قاسم پور: هرکس باید در حوزه خود تصمیم بگیرد

آن گفتگو را در ادامه می خوانیم:

* پرکاس به دلیل نداشتن دلال مورد انتقاد قرار می گیرد
مدیر فنی صنعت نفت ادامه داد: مخالفان همه جا هستند، اما اگر بخواهیم از منظر دانش ارزیابی کنیم، آقای پرکاس نسبت به اکثر مربیانی که در حال حاضر در لیگ برتر مشغول به کار هستند، دانش و توانایی به روزتری دارد. و خصوصیاتی دارد که شاید بهتر از مربیان ملی باشد ما هم نداریم ولی متاسفانه دلال او را ندارد.
قاسم پور سپس گفت: این نسبت به پرکاس بی انصافی است. می بینیم یک مربی که به نظر من مربی نبود و پارازیت کار بود، در طول فصل سه تیم می گیرد و سه تیم نتیجه نمی دهند، اما او را از تیم بیرون می کنند و تیم دیگری به او می دهند. . این سرمربی چه آمار و نتایجی داشته است؟ مگر اینکه افراد کله گنده و صاحب نفوذ پشت سر او باشند و او را از این باشگاه به باشگاه دیگر ببرند، اما فردی که تحصیلات آکادمیک و تخصص داشته باشد، علم روز را بداند و حتی خود معلم باشد، حمله سنگینی می کنند و او را بازجویی می کنند. من شخصاً از آن دفاع نمی کنم. وظیفه من دفاع از قانون است.

* کدام انتخاب مربی مورد انتقاد قرار نگرفته است؟
وی درباره انتقادات به انتخاب پرکاس گفت: کدام انتخاب مورد انتقاد قرار نمی گیرد؟ وقتی آمد، انتقاد نبود؟ اسکوچیچ مورد انتقاد قرار نگرفت؟ و سایر مربیان؟ در هر صورت انتخاب مربی، بازیکن یا مدیرعامل هر باشگاهی هم مخالفانی دارد و هم طرفدارانی. مهم این است که گروهی که می خواهند انتخاب کنند به این نتیجه برسند که انتخابشان درست است و فکر می کنم هیئت مدیره باشگاه هم به این نتیجه رسیده است که آقای پرکاس بهترین گزینه است.
وی افزود: علاوه بر این آقای پرکاس یک سال قبل از اینکه به عنوان سرمربی تیم انتخاب شود نزدیک به عقد قرارداد بود. ایشان قرارداد را تمام کرده بود و حتی دستیارش را برای انجام این کار فرستاده بود، اما بنا به دلایلی فرد دیگری انتخاب شد.

یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال می گوید دخالت نهادهای بالاتر باعث هرج و مرج می شود و هرکس باید در حد اختیارات خود تصمیم بگیرد.


