قانون جدید و چالشی جدی برای تیم های رقیب


سرویس خبر شماره: 2051883
10 جولای 1403 در 4:26 ب.ظ.
10.1 هزار |

3نقطه نظر

همه چیز درباره تایید سازمان لیگ و کمیته صدور مجوز حرفه ای؛

مصوبه جدید هیئت فوتبال اتحادیه فوتبال انگلیس چالشی جدی برای همه تیم های لیگ برتری ایجاد کرده است. چالشی که در این گزارش به حل آن پرداخته شده و راه دیگری برای حل آن وجود ندارد.

قانون جدید و چالشی جدی برای تیم های رقیب

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در آن زمان ماجرای تیم های باشگاهی فوتبال بانوان بر اساس مصوبه فدراسیون فوتبال سر و صدا به پا کرد; به نظر می رسد برخی از باشگاه ها به خصوص تیم های بزرگ شانس آسیایی شدن را دارند. آنها یک نکته را فراموش کردند. این نیز از الزامات هیئت صدور مجوز مشاغل است. در واقع، باشگاه ها باید در فصل پیش رو بفهمند که آیا موفق به کسب سهمیه آسیایی می شوند یا خیر. یکی از مواردی که برای اخذ مجوز حرفه ای باید رعایت کنند؛ داشتن تیم بانوان امری بدیهی است.

اما آیا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال امتیاز خاصی به این باشگاه ها برای حضور در فوتبال بانوان داده است؟ پاسخ منفی است. در واقع پس از چندین فصل مماشات و حتی اعطای امتیاز رایگان از سوی سازمان لیگ به باشگاه های لیگ برتری برای حضور در لیگ برتر بانوان، حالا که این موضوع اجباری شده است، سازمان لیگ دیگر امتیاز خاصی برای باشگاه ها ندارد. . گفته می شود، باشگاه ها برای حضور در فوتبال بانوان راهی دارند: حضور در «لیگ دو».

ماجرا وقتی جالب می شود که بدانیم در شرایط فعلی امکان تیم داری در لیگ دسته دوم برای باشگاه ها وجود ندارد. چرا که قرعه کشی فصل جدید این رقابت ها به پایان رسیده و این رقابت ها از 25 تیرماه به طور رسمی آغاز می شود. از بین باشگاه های حاضر در لیگ برتر مردان تنها نساجی در زمان مقرر تیمی را در لیگ دسته دوم هدایت کرده است.

گفتنی است، برای همه تیم هایی که می خواهند وارد فوتبال بانوان شوند و آن را در مسابقات آسیایی دنبال کنند، تنها یک راه وجود دارد. باقی می ماند “از یک تیم لیگ یک یا یک تیم لیگ برتر امتیاز بخرید.” بنابراین در آستانه قرعه کشی فصل جدید لیگ یک و لیگ برتر که به احتمال زیاد در پایان شهریورماه برگزار می شود؛ باشگاه ها باید اقدامات لازم را برای خرید فرنچایز انجام دهند. این موضوع برای هفت باشگاهی که در فصل گذشته موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شده‌اند، ضروری‌تر است. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد، آلومینیوم اراک، تراکتورسازی، گلغر باشگاه هایی هستند که شانس زیادی برای آسیایی شدن دارند و در بین این تیم ها فقط سپاهان تیم بانوان دارد. شش تیم دیگر باید در همان بازه زمانی سه ماهه تمام برنامه های لازم را برای تمرین تیم بانوان خود انجام دهند وگرنه در خطر محرومیت از حضور در بازی های آسیایی قرار خواهند گرفت.

مجله اخبار فوتبال داخلی