای مانند قهرمانی آفریقا استفاده کند، هرچند این مسابقات در سطح دوم برگزار شد. مسابقات قاره سیاه

در واقع نکته قابل توجه دوران حرفه ای گاریدو حضور او در ویارئال و رتبه چهارم لالیگا است و پس از آن شاید اتفاق خاصی در این دوره 21 ساله رخ ندهد که بتوان برای تایید این انتخاب در نظر گرفت.

در عین حال بعد از انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی این سوال به شکل جدی تری مطرح شد که آیا او در مقایسه با مثلا کارلوس پاکتا گزینه بهتری بود؟ مرد ایتالیایی شد اما پکتا چطور؟ ?

مطمئناً حدود 15 سال از دوران اوج مربیگری پاستا می گذرد، اما نقطه اوج کار گاریدو در فوتبال اسپانیا بیش از دو دهه پیش بود و نام او در فهرست مربیان اسپانیایی در پیش زمینه دیده نمی شود.

2047518

حضور در فوتبال خلیج فارس و تجربه کار در آسیا با وجود ناکامی العین شاید برای حضور در پرسپولیس لازم باشد زیرا او مختصات فوتبال این قاره را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا می داند اما اگر رزومه او را تماشا کنیم و امیدواریم یا ناامیدی اگر او را از دل بیرون کنیم نمی توانیم جلوی هیچ چیز را بگیریم و قضاوت در مورد گاریدو به گذر زمان و اولین تصمیمات و اقدامات او به عنوان سرمربی پرسپولیس موکول می شود.

در عین حال، فعلا و در انتظار شناخت ایده ها و فلسفه فوتبالی گاریدو، تنها جذابیت حضور این مربی در فوتبال ایران و یکی از تیم های پرطرفدار و پرافتخار آن، امکان جذب فوتبال اسپانیا خواهد بود. با جزئیات مهمی که وارد این تیم شده است. این رویداد هرگز با حضور نام هایی مانند کارلوس هرناندز و لوکاس آلکاراز در نساجی و ایگناسیو مارتینز در فولاد رخ نداد، اما بخش هایی از آن را می توان در تراکتور پاکو خمس یافت و قدردانی کرد.

در واقع می توان گفت که انتخاب خوان کارلوس گاریدو بیشتر مبتنی بر فلسفه است، دانش دقیق، رقمی متناسب با بودجه باشگاه پرسپولیس (حتی اگر رقم پایین قرارداد و آوردن تنها دو دستیار باشد. برای پرسپولیس مهم است). و بررسی جزئیات رزومه وی در ادامه مطلب. سبک و روندی در فوتبال باشگاهی ایران وجود دارد که مدتی است با رویکرد مربیان اسپانیایی وجود داشته است، اما اگر چنین رویکردی با گزینه ای در سطح کیفی گاریدو در پرسپولیس به نتیجه جذابی منجر شود، فقط منتظر بمانید و تماشا کنید.

مجله اخبار فوتبال داخلی