سرویس خبر شماره: 1832509
16 جولای 1401 در 5:12 ب.ظ
11.4K امتیاز خبر|

هفتنقطه نظر

من در جلسه نبودم اما مجدی از اسکوچیچ حمایت می کند

* با بازیکن 2 میلیاردی نفت قرارداد 8 میلیاردی امضا کردند
وی با اشاره به مشکلات مالی نفت آبادان گفت: شرایط نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان را در نظر بگیرید. اسم نمی برم اما پارسال نفت بازیکنی داشت که حدود 2 میلیارد دستمزد گرفته بود، البته اگر من بودم یک میلیارد پول نمی دادم اما یک باشگاه او را گرفت و 8 میلیارد داد. بر چه اساسی به بازیکنی که در 30 بازی 3 گل زده چنین پولی داده می شود؟ بدون بررسی ارقام، قرارداد از 2 میلیارد به 8 میلیارد رسید. ما در حال حاضر در تلاش هستیم که تیم را ببندیم، اما متاسفانه سابقه تیم های ما با تیم های دیگر مانند روند مسابقه بین ژیان و مرسدس بنز است و کاملا ناعادلانه است.
قاسم پور تصریح کرد: غیر از بحث افزایش قراردادها که هیچ ضابطه ای در آن رعایت نمی شود، قوانین دیگری هم وضع کردند که تیم های صنعتی نمی توانند از دولت بودجه بگیرند. یک نفر نمی گوید چگونه به تیم های غیردولتی که به نوعی دولتی هستند بودجه می دهند؟ به تیم های جنوبی یک امتیاز بدهید. تمام سرمایه های کشور از شهرهای جنوب تزریق می شود. پولی که استقلال، پرسپولیس، فولاد و… خرج کردند. از جنوب ایران تزریق می شود اما چیزی به آنها داده نمی شود. سوال اینجاست که وقتی تریلیون ها در شهرهای جنوبی هزینه می شود چرا شهرهای جنوبی را در اولویت قرار نمی دهند؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ابراهیم قاسم پور یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال که اخیراً به عنوان مدیر فنی صنعت نفت آبادان انتخاب شده است در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت این تیم آبادانی و انتقاداتی که به آن وارد شده است. به او. رضا پرکاس برای هدایت نفت انتخاب شد. همچنین توضیح مختصری از برگزاری جلسه در وزارت ورزش برای تصمیم گیری درباره تیم ملی حاضر

* بستری برای نتیجه گیری باید فراهم شود
قاسم پور در ابتدا درباره انتصاب خود به عنوان مدیر فنی گفت: به عنوان فردی که تجربه زیادی در فوتبال دارم سعی می کنم به تیمم کمک کنم و مشاوره های لازم را بدهم و وظایف محوله به مدیر فنی را انجام دهم. سعی می کنم کارم را به بهترین نحو انجام دهم. البته باید ساختار و بستر یک اثر فراهم شود تا انشاالله نتیجه حاصل شود. اگر بستر فراهم نشود تیم با بهترین سرمربی و مدیر فنی به نتیجه نمی رسد. من اهل آبادان هستم و این چند روز به آقای پرکاس مشاوره و اطلاعات می دادم، البته اطلاعات ایشان کمتر از من نبود.

* من در جلسه نبودم اما مجدی از اسکوچیچ حمایت می کند
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد بحث جلسه برگزار شده در وزارت ورزش و اخبار مربوط به آن جلسه و بحث در مورد کارلوس کی روش برای جایگزینی اسکوچیچ صحبت کرد. قرار بود در این جلسه حضور داشته باشم اما متاسفانه نشد. من آبادان بودم و دیر به من اطلاع دادند و چون حج است پروازها کم و با تاخیر بود و نتوانستم بلیت بگیرم و در این جلسه شرکت کنم. بنابراین از جزئیات جلسه اطلاعی ندارم.
وی در خصوص اخبار و تغییر کادرفنی تیم ملی گفت: نمی‌دانم در جلسه‌ای که می‌خواهم در مورد چه چیزی صحبت کنم، صحبت کردم. تا جایی که من می دانم آقای مجدی در برنامه های تلویزیونی به صراحت اعلام کرده که آقای اسکوچیچ همچنان روی نیمکت تیم ملی می نشیند. نمی‌دانم در این جلسه بحثی مطرح شد یا خیر.

* هرکس باید در حدود اختیارات خود تصمیم بگیرد
قاسم پور در پاسخ به فشار نهادهای بالاتر به فدراسیون برای برکناری اسکوچیچ گفت: من از این مشکل اطلاعی ندارم اما نهادهای بالاتر خیلی جاهای دیگر را تحت فشار قرار می دهند تا چیزی را تغییر دهند. متأسفانه این دخالت در کار و تصمیم گیری همیشه هرج و مرج ایجاد می کرد، اما هیچ گاه نتیجه ای به همراه نداشت، نتیجه معکوس نیز داشت. امیدواریم مردم نه تنها در ورزش بلکه در همه زمینه ها در چارچوب اختیارات خود تصمیم بگیرند و نظر بدهند نه در مورد مسائلی که در حیطه اختیاراتشان نیست.



مجله اخبار فوتبال داخلی