قول اغوا کننده اما پرمخاطره قلنویی در مصاحبه اول

البته اهالی جدی فوتبال به خوبی می دانند که تیم های امیر قلعه نویی همیشه جزو تیم های هجومی لیگ ایران بوده اند و حتی در گلگهر، سپاهان و تراکتور هم اینطور بوده است، حتی اگر این مربی عنوان قهرمانی را کسب نکرده باشد. . بررسی بازی های پوشان سیرجانی در این فصل نیز این مشکل را آشکار می کند.
با این حال موضوعی که امیر قلعه نویی قصد دارد به عنوان یکی از اهداف تیم ملی خود پیاده کند، اصلا ساده نیست. فوتبال ایران در آسیا رقبای جدی مانند کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان دارد و سایر تیم های قاره ای نیز توانسته اند فاصله خود را با حاکمان این قاره به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
به این موارد باید فوتبال دفاعی ایران با کی روش در یک دهه گذشته را هم اضافه کرد، البته دراگان اسکوچیچ در دو سال حضورش در ملی پوشان روی نیمکت این تیم تغییراتی در این سبک فوتبال ایجاد کرده و تا حدود زیادی در این امر موفق بوده است. .

1833841

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار مقابل آمریکا که با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید، امروز (7 اسفند) بار دیگر در زمین شماره 2 اردوی تیم های ملی دور هم جمع شدند. و این بار با مدیریت امیر قالنویی لقب جانشین کی روش یعنی پراشانت ساباکی را یدک می کشیدند.
سرمربی جدید تیم ملی قبل از شروع این تمرین مصاحبه 16 دقیقه ای با رسانه ها داشت که حضور چشمگیری در تمرین داشت.
قبل از طرح سوالات خبرنگاران، قلعهنویی ابتدا سال نو را تبریک گفت، سپس از مربیان سابق تیم ملی تشکر کرد و موضوع مهمی را مطرح کرد که بی شک یکی از اهداف خود در دوره جدید تیم ملی می داند.
وی در این خصوص تاکید کرد: برنامه ما این است که سعی کنیم نوعی از فوتبال را ارائه کنیم که مردم دوست دارند تماشا کنند. لذت فوتبال از نوع بازی و گل های رد و بدل شده و اخلاق حاکم در بازی است. من به تازگی با بازیکنان صحبت کرده ام که باید این مشکلات رعایت شود. من فوتبال هجومی را دوست دارم و در این گل 35 گل به ثمر رساندیم و از این نظر تیم دوم هستیم. ساختار هجومی، اما در کل فوتبال باید هجومی باشد.”

1833840

در مورد سبکی که امیر قلعه‌نویی مد نظر دارد خیلی می‌توان گفت، اما بدون شک خود این مربی باتجربه بهتر از هرکسی می‌داند که اگرچه ارائه فوتبال تهاجمی به هواداران خوب است، اما اگر با آن سبک فوتبال همراه نباشد نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. این یک چالش جدی برای این مربی خواهد بود.
امیر قلانوی به زودی باید تیم ملی را برای دو بازی تدارکاتی مقابل روسیه و سپس کنیا آماده کند و باید دید در این دو دیدار چه سرمربی جدیدی برای اجرای ایده های خود به میدان می رود و تیمش در این بازی چگونه رفتار خواهد کرد. فاز دفاعی و تهاجمی



مجله اخبار فوتبال داخلی

امیر قلانویی در مصاحبه قبل از اولین تمرین به عنوان سرمربی جدید تیم ملی به ارائه فوتبال هجومی پرداخت.


سرویس خبر شماره: 1896646
28 مارس 1401 ساعت 10:00 ب.ظ
1.5 هزار |

0نقطه نظر

فوتبال باید هجومی باشد.