قانون پرسپولیس: بمان و بجنگ و ستاره شو

بازیکنانی که سرنوشت عجیب و جالبی را با تیم راه یافته به فینال 2018 رقم زدند.

قانون پرسپولیس: بمان و بجنگ و ستاره شو

اما سیامک نعمتی; بازیکنی که به دلیل علاقه خاصی که به پیراهن پرسپولیس دارد، محبوبیت خاصی در بین هواداران این تیم پیدا کرده است که هرگز در ابراز آن کوتاهی نکرد. او با گلزنی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و اولین صعود تاریخی به فینال آسیا، تاریخ قرمزها را ثبت کرد. با این حال در فینال با یک تصمیم احساسی و اخراج به ژاپن، کار را برای تیم نیمه کاره برانکو ایوانکوویچ در بازی برگشت سخت کرد.

1784029

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرسپولیس در فصلی که با محرومیت از نقل و انتقالات و کمبود بازیکن کمتر انتظار موفقیتش را داشت، سرانجام به یکی از تاریخی ترین اتفاقات خود دست یافت. صعود به فینال آسیا و قهرمانی در لیگ برتر.

نعمتی در چند فصل گذشته در اکثر پست های پرسپولیس استفاده شده است، اما تعداد زیاد بازیکنان در نیم فصل و نیمکت نشینی مداوم یحیی گل محمدی را بر آن داشت تا در نقل و انتقالات به او اجازه جدایی بدهد. چند دقیقه با این تصمیم بزرگ فاصله داریم. نعمتی با وجود پیشنهاداتی که داشت، در نهایت ماندن و مبارزه را انتخاب کرد. حتی اگر در مقابل از او با پستی و بی تفاوتی استقبال شود. اتفاقی که باعث شد حتی در بازگشت تصمیم به تمرین خصوصی بگیرد و کم کم خودش را به تمرینات گروهی برساند. نعمتی در اصفهان و در بازی حساس جام حذفی مقابل سپاهان اما با گلزنی عصبانیت پنهان خود را نشان داد و بار دیگر توانست اعتماد مردم را جلب کند و برای فصل ششم به حضورش در این تیم ادامه دهد و حالا بعید به نظر می رسد. قصد دارم پیراهن شماره هشت این تیم را در بیاورم.


سرویس خبر شماره: 1896519
28 مارس 1401 ساعت 07:00
2.6 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

سرنوشت متفاوت این چهار بازیکن

حمید طاهرخانی به‌عنوان یکی از جوان‌ترین بازیکنانی که فرصت حضور در تیم پرسپولیس را پیدا کرده، آینده درخشانی را برای خود متصور بود و این انتظار هواداران این باشگاه نیز بود. بازیکنی که با سختی به جایگاهی عالی رسیده بود و کیفیت فنی بالایی داشت پس این امید دور از انتظار نیست. طاهرخانی اما با همان سرعتی که پیراهن پرسپولیس را برتن کرد و بازوبند تیم های سطح ملی را در دست داشت، مسیر ناکامی را طی کرد. پس از مدتی راهی لیگ دسته دوم ایران شد و پیراهن شهرداری بندرعباس را بر تن کرد سپس راهی لیگ های پایین و آماتور اسپانیا شد. اما شرایط به مذاق او خوش نیامد و با بازگشت به لیگ ایران مدتی از زمین مسابقه غایب بود و در سرنوشتی عجیب تیمی را که او را بخواهد پیدا نکرد. با این حال او اکنون راهی خیبر خرم آباد شده و با هدایت فراز کمالوند کم کم به دنبال بازگشتی بزرگ در لیگ دسته اول است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

گادوین منشا تا این زمان پس از جدایی مهدی طارمی به گلزن مطمئن و البته پرکار برانکو ایوانکوویچ تبدیل شده بود. اما عملکرد او در جدال با الدیل و در شرایطی که هواداران نیز از صعود ناامید شده بودند، اتفاق خاصی را برای او و قرمزها رقم زد. او مدافعان الدیل را یکی پس از دیگری کنار زد و پس از عبور از دروازه بان الدیل به گل برنده ضربه زد تا پرسپولیس راهی نیمه نهایی شود. او در نیمه نهایی یک گل دیگر در آزادی به ثمر رساند و این بار با پاس گلی تماشایی سرخ ها را راهی فینال کرد. منشاء اما پس از آن سرنوشت عجیبی را به دنبال داشت. او در تصمیمی جنجالی راهی استقلال شد و البته تنها یک نیم فصل با پیراهن آبی پوشان دوام آورد و سپس راهی لیگ امارات شد. حضور این مهاجم نیجریه ای در امارات و در تیم عجمان نیز نیم فصل تا بازگشت به لیگ ایران و تیم گل گهر سیرجان به طول انجامید و این بار به عنوان بهترین گلزن امیر قلعه نویی ظاهر شد و در پایان. در فصلی که او از آقای گلی تجلیل کرد. اما در فصل بعد دوباره به دلیل تیمی که دنبال می کرد از لیست قلعه نویی کنار گذاشته شد و به تیم کرمانی دیگری رفت و این بار با پیراهن نارنجی مس رفسنجان به عنوان گلزن محمد ربعی ظاهر شد. اما شرایط در فصل بیست و دوم به مذاق او خوش نیامد و منشا بیش از نیم فصل را بدون گل گذراند و حتی پنالتی ها نتوانست طلسم او را باز کند. با این حال منشا حالا شرایط بهتری نسبت به ابتدای فصل دنبال می کند و باید دید در لیگ بعد شرایط برای او چگونه خواهد بود.

1742939

آدام همتی یکی دیگر از بازیکنان این عکس است؛ نوه این هنرمند معروف و تحت حمایت همه جانبه سعید راد. تا جایی که حتی باعث شد وقتی کارلوس کی روش در جدال با برانکو ایوانکوویچ انتقادات تند و عجیبی به او کرد، سعید راد به سرمربی تیم ملی واکنش جنجالی نشان دهد.. زمانی که پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه بود، همتی توانست کم و بیش برای قرمزها به میدان برود و روزی که منتقدش روش خود را نشان داد، در یک روز سخت به آن تیم گل زد. همتی اما بعدا مجبور به ترک این تیم شد و راه حضور در لیگ آذربایجان را در پیش گرفت که رویه خوبی را به بازیکنان ایرانی نشان داد و پیراهن سومقاییت را بر تن کرد. اما حالا دیگر خبری از او نیست و بعید نیست که به کانادا رفته و سرنوشت جدیدش را دنبال کند.

1360519

با این حال، سرنوشت چهار بازیکن این تیم به صورت تصویری در سال های اخیر جالب بوده است. گادوین منشا، سیامک نعمتی، آدام همتی و حمید طاهرخانی.

برانکو ایوانکوویچ تنها یک قدم با جدایی از پرسپولیس فاصله داشت و این تیم که با محرومیت نقل و انتقالاتی و خروج ستاره هایش مواجه بود در آستانه سقوط بزرگ قرار گرفت. اما پروفسور ردز ماند و در فصلی که اکثراً کمتر از 15 بازیکن در اختیار داشت، با حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در لیگ، یکی از تاریخی ترین اتفاقات را رقم زد.