فوتبال مشهد در آستانه نابودی کامل است

فروش امتیاز پیام در پایان بازی
پیام خراسان تیمی قدیمی و ریشه در فوتبال مشهد است که پس از یک دهه غیبت، سال گذشته در مشهد برای احیای این تیم پرطرفدار تلاش شد. با خرید امتیاز لیگ 2، روند احیای پیام آغاز شد اما سبزپوشان در نیم فصل با مشکلات مالی مواجه شدند و در نهایت در روزهای پایانی به سختی در لیگ 2 باقی مانده و سهمیه خود را حفظ کردند. .
حسین زاده مالک باشگاه پیام به شدت از عدم حمایت مسئولان استانی برای حمایت از تیمش گلایه کرد و از دریافت مجوز خروج از استان و توافق نهایی برای فروش آن در مشهد در لیگ دسته دوم خبر داد. . اگر خراسان رضوی در سه سطح برتر فوتبال ایران (لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دوم) تیمی نداشته باشد، اتفاقی باورنکردنی و عجیب است که در یک دهه گذشته بی سابقه است!

در شهری که مدرن ترین استادیوم فوتبال ایران در آن قرار دارد، در فصل جدید خبری از لیگ برتر و حتی لیگ یک و دو نخواهد بود.

شهر خودرو و انحلال که امروز و فردا رسمی می شود!
مدیران شهر خودرو که تیمش حدود 20 میلیارد بدهی به میروسلاو و کوزین دارد و همچنین بدهی سنگینی به بازیکنان داخلی دارد، پس از سقوط تیم مشهدی به دنبال واگذاری امتیازات بودند و طی چند روز گذشته به دنبال واگذاری امتیازات بودند. جلساتی برای واگذاری امتیازات برگزار شده است اما با وجود قیمت 24 میلیاردی، توافقی برای فروش امتیازات صورت نگرفته است تا مگر یک ماه از شروع لیگ یک، تکلیف تیم مشهدی مشخص نباشد.
تجربه مشابهی در مشهد حکایت از آن دارد که شهر خودرو احتمالاً مسیر سیاه جامگان را طی خواهد کرد. این تیم که از لیگ برتر به لیگ برتر صعود کرد و به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی تا رسیدن به هفته پنجم این رقابت ها دو دیدار عقب نشینی کرد و در نهایت با تصمیم کمیته انضباطی به لیگ برتر دسته سوم سقوط کرد. . و با تصمیم مالکان باشگاه منحل شد. این ماجرا در روزهای آینده دوباره برای تیم شهر خودرو خوانده می شود و انحلال عنابی پوشان مشهد دور از ذهن نیست.
لازم به ذکر است که شهر خودرو بر اساس تصمیم فیفا به دلیل شکایت میروسلاو مهاجم سابق اوکراینی و استفان کوزین سرمربی اسبق ایتالیا از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد تا با توجه به خروج زیاد بازیکنان در فصل گذشته، بازیکنان مشهدی بدون هیچ گونه مشکلی مواجه شوند. انتخاب جز انحلال تیمشان!


سرویس خبر شماره: 1835532
05 اوت 1401 در 13:35 |
4.9 هزار امتیاز خبر|

9نقطه نظر

خداحافظی شهر خودرو و پیام;

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آخرین فصل لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که تیم شهر خودرو مشهد یک هفته مانده به پایان فصل به رقابت های لیگ یک سقوط کرد. البته از همان هفته های اول بنفش مشهد به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی کاندیدای اول سقوط بود و تلاش مضاعف در نیم فصل دوم برای بقای خراسان رضوی بعد از 8 فصل بی نتیجه ماند. . در دسته اول فوتبال ایران به لیگ یک سقوط کردند.

نابودی فوتبال مشهد و ورزشگاه مدرن در حال پوسیدگی
انحلال نهایی شهر خودرو و فروش امتیاز پیام باعث شد تا مشهد در فصل آینده تنها دو تیم در لیگ دسته سوم باقی بماند، تیم هایی که شرایط همکاری بیشتر آنها هنوز مشخص نیست و دور از ذهن نیست که تیم های شادکام مشهد و شریعت نوین مشهد نیز در حال انحلال هستند.
فوتبال مشهد در شرایطی است که تیمی در بالاترین سطح فوتبال ایران ندارد که در این شهر طرفداران زیادی دارد و همچنین مدرن ترین ورزشگاه ایران در مشهد قرار دارد اما اکنون با انحلال شهر خودرو. و فروش پروانه پیام، ورزشگاه امام رضا مشهد عملا بلااستفاده است و احتمالا در فصل جدید لیگ برتر میزبان تیم هایی خواهد بود که قادر به میزبانی در شهرهای خود نیستند، اتفاق مشابهی در فصل گذشته چندین بار رخ داد.
سقوط آزاد فوتبال مشهد در شرایطی رخ داد که در اتفاقی بی سابقه یکی از اعضای رئیس فدراسیون فوتبال در مشهد انتخاب شد، اما حضور احسان اصولی نه تنها کمکی به فوتبال مشهد نکرد بلکه او اکنون یک اتفاق بی سابقه را رقم زده است. اتفاق نادر در فوتبال مشهد اینکه مشهدی ها بعد از گذشت بیش از یک دهه از حضور در دسته اول، دوم یا سوم فوتبال ایران بدون تیم در این رقابت ها هستند!



مجله اخبار فوتبال داخلی