قلانویی: منتقدان با من موافق نیستند

سرویس خبر شماره: 2048662
26 ژوئن 1403 ساعت 12:30 ق.ظ.
2 امتیاز خبر

0نقطه نظر

شناسنامه یک عدد است، آمادگی جسمانی مهم است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط فعلی تیم ملی کشورمان صحبت کرد.

قالنویی: منتقدان با من موافق نیستند

به گزارش Sports Trois، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با برنامه 442 رادیو جوان به انتقادات کارشناسان از شیوه بازی تیم ملی ایران در دیدار مقابل هنگ کنگ و ازبکستان پاسخ داد. من ده سال است که موفق به حل این مشکل نشده ام و این مشکل مختص تیم ملی نیست و در هر تیمی که من بگیرم این دوستان شروع می کنند. فرقی نمی کند قلعه نو کجا باشد. در گل گهر باشید، آن را با پاری سن ژرمن مقایسه می کنند!

او ادامه داد: او تیم چهاردهم سپاهان بود. وقتی تیمی در رده دوم یا سوم قرار می گیرد از نظر رده بندی ثابت است و با کمی تقویت تیم اول می شود. من تیم را در رده چهاردهم تحویل گرفتم و همان تیم را با بودجه 38 میلیارد نفر دوم کردم.

امیر قلعه نویی تاکید کرد: از آقای فتاحی بپرسید چقدر برای قلعه نویی تیم پرداخته است؟ عزت پورگز 1 میلیارد گرفت اما من 900 میلیون به او دادم. من چند بازیکن را از دست دادم. سه کاپیتان یادبود در سپاهان و یک کاپیتان یادبود در استقلال دارم. استقلال اسپات لایت نمی‌خواست و شرایط در بلژیک خوب نبود، اما با بودجه‌ای ناچیز، کاپیتان امروزی را ساختم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: دو بار در تاریخ بوده که تیمی بدون تمرین به مسابقات رفته است، یکی از آنها در سال 2007 بود. دوازدهمین بازی قهرمانی بود، اما سیزدهمین بار سوار هواپیما شدیم و 8 ساعت راهی چین شدیم. 2 ساعت در هواپیما گفتند باند فرودگاه شلوغ است و ما از هنگ کنگ در هواپیما بودیم. شارجی در 92 درصد بود و مقابل تیمی بازی کردیم که در حال پیشرفت است. ما از این مسیر برگشتیم به ایران.

او اضافه کرد: ما در پایان قهرمانی هستیم و بدن بازیکنان دیگر انرژی نداشت. ما لیگ فرسایشی داشتیم و به همه بازیکنان جوان اعتماد داشتیم. این بازی از نظر رتبه و رتبه افزایش یافته است. ما اولین تیمی بودیم که صعود کردیم و در یک جدول هستیم و بهترین نیمه دوم تاریخ را انجام دادیم و حتی سرمربی تیم حریف هم گفت خوش شانس بودیم که نباختیم. ما باید به افتخار بازیکنانمان احترام بگذاریم. سردار آزمون در هنگ کنگ از ناحیه کتف مصدوم شد، بدنش وضعیت خوبی ندارد و حتی قراردادش با باشگاه هم مشخص نیست، اما گفتم می خواهی استراحت کنی؟ او گفت می خواهد برای تیم ملی بازی کند که غیرت اوست.

2042664

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد: جای تعجب دارد. ما مشکل داریم اما با این وضعیت بدنی بد بچه ها خیلی خوب بازی کردیم. من از مهندس حدادیان به خاطر 7 پروازی که به ما داد و نگرفتند واقعاً ممنونم.

او ادامه داد: ازبکستان در مسابقات مقدماتی ما را یک بر صفر شکست داد اما هیچکس شعار نداد و اعتراضی نکرد. اینها بازیکنانی هستند که شکست خوردند و البته جوان تر و قوی تر بودند.

قلعه نویی خاطرنشان کرد: باید منتظر قرعه کشی باشید. وضعیت لیگ ما مشخص نیست و تا ندانیم نمی توانیم برنامه ریزی کنیم. در مسابقات شهریور 4 بازیکن شامل مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده و صادق محرمی اضافه می کنیم که می توانند کمک زیادی به ما کنند. این مسائل باید حل شود و تیم های حریف را در 16 تیرماه بشناسیم. ما مشکلاتی داریم اما برای ما مهم است. آقای هاشمی و آقای تاج تمام تلاش خود را می کنند و قصدشان حل مسائل است. مسائلی وجود دارد که باید در داخل آن را حل کنیم. بعد از بازی با ترکمنستان با آقای بازرپاش نامه نوشتیم که متاسفانه همکاری صورت نگرفت و به همین دلیل پرواز به هنگ کنگ دشوارتر شد. 48 ساعت در راه بودیم و بازیکنان غیرت نشان دادند. دوست دارم این مشکلات خانوادگی زودتر حل شود. قبلاً بازی ها تمام شده بود و دلارهای پاداش در اتاق بازیکنان بود، اما ما از قبل درخواست پاداش داریم!

او اضافه کرد: دوستان تمام تلاش خود را می کنند و ما 3-4 ماه پاداش می خواهیم. با توجه به مشکلاتی که فدراسیون فوتبال در زمینه تحریم ها با آن مواجه است، آقای تاج و آقای هاشمی واقعا تمام تلاش خود را می کنند. پیشکسوتان تیم که با این سبک دلاری تمرین کردند نیز به ما کمک می کنند و واقعا از آنها ممنونیم. در این دیدار خط دفاعی ما به جای مهاجمان ازبکستان کمک کرد و متاسفانه گلی نزدیم.

قلعه نویی در تشریح وضعیت قراردادی دستیارانش گفت: من دستیار ندارم و همه همکار من هستند. خوشحالم که مطهری به تراکتور پیوسته است و به عنوان فردی با تجربه در تراکتورسازی می دانم که هرکسی افتخار می کند در این تیم بزرگ کار کند. تراکتور در دوره ما شرایط مالی بدی داشت اما آقای زنوزی تیم حرفه ای درست کرد و نتایج خوب مطهری نشان می دهد که همکاران خوبی داریم. با این نفرات جلو می رویم و شاید یک نفر به ترکیب ما اضافه شود. همه آنها توانمند و با تجربه هستند و طارمی، جهانبخش و آزمون که در آن طرف هستند بارها اعلام کرده اند که در ایران تمرینات مدرن انجام می دهیم که بسیار خوب است. خیلی خوشحالم که چنین تیمی داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز به موضوع تغییر نسل واکنش نشان داد و گفت: به نظر من شناسنامه یک عدد است و در فوتبال مدرن جایی ندارد. اکنون تناسب اندام مهم تر است. در زمان ما همه چیز تحت فشار جنگ بود و مثل امروز نیست که علم تغذیه و علم ورزش به ما کمک کند که کریستیانو رونالدو را در این سن داشته باشیم. ما بازیکنانی مثل حاج صفی داریم که بهترین ها را در لیگ پاور یونان بازی می کند. جوان تولید نمی شود و این باید در تیم های پایه و باشگاهی اتفاق بیفتد. وقتی یک بازیکن 24 ساله به تیم ملی ژاپن دعوت می شود حداقل 30 تجربه در تیم ملی دارد و اگر آریا یوسفی این تجربه را داشت این اشتباه کودکانه را مرتکب نمی شد. ما باید نتیجه گرا باشیم، تهاجمی بازی کنیم و نسل بسازیم. ابتدا بحث استفاده از جوانان بود، حالا بحث استفاده از بازیکنی است که دیگران به دنبال آن هستند، اما آنها نمی بینند که به جای آن بازیکن 20 ساله را دعوت کرده ایم. اینها با قلعه نویی زاویه دارند.