قوانین یوفا پس از نقل و انتقالات طوفانی چلسی تغییر کرد

قدرت اقتصادی چلسی بسیار قوی است اما از طرفی آنها نیز برای خرید بیشتر به قانون پایبند هستند. طبق اعلام فیفا، تیم ها می توانند حداکثر 5 سال با یک بازیکن قرارداد ببندند، مگر اینکه قوانین خاصی در لیگ وجود داشته باشد که در انگلیس چنین است. این کاری است که چلسی انجام می دهد. تیم لندنی مانند انتقال مودریچ قراردادهای 6، 7 و حتی بیش از 8 ساله می بندد تا بتواند مبلغ نهایی انتقال را در مدت زمان بیشتری تقسیم کند و در نتیجه فیرپلی مالی را زیر پا نگذارد.

1792624


سرویس خبر شماره: 1866528
04 فوریه 1401 @ 15:32 |
4.7 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

گزارش

به گزارش روزنامه انگلیسی تایمز، پس از شکایت چندین باشگاه از این وضعیت، یوفا وارد عمل شد و در حال بررسی تغییر این قانون مجاز در انگلیس است تا همه تیم ها باید از قانون قرارداد پنج ساله استفاده کنند. مبلغ انتقال چلسی به 500 میلیون یورو رسیده است و جاه طلبی های باشگاه همچنان ادامه دارد، اما یوفا قصد دارد آن را متوقف کند.



مجله اخبار فوتبال خارجی

طی 6 ماه گذشته هیچ باشگاهی به اندازه چلسی در نقل و انتقالات فعال نبوده است و یوفا پس از شکایت چندین باشگاه در حال بررسی تغییر برخی قوانین نقل و انتقالات است.

قوانین یوفا پس از نقل و انتقالات طوفانی چلسی تغییر کرد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، این روزها بازار نقل و انتقالات یک پادشاه دارد و آن چلسی است. چلسی بین فصل نقل و انتقالات تابستانی گذشته تا فصل جاری نزدیک به 500 میلیون یورو هزینه کرده است. ماه گذشته، باشگاه لندنی نام 6 بازیکن را به لیست خود اضافه کرد: ژائو فلیکس، فوفانا، مودریچ، بادیاچیله، مادوکه و آندره سانتوس. به نظر می رسد چلسی پول زیادی دارد و سقف حقوقی برای جذب بازیکنان ندارد. چلسی همچنان خواهان بازیکنان بیشتری است و اخیراً اعلام کرده است که به هافبک برایتون کائیسیدو علاقه دارد. چلسی حتی انزو فرناندز را فراموش نکرده و تابستان آینده او را می خواهد.

1793619

70 میلیون ثابتی که چلسی برای مودریچ پرداخت کرد به 8 سال و نیم تقسیم می شود، بنابراین با امضای چنین قرارداد بلندمدتی، چلسی کمی بیش از هشت میلیون یورو در سال برای مودریچ پرداخت کرد. به لطف این قانون که چلسی به آن پایبند است، آنها گزینه های بیشتری برای جذب بازیکنان دارند، زیرا آنها از بازی جوانمردانه مالی پیروی کرده اند.