لهستان به جام جهانی رسید

لهستان با برتری 2-0 مقابل سوئد به جام جهانی 2022 قطر راه یافت.

سوئد پیش افتاد تا باخت را جبران کند و می توانست خیلی زود دروازه لهستان را باز کند، اما درخشش شزانی روی ضربه فارستر که توپ را چند قدم دورتر به کرنر فرستاد، بدون گل به ثمر رسید. ضربه سر مهاجم سوئدی از همان کرنر به طرز خطرناکی از کنار دروازه لهستان به بیرون رفت.


سرویس خبر شماره: 1817257 |
10 تیر 1401 ساعت 01:15 |
5,192 |

2نظرات

زلاتان دوباره از خانه جام را تماشا می کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم های لهستان و سوئد امشب در ورزشگاه سیلیسیان میزبان آخرین بازی دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2022 بودند. لهستان به دلیل اخراج روسیه بدون بازی به فینال رسید، اما سوئد برای رسیدن به آن بازی به مشکل برخورد کرد و پنج روز پیش با گل دقیقه 110 روبین از سد چک شکست.

هر دو تیم در مرحله گروهی برای رهبری و صعود مستقیم تلاش زیادی کردند. سوئد با 15 امتیاز کمتر از اسپانیا در رده دوم گروه B قرار گرفت و لهستان با 20 امتیاز کمتر از انگلیس در رده دوم گروه یک قرار گرفت. دیدار تیم های هفدهم (سوئد) و بیست و هشتم (لهستان) در رده بندی فیفا برای تعیین یکی از سه سهمیه باقی مانده اروپا با قضاوت دانیلو اورستائو، داور 46 ساله ایتالیایی از ساعت 23:30 آغاز شد.

با حضور لواندوفسکی در ترکیب اصلی و زلاتان ابراهیموویچ در ترکیب اصلی، نیمه اول بدون گل بود و دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند. لهستان اما نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و توانست در دقیقه 49 دروازه سوئد را باز کند. کریچویاک که در نیمه دوم برای لهستان بازی می کرد، تنها دو دقیقه پس از ورود به زمین، یک پنالتی دریافت کرد که لواندوفسکی آن را تبدیل به گل کرد.


لهستان برای رهایی از فشاری که شرم آور بود حملات خود را از سر گرفت و در دقیقه 72 شاهد گل دوم این تیم بودیم. زیلینسکی این گل را به ثمر رساند و اگر درخشش اولسن نبود، کمتر از دو دقیقه بعد دروازه سوئد دوباره باز می شد اما دروازه بان این تیم با دو سیو دیدنی با ضربه سر از کرنر راهی دروازه شد تا امید را زنده نگه دارد. سوئد در دقایق پایانی زلاتان را به ترکیب خود اضافه کرد اما نتوانست به بازی برگردد و شکست 2-0 را پذیرفت تا جام جهانی را از دست بدهد و این یاران لواندوفسکی بودند که به محل اقامت خود صعود کردند. البته حملات لهستان تا ثانیه های پایانی ادامه داشت و اگر باز هم درخشش اولسن نبود، شکست سنگینی در انتظار سوئد بود.



مجله اخبار فوتبال خارجی