قطبی: واقعا برای اسکوچیچ متاسفم

وی با اشاره به سختی کار در تیم ملی درباره حمایت های سرپرست فدراسیون در دوره خود گفت: آقای کفاشیان به عنوان سرپرست فدراسیون محکم پشت من ایستاد و گفت با این مربی ادامه خواهیم داد. تا جام ملت ها سعی کردم همیشه روی تیم تمرکز کنم. وقتی مربی پرسپولیس و استقلال و تیم ملی هستی این صحبت ها همیشه هست چون صندلی داغ است. خیلی ها می توانند رویای نیمکت نشینی تیم ملی را در سر بپرورانند، اما وقتی به این عنوان می رسی، مشکلات آنقدر زیاد می شود که شاید نخواهی ماند. هرکسی که سرمربی تیم ملی می شود باید این را بداند.

سرمربی سابق تیم ملی معتقد است اسکوچیچ در شرایط فعلی تنهاست و از او حمایت می شود. در این مرحله شاهدی وجود ندارد: فکر می کنم او هیچ حمایتی ندارد. از آنچه می خوانم و وقتی از دور به او نگاه می کنم، احساس می کنم پای اسکوچیچ خالی است. خیلی براش متاسفم. چون سعی کرد تیم را به جام جهانی برساند و تیم خوبی ساخت که نتایج خوبی گرفت. با این زمان کمی که داریم باید از او حمایت کنیم تا بتواند نتایج خوبی کسب کند.

به گفته افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تنهاست و هیچکس از او حمایت نمی کند.

قطبی در واکنش به انشعاب در تیم ملی تحت هدایتش و اینکه برخی خواستار جدایی او شدند، گفت: بعد از بازی با برزیل و قبل از جام ملت های آسیا خیلی ها صحبت کردند که نیاز به یک مربی بزرگ خارجی . فکر نمی کردم این چیز خوبی باشد. تلاش کرده بودیم تیمی دوستانه ایجاد کنیم که انگیزه بالایی داشت و نتایج خوبی هم گرفتیم. متأسفانه عده ای با بیان برخی حرف ها حال و هوای تیم را خراب کردند.

تضمین موفقیت مربیان خارجی در این مدت کوتاه موضوع بعدی قطبی بود که در این خصوص تاکید کرد: پاسپورت نباید مشخص کند کدام مربی بهترین است. مسئله تجربه، نتایج، آشنایی با فرهنگ و بازیکنان است. 75 درصد از کل مربیان حاضر در این جام جهانی از کشور خودشان هستند. انگلیس می تواند هر مربی دنیا را بیاورد، اما یک مربی انگلیسی بیاورد. آمریکا پول و امکانات دارد که هر مربی بیاورد، اما یک مربی آمریکایی آوردند. سرمربی ولز نیز اهل این کشور است. همیشه از خارجی بودن مربی تیم ملی پشیمان بوده ام. ما این همه عشق و استعداد در مربیان داخلی داریم و نیازی به پرداخت این همه هزینه به مربیان خارجی نداریم. همه آمار نشان می دهد. حالا که 4 ماه تا جام جهانی باقی مانده است، اگر مردم و لیدرها احساس کنند سرمربی تیم ملی خوب نیست، باید آن را عوض کنیم، اما این بستگی به آمار و احساسی دارد که در دست مدیران باشگاه است. فدراسیون
سرمربی تیم ملی در جام ملت های آسیا 2011 در خصوص عملکرد کی روش موضوع مصاحبه های قبلی خود که حمایت از مربیان ملی بود؛ وی در ادامه گفت: برای همه همکارانم احترام زیادی قائل هستم. کارنامه کی روش نیز بسیار درخشان است و نمی توانم درباره مربی خوب یا بد بودن او قضاوت کنم. سوال من این است: اگر مربی ایرانی مثل افشین قطبی، علی دایی یا هرکس دیگری در 6 بازی جام جهانی فقط یک برد داشت، به نظر شما گزینه دور بعدی جام جهانی بودیم یا نه؟



مجله اخبار فوتبال داخلی

کوتاهی در پاسخ به این سوال که آیا اخراج اسکوچیچ در این شرایط عادلانه است، گفت: کجای زندگی و فوتبال عادلانه است که این اتفاق بیفتد؟ من خیلی چیزها را دیدم که منصفانه نبود و قطعا در آینده چنین چیزهایی را خواهم دید. باید ببینیم کدام تصمیم بهترین است چون تیم ملی شخصی نیست و متعلق به مردم و کشور است. جام جهانی هر چهار سال یکبار برگزار می شود و همه شهرت و نظر مردم به این مسابقات است. ما باید با بهترین مربیان و بازیکنان بهترین نتایج را بگیریم.
در فوتبال حرفه ای، هر مربی قراردادی دارد و اگر مدیری بخواهد قبل از اتمام آن تغییراتی ایجاد کند، باید هزینه آن و هر شرایطی را که مربی جدید می خواهد بپردازد. آوردن. در پایان کار، فدراسیون و رئیس آن باید به مردم از انتخابی که کرده اند و نتایجی که گرفته اند، حساب باز کند. ما کمی احساساتی هستیم و این کار را سخت می کند. اگر بازی های باشگاهی برگزار می شد، کمتر درباره سرمربی تیم ملی صحبت می شد. چون الان مسابقه ای نیست همه از سرمربی تیم ملی می گویند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، افشین قطبی در بهار سال 88 هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت و در این مدت تحت فشار زیادی قرار داشت. این فشارها به حدی بود که قطبی قبل از شروع جام ملت های آسیا 2011 اعلام کرد که این مسابقات پایانی برای دوران ملی او خواهد بود و در پایان جام ملت ها داوطلبانه از سمت خود استعفا داد. او امشب مهمان ویدئویی شب های فوتبال بود و در مورد وضعیت فعلی اسکوچیچ که بی شباهت به زمان او نیست صحبت کرد.


سرویس خبر شماره: 1832943
19 جولای 1401 @ 23:12 |
19.1 هزار امتیاز خبر|

19نقطه نظر

در نهایت فدراسیون باید پاسخگوی مردم باشد